Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik

zibimysz

Astro-maniak
Posty: 362
Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
Imię: zbyszek
Auto: ASTRA J
Silnik: B14NEL
Rocznik: 2015
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Augustów
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

Re: Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik

#11

Nieprzeczytany post autor: zibimysz »

Corsa jeszcze w posiadaniu to i informacja jest aktualna tylko szkoda że negatywna. Swego czasu miałem problem z parownikiem i zdecydowałem na wymianę w serwisie landi renzo wyszło 900zl i wszytko śmiga jak ta lala, mimo że nic nie było strojone ba nie ma takiej możliwości jak wiadomo. W aso chcieli 1800zl. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
xbs44

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 15 paź 2020, 10:59
Auto: Astra G
Silnik: x16xe
Województwo: małopolskie

#12

Nieprzeczytany post autor: xbs44 »

Mozna prosic o odswierzenie linku do pliku konfiguracji- dziala :)

edit
Co to jest "Menu "super"" ? potrzebuje zrobic plik o kodzie GM255124G54 tylko tego menu nie widze i mam mniej mozliwosci niz Twoj program

Sylwo28

Astro-maniak
Posty: 318
Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
Imię: Sylwek
Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 29 razy
Pomocny: 121 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: Sylwo28 »

xbs44 pisze:
15 paź 2020, 11:30
Mozna prosic o odswierzenie linku do pliku konfiguracji- dziala :)

edit
Co to jest "Menu "super"" ? potrzebuje zrobic plik o kodzie GM255124G54 tylko tego menu nie widze i mam mniej mozliwosci niz Twoj program
Do programu należy użyć "witaminy" do której link jest w pierwszym poście

Awatar użytkownika
procentt

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2020, 15:29
Auto: Meriva B
Silnik: 14NEL
Rocznik: 2012
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: procentt »

@Sylwo28 czy w Twojej instalacji jest tak, że pamiętany jest stan czy auto zostało zgaszone na zasilaniu LPG czy nie i w zależności od tego stanu kolejne uruchomienie auta jest albo tylko na benzynie albo jeśli zostało zgaszone na zasilaniu LPG to dąży do przełączenia na LPG?

Przykład:
1. Uruchamiam auto, pracuje na PB, po osiągnieciu zadanych parametrów przełącza się na LPG, gaszę silnik. Kolejne uruchomienie ( po osiągnięciu zadanych parametrów) auto przełącza się na LPG.
2. Uruchamiam auto, pracuje na PB, silnik nie zdąży osiągnąć zadanych parametrów do przełączenia na LPG i gaszę silnik zasilany na PB. Kolejne uruchomienie auto zasilane jest tylko na PB (kontrolka od LPG nie miga). Auto zostanie przełączone na LPG dopiero po wciśnięciu przycisku na konsoli.

Czy próbowaliście zmienić to ustawienie tak, żeby sterownik zawsze próbował przełączyć na LPG (niezależnie od tego na jakim zasilaniu został zgaszony)?

Awatar użytkownika
brightside

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 21 maja 2021, 23:26
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#15

Nieprzeczytany post autor: brightside »

Sylwo28 pisze:
31 sie 2019, 18:10
Witam wszystkich,

Na początek - nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne uszkodzenia powstałe w wyniku zastosowania się do poniższego poradnika. Wszystkie czynności wykonujecie na własna odpowiedzialność !


Będziemy zajmować się zagadnieniem podłączenia i prostej diagnostyki sterownika Landi Renzo LC03 – zintegrowanego poprzez OBD z komputerem silnika. Sterowniki tej serii wchodzą w skład systemu Omegas Plus i były/są montowane m.in. w Astrach J i pokrewnych.
Sterownik ten , w odróżnieniu od starszego LC02 nie posiada wyprowadzonego złącza diagnostycznego. Na szczęście jest możliwość wykonania takiego podłączenia we własnym zakresie.

Co zyskujemy ?
- niezależność od ASO :)
- możliwość podglądania podstawowych parametrów: czas wtrysku LPG, ciśnienie w listwie, temperatury…
- możliwość ew. regulacji reduktora , np. po regeneracji bądź wymianie.
- brak odpowiedzi niezależnych serwisów LPG w stylu „Panie, tu się nie da podłączyć, idź Pan do ASO”

Co potrzeba ?
- wtyk serwisowy AMP superseal 4 pin (ja użyłem akurat ten ale nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć innego)
- trzy przewody długości ok 20cm z czego dwa zakończone wsuwkami typu SICMA
- opaski zaciskowe, ew. koszulka na ochronna na przewody
-piwo (po robocie) 8-)

Skąd pozyskać materiały ?
W przypadku złącza diagnostycznego AMP to chociażby popularny serwis aukcyjny ;) Koszt to kilka PLN. Można kupić zestaw do montażu lub gotową wtyczkę z kabelkami. Wtyk z końcówkami typu żeńskiego.
W przypadku złącza w sterowniku LPG, potrzebne wsuwki można pozyskać z innego (ja tak zrobiłem, kupiłem sam wtyk wycięty z rozbitka) lub kupić wsuwki typu SICMA 1,5mm
IMG_20190823_221143.jpg

