Sylwo28 pisze: ↑31 sie 2019, 18:10
Witam wszystkich,
Na początek - nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne uszkodzenia powstałe w wyniku zastosowania się do poniższego poradnika. Wszystkie czynności wykonujecie na własna odpowiedzialność !
Będziemy zajmować się zagadnieniem podłączenia i prostej diagnostyki sterownika Landi Renzo LC03 – zintegrowanego poprzez OBD z komputerem silnika. Sterowniki tej serii wchodzą w skład systemu Omegas Plus i były/są montowane m.in. w Astrach J i pokrewnych.
Sterownik ten , w odróżnieniu od starszego LC02 nie posiada wyprowadzonego złącza diagnostycznego. Na szczęście jest możliwość wykonania takiego podłączenia we własnym zakresie.
Co zyskujemy ?
- niezależność od ASO
- możliwość podglądania podstawowych parametrów: czas wtrysku LPG, ciśnienie w listwie, temperatury…
- możliwość ew. regulacji reduktora , np. po regeneracji bądź wymianie.
- brak odpowiedzi niezależnych serwisów LPG w stylu „Panie, tu się nie da podłączyć, idź Pan do ASO”
Co potrzeba ?
- wtyk serwisowy AMP superseal 4 pin (ja użyłem akurat ten ale nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć innego)
- trzy przewody długości ok 20cm z czego dwa zakończone wsuwkami typu SICMA
- opaski zaciskowe, ew. koszulka na ochronna na przewody
-piwo (po robocie)
Skąd pozyskać materiały ?
W przypadku złącza diagnostycznego AMP to chociażby popularny serwis aukcyjny
Koszt to kilka PLN. Można kupić zestaw do montażu lub gotową wtyczkę z kabelkami. Wtyk z końcówkami typu żeńskiego.
W przypadku złącza w sterowniku LPG, potrzebne wsuwki można pozyskać z innego (ja tak zrobiłem, kupiłem sam wtyk wycięty z rozbitka) lub kupić wsuwki typu SICMA 1,5mm
IMG_20190823_221143.jpg
Kolejność sygnałów:
IMG_20190824_001407.jpg
Gotowy kabel:
IMG_20190823_230112.jpg
Po zmontowaniu wtyczki, należy podłączyć przewody w aucie. Należy:
- wysunąć wtyk pociągając za fioletowy zatrzask od czoła wtyku
- odciąć opaskę zaciskową trzymającą przewody przy wtyku
- delikatnie rozchylić zatrzaski pokrywy i przesunąć ją w kierunku od wiązki do fioletowego zatrzasku. Poniżej fotka poglądowa:
kolejnosc.jpg
Następnie zlokalizować odpowiednie miejsca we wtyku:
pinout.jpg
Wyjąć zielone korki, w wolne miejsca wsunąć końcówki, pomagając sobie np. cienkim precyzyjnym wkrętakiem.
Zlokalizować czarny kabel (masa sygnału) z fabrycznