Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik

Vagers10

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 22 sty 2023, 16:22
Auto: Astra J
Województwo: lubelskie

Re: Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik

#21

Nieprzeczytany post autor: Vagers10 »

Dołączę do tematu

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Czy jakbym podłączył inny sterownik lc03 i ustawił ciśnienia na reduktorze i sprawdził wytryski a potem przełożył na fabrycznych to by coś się stało?

Uberas2

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 27 sty 2023, 9:48
Imię: Kamil
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Rocznik: 2015
Województwo: mazowieckie

#22

Nieprzeczytany post autor: Uberas2 »

Hej,
Czy idzie tym przestawić temp załączania gazu?

Awatar użytkownika
WszystkooLPG

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2023, 19:21
Imię: Marcin
Auto: Astra
Województwo: mazowieckie

#23

Nieprzeczytany post autor: WszystkooLPG »

Wrzucam Link do mojego filmu na YouTube jak obsługuje i naprawiam Fabryczna instalację możecie zobaczyć jak komputer pokazuje parametry Sterownik LC03 . Astra J 1.4t
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
OBD

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 maja 2023, 12:55
Imię: Omar
Auto: Opel Insginia 1.4
Silnik: B14NET
Rocznik: 2014
Województwo: Zagranica - Inne
Wdzięczny: 1 raz

#24

Nieprzeczytany post autor: OBD »

Witam wszystkich. Przepraszam, jeśli coś jest niezrozumiałe, nie mówię po polsku i używam tłumacza.

Dzięki temu doskonałemu przewodnikowi udało mi się połączyć ze sterownikiem LC03 mojego Opel Insignia. Okazuje się, że ma taką samą wersję oprogramowania układowego jak Opel Astra (GM255090G54) i widzę dane bez problemu.

Jednak aktualizacja, którą publikujesz z większą ilością danych na temat oprogramowania układowego GM255090G54, jest w formacie .BIN i jeśli spróbuję ją załadować za pomocą opcji "open bin calib”, program pozostaje przy ekranie ładowania i nie działa. Nie wiem czy może ten nowy firmware nie jest poprawnym plikiem, a prawda jest taka że chciałbym mieć możliwość dodania większej ilości danych ze sterownika.

Jeśli możesz w tym pomóc, z góry dziękuję. Wszystkiego najlepszego.
lc03.jpg
Sylwo28 pisze:
31 sie 2019, 18:10
Witam wszystkich,

Na początek - nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne uszkodzenia powstałe w wyniku zastosowania się do poniższego poradnika. Wszystkie czynności wykonujecie na własna odpowiedzialność !


Będziemy zajmować się zagadnieniem podłączenia i prostej diagnostyki sterownika Landi Renzo LC03 – zintegrowanego poprzez OBD z komputerem silnika. Sterowniki tej serii wchodzą w skład systemu Omegas Plus i były/są montowane m.in. w Astrach J i pokrewnych.
Sterownik ten , w odróżnieniu od starszego LC02 nie posiada wyprowadzonego złącza diagnostycznego. Na szczęście jest możliwość wykonania takiego podłączenia we własnym zakresie.

Co zyskujemy ?
- niezależność od ASO :)
- możliwość podglądania podstawowych parametrów: czas wtrysku LPG, ciśnienie w listwie, temperatury…
- możliwość ew. regulacji reduktora , np. po regeneracji bądź wymianie.
- brak odpowiedzi niezależnych serwisów LPG w stylu „Panie, tu się nie da podłączyć, idź Pan do ASO”

Co potrzeba ?
- wtyk serwisowy AMP superseal 4 pin (ja użyłem akurat ten ale nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć innego)
- trzy przewody długości ok 20cm z czego dwa zakończone wsuwkami typu SICMA
- opaski zaciskowe, ew. koszulka na ochronna na przewody
-piwo (po robocie) 8-)

Skąd pozyskać materiały ?
W przypadku złącza diagnostycznego AMP to chociażby popularny serwis aukcyjny ;) Koszt to kilka PLN. Można kupić zestaw do montażu lub gotową wtyczkę z kabelkami. Wtyk z końcówkami typu żeńskiego.
W przypadku złącza w sterowniku LPG, potrzebne wsuwki można pozyskać z innego (ja tak zrobiłem, kupiłem sam wtyk wycięty z rozbitka) lub kupić wsuwki typu SICMA 1,5mm
IMG_20190823_221143.jpg

Kolejność sygnałów:
IMG_20190824_001407.jpg

Gotowy kabel:
IMG_20190823_230112.jpg


Po zmontowaniu wtyczki, należy podłączyć przewody w aucie. Należy:
- wysunąć wtyk pociągając za fioletowy zatrzask od czoła wtyku
- odciąć opaskę zaciskową trzymającą przewody przy wtyku
- delikatnie rozchylić zatrzaski pokrywy i przesunąć ją w kierunku od wiązki do fioletowego zatrzasku. Poniżej fotka poglądowa:
kolejnosc.jpg

Następnie zlokalizować odpowiednie miejsca we wtyku:
pinout.jpg

Wyjąć zielone korki, w wolne miejsca wsunąć końcówki, pomagając sobie np. cienkim precyzyjnym wkrętakiem.
Zlokalizować czarny kabel (masa sygnału) z fabrycznej wiązki wychodzący z pinu nr 22 i dopiąć do niego nasz przewód masy (wtyk AMP pin 1).
Połączenie zaizolować (ja użyłem taśmy samowulkanizującej).

Złożyć wtyk, zamontować nową opaskę:
efekt.jpg

----------------------------------------------

Pora na podłączenie komputera. Co potrzeba:
- interfejs LPG-USB (ja akurat w innym aucie mam STAG więc używam takiego) do kupienia za ok 50PLN - z długim kablem dla wygody.
- program Max Plus 2010 , koniecznie w wersji 1.2.27.4. Do pobrania np. [External Link Removed for Guests]
- "witamina" do w/w dostępna na lpg-forum: [External Link Removed for Guests]
- plik konfiguracji. W programie do mojego firmware go nie było więc na podstawie innych zrobiłem swój. Nie jest on może idealny, w wolnych chwilach jeszcze go modyfikuję ale w obecnej wersji dość sporo widać.
Plik ten należy ( po rozpakowaniu oczywiście) wkleić w folder z danymi programu. W systemie Windows7 którego używam, folder programu znajduje się w lokalizacji Moje dokumenty -> calibration tool -> config -> dat
GM255090G54.rar

Aby połączyć się ze sterownikiem, zapłon musi być włączony i musi pracować silnik. W innym przypadku po minucie zerwie nam połączenie.

Poniżej film jak to działa:
viewtopic.php?f=79&t=844394#p1316614

Jeśli uważasz powyższy poradnik za pomocny, kliknij "podziękuj" ;)

pozdr

UPDATE:

Zmodyfikowany plik konfiguracji, widać o wiele więcej, dodałem także wskaźnik "ile czasu potrzeba na przełączenie w zalezności od temperatury"/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
njk

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2023, 14:07
Auto: astra j
Województwo: wielkopolskie

#25

Nieprzeczytany post autor: njk »

witam mam problem z uruchomieni8em programu wgraniem witaminki. jak mam to zrobić??

Awatar użytkownika
Artur19891989

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2023, 9:11
Imię: Artur
Auto: Astra j
Silnik: 14net
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#26

Nieprzeczytany post autor: Artur19891989 »

Witam próbuje podłączyć się z fabryczną instalacją LC03 w mojej astrze według twojej instrukcji, i wszystko idzie dobrze do momentu próby załadowania firmware. Zaczyna ładować po czy wyświetla się;
02/11/2023 08:15:49 App: testing COM4
02/11/2023 08:15:49 App: connected!
02/11/2023 08:15:49 Firmware: GM255120G54
02/11/2023 08:15:50 Op: checking bootloader
02/11/2023 08:15:50 Boot: testing COM4
02/11/2023 08:15:50 Boot: connected!
02/11/2023 08:15:50 Boot: try getting the trace data
02/11/2023 08:15:50 Boot: data found!
02/11/2023 08:15:50 Ecu SN: 26986
02/11/2023 08:15:50 Ecu PN: 25
02/11/2023 08:15:50 Hw Rev: 3.6
02/11/2023 08:15:50 Hw Date: 24.08.2015
02/11/2023 08:15:50 Boot: disconnected!
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