Kolejność sygnałów:
IMG_20190824_001407.jpg

Gotowy kabel:
IMG_20190823_230112.jpg


Po zmontowaniu wtyczki, należy podłączyć przewody w aucie. Należy:
- wysunąć wtyk pociągając za fioletowy zatrzask od czoła wtyku
- odciąć opaskę zaciskową trzymającą przewody przy wtyku
- delikatnie rozchylić zatrzaski pokrywy i przesunąć ją w kierunku od wiązki do fioletowego zatrzasku. Poniżej fotka poglądowa:
kolejnosc.jpg

Następnie zlokalizować odpowiednie miejsca we wtyku:
pinout.jpg

Wyjąć zielone korki, w wolne miejsca wsunąć końcówki, pomagając sobie np. cienkim precyzyjnym wkrętakiem.
Zlokalizować czarny kabel (masa sygnału) z fabrycznej wiązki wychodzący z pinu nr 22 i dopiąć do niego nasz przewód masy (wtyk AMP pin 1).
Połączenie zaizolować (ja użyłem taśmy samowulkanizującej).

Złożyć wtyk, zamontować nową opaskę:
efekt.jpg

----------------------------------------------

Pora na podłączenie komputera. Co potrzeba:
- interfejs LPG-USB (ja akurat w innym aucie mam STAG więc używam takiego) do kupienia za ok 50PLN - z długim kablem dla wygody.
- program Max Plus 2010 , koniecznie w wersji 1.2.27.4. Do pobrania np. [External Link Removed for Guests]
- "witamina" do w/w dostępna na lpg-forum: [External Link Removed for Guests]
- plik konfiguracji. W programie do mojego firmware go nie było więc na podstawie innych zrobiłem swój. Nie jest on może idealny, w wolnych chwilach jeszcze go modyfikuję ale w obecnej wersji dość sporo widać.
Plik ten należy ( po rozpakowaniu oczywiście) wkleić w folder z danymi programu. W systemie Windows7 którego używam, folder programu znajduje się w lokalizacji Moje dokumenty -> calibration tool -> config -> dat
GM255090G54.rar

Aby połączyć się ze sterownikiem, zapłon musi być włączony i musi pracować silnik. W innym przypadku po minucie zerwie nam połączenie.

Poniżej film jak to działa:
viewtopic.php?f=79&t=844394#p1316614

Jeśli uważasz powyższy poradnik za pomocny, kliknij "podziękuj" ;)

pozdr

UPDATE:

Zmodyfikowany plik konfiguracji, widać o wiele więcej, dodałem także wskaźnik "ile czasu potrzeba na przełączenie w zalezności od temperatury"/

Hej, czy mógłbyś dodać instrukcje jak stworzyć taki plik? :)

Sylwo28

Astro-maniak
Posty: 318
Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
Imię: Sylwek
Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 29 razy
Pomocny: 121 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: Sylwo28 »

brightside pisze:
21 maja 2021, 23:44
Hej, czy mógłbyś dodać instrukcje jak stworzyć taki plik? :)
Musiałbym mieć czas którego mi permanentnie brakuje.
Lecz być może kiedyś...

ledres

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2021, 19:06
Imię: hubert
Auto: astra j
Województwo: łódzkie

#17

Nieprzeczytany post autor: ledres »

Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Dark

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 26 sty 2022, 10:23
Imię: Dariusz
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie

#18

Nieprzeczytany post autor: Dark »

Witam. Podłączyłem plus max do astry j z lpg landi Renzo. Wcisnalem Send firmware i potem zaczął się wpisywać jakiś plik, pokazało error i kontrolki gazu zgasły. Teraz gaz nie działa. Co robić?

Awatar użytkownika
apsel

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2022, 14:32
Imię: Marcin
Auto: Renault
Województwo: śląskie

#19

Nieprzeczytany post autor: apsel »

Cześć, czy ktoś może próbował dodać własne PID do programu torque na androida, które by pozwalały na podgląd parametrów instalacji LPG?
Tak teoretycznie, jeżeli sterownik LPG jest spięty z komputerem samochodu, to powinno to być możliwe do zrobienia.

Mirekb

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 30 mar 2016, 12:00
Imię: Mirek
Auto: Astra J ST
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#20

Nieprzeczytany post autor: Mirekb »

Super poradnik - naprawdę szacunek.

Pytanie do Sylwo28 - załączone pliki konfiguracyjne (rar) w środku maja rożne pliki - ten pierwszy ma plik dat (i to można przekonwertować do xmla, zeby coś podłubać), a ten drugi ma plik bin
- dlaczego to jest bin?
- czy program może załadować konfiguracje z dat lub bin?
- da się jakoś tego bina przekonwertować tak samo jak dat?

ODPOWIEDZ