Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Re: Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik
Corsa jeszcze w posiadaniu to i informacja jest aktualna tylko szkoda że negatywna. Swego czasu miałem problem z parownikiem i zdecydowałem na wymianę w serwisie landi renzo wyszło 900zl i wszytko śmiga jak ta lala, mimo że nic nie było strojone ba nie ma takiej możliwości jak wiadomo. W aso chcieli 1800zl. Pozdrawiam
- xbs44
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 paź 2020, 10:59
- Auto: Astra G
- Silnik: x16xe
- Województwo: małopolskie
Mozna prosic o odswierzenie linku do pliku konfiguracji- dziala
edit
Co to jest "Menu "super"" ? potrzebuje zrobic plik o kodzie GM255124G54 tylko tego menu nie widze i mam mniej mozliwosci niz Twoj program
edit
Co to jest "Menu "super"" ? potrzebuje zrobic plik o kodzie GM255124G54 tylko tego menu nie widze i mam mniej mozliwosci niz Twoj program
- procentt
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 gru 2020, 15:29
- Auto: Meriva B
- Silnik: 14NEL
- Rocznik: 2012
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
@Sylwo28 czy w Twojej instalacji jest tak, że pamiętany jest stan czy auto zostało zgaszone na zasilaniu LPG czy nie i w zależności od tego stanu kolejne uruchomienie auta jest albo tylko na benzynie albo jeśli zostało zgaszone na zasilaniu LPG to dąży do przełączenia na LPG?
Przykład:
1. Uruchamiam auto, pracuje na PB, po osiągnieciu zadanych parametrów przełącza się na LPG, gaszę silnik. Kolejne uruchomienie ( po osiągnięciu zadanych parametrów) auto przełącza się na LPG.
2. Uruchamiam auto, pracuje na PB, silnik nie zdąży osiągnąć zadanych parametrów do przełączenia na LPG i gaszę silnik zasilany na PB. Kolejne uruchomienie auto zasilane jest tylko na PB (kontrolka od LPG nie miga). Auto zostanie przełączone na LPG dopiero po wciśnięciu przycisku na konsoli.
Czy próbowaliście zmienić to ustawienie tak, żeby sterownik zawsze próbował przełączyć na LPG (niezależnie od tego na jakim zasilaniu został zgaszony)?
Przykład:
1. Uruchamiam auto, pracuje na PB, po osiągnieciu zadanych parametrów przełącza się na LPG, gaszę silnik. Kolejne uruchomienie ( po osiągnięciu zadanych parametrów) auto przełącza się na LPG.
2. Uruchamiam auto, pracuje na PB, silnik nie zdąży osiągnąć zadanych parametrów do przełączenia na LPG i gaszę silnik zasilany na PB. Kolejne uruchomienie auto zasilane jest tylko na PB (kontrolka od LPG nie miga). Auto zostanie przełączone na LPG dopiero po wciśnięciu przycisku na konsoli.
Czy próbowaliście zmienić to ustawienie tak, żeby sterownik zawsze próbował przełączyć na LPG (niezależnie od tego na jakim zasilaniu został zgaszony)?
- brightside
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 maja 2021, 23:26
- Auto: Astra G
- Województwo: małopolskie
Sylwo28 pisze: ↑31 sie 2019, 18:10Witam wszystkich,
Na początek - nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne uszkodzenia powstałe w wyniku zastosowania się do poniższego poradnika. Wszystkie czynności wykonujecie na własna odpowiedzialność !
Będziemy zajmować się zagadnieniem podłączenia i prostej diagnostyki sterownika Landi Renzo LC03 – zintegrowanego poprzez OBD z komputerem silnika. Sterowniki tej serii wchodzą w skład systemu Omegas Plus i były/są montowane m.in. w Astrach J i pokrewnych.
Sterownik ten , w odróżnieniu od starszego LC02 nie posiada wyprowadzonego złącza diagnostycznego. Na szczęście jest możliwość wykonania takiego podłączenia we własnym zakresie.
Co zyskujemy ?
- niezależność od ASO
- możliwość podglądania podstawowych parametrów: czas wtrysku LPG, ciśnienie w listwie, temperatury…
- możliwość ew. regulacji reduktora , np. po regeneracji bądź wymianie.
- brak odpowiedzi niezależnych serwisów LPG w stylu „Panie, tu się nie da podłączyć, idź Pan do ASO”
Co potrzeba ?
- wtyk serwisowy AMP superseal 4 pin (ja użyłem akurat ten ale nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć innego)
- trzy przewody długości ok 20cm z czego dwa zakończone wsuwkami typu SICMA
- opaski zaciskowe, ew. koszulka na ochronna na przewody
-piwo (po robocie)
Skąd pozyskać materiały ?
W przypadku złącza diagnostycznego AMP to chociażby popularny serwis aukcyjny Koszt to kilka PLN. Można kupić zestaw do montażu lub gotową wtyczkę z kabelkami. Wtyk z końcówkami typu żeńskiego.
W przypadku złącza w sterowniku LPG, potrzebne wsuwki można pozyskać z innego (ja tak zrobiłem, kupiłem sam wtyk wycięty z rozbitka) lub kupić wsuwki typu SICMA 1,5mm
IMG_20190823_221143.jpg
Kolejność sygnałów:
IMG_20190824_001407.jpg
Gotowy kabel:
IMG_20190823_230112.jpg
Po zmontowaniu wtyczki, należy podłączyć przewody w aucie. Należy:
- wysunąć wtyk pociągając za fioletowy zatrzask od czoła wtyku
- odciąć opaskę zaciskową trzymającą przewody przy wtyku
- delikatnie rozchylić zatrzaski pokrywy i przesunąć ją w kierunku od wiązki do fioletowego zatrzasku. Poniżej fotka poglądowa:
kolejnosc.jpg
Następnie zlokalizować odpowiednie miejsca we wtyku:
pinout.jpg
Wyjąć zielone korki, w wolne miejsca wsunąć końcówki, pomagając sobie np. cienkim precyzyjnym wkrętakiem.
Zlokalizować czarny kabel (masa sygnału) z fabrycznej wiązki wychodzący z pinu nr 22 i dopiąć do niego nasz przewód masy (wtyk AMP pin 1).
Połączenie zaizolować (ja użyłem taśmy samowulkanizującej).
Złożyć wtyk, zamontować nową opaskę:
efekt.jpg
----------------------------------------------
Pora na podłączenie komputera. Co potrzeba:
- interfejs LPG-USB (ja akurat w innym aucie mam STAG więc używam takiego) do kupienia za ok 50PLN - z długim kablem dla wygody.
- program Max Plus 2010 , koniecznie w wersji 1.2.27.4. Do pobrania np. [External Link Removed for Guests]
- "witamina" do w/w dostępna na lpg-forum: [External Link Removed for Guests]
- plik konfiguracji. W programie do mojego firmware go nie było więc na podstawie innych zrobiłem swój. Nie jest on może idealny, w wolnych chwilach jeszcze go modyfikuję ale w obecnej wersji dość sporo widać.
Plik ten należy ( po rozpakowaniu oczywiście) wkleić w folder z danymi programu. W systemie Windows7 którego używam, folder programu znajduje się w lokalizacji Moje dokumenty -> calibration tool -> config -> dat
GM255090G54.rar
Aby połączyć się ze sterownikiem, zapłon musi być włączony i musi pracować silnik. W innym przypadku po minucie zerwie nam połączenie.
Poniżej film jak to działa:
viewtopic.php?f=79&t=844394#p1316614
Jeśli uważasz powyższy poradnik za pomocny, kliknij "podziękuj"
pozdr
UPDATE:
Zmodyfikowany plik konfiguracji, widać o wiele więcej, dodałem także wskaźnik "ile czasu potrzeba na przełączenie w zalezności od temperatury"/
Hej, czy mógłbyś dodać instrukcje jak stworzyć taki plik?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 05 maja 2021, 19:06
- Imię: hubert
- Auto: astra j
- Województwo: łódzkie
- Dark
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 sty 2022, 10:23
- Imię: Dariusz
- Auto: Astra J
- Województwo: łódzkie
Witam. Podłączyłem plus max do astry j z lpg landi Renzo. Wcisnalem Send firmware i potem zaczął się wpisywać jakiś plik, pokazało error i kontrolki gazu zgasły. Teraz gaz nie działa. Co robić?
- apsel
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 cze 2022, 14:32
- Imię: Marcin
- Auto: Renault
- Województwo: śląskie
Cześć, czy ktoś może próbował dodać własne PID do programu torque na androida, które by pozwalały na podgląd parametrów instalacji LPG?
Tak teoretycznie, jeżeli sterownik LPG jest spięty z komputerem samochodu, to powinno to być możliwe do zrobienia.
Tak teoretycznie, jeżeli sterownik LPG jest spięty z komputerem samochodu, to powinno to być możliwe do zrobienia.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 30 mar 2016, 12:00
- Imię: Mirek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Super poradnik - naprawdę szacunek.
Pytanie do Sylwo28 - załączone pliki konfiguracyjne (rar) w środku maja rożne pliki - ten pierwszy ma plik dat (i to można przekonwertować do xmla, zeby coś podłubać), a ten drugi ma plik bin
- dlaczego to jest bin?
- czy program może załadować konfiguracje z dat lub bin?
- da się jakoś tego bina przekonwertować tak samo jak dat?
Pytanie do Sylwo28 - załączone pliki konfiguracyjne (rar) w środku maja rożne pliki - ten pierwszy ma plik dat (i to można przekonwertować do xmla, zeby coś podłubać), a ten drugi ma plik bin
- dlaczego to jest bin?
- czy program może załadować konfiguracje z dat lub bin?
- da się jakoś tego bina przekonwertować tak samo jak dat?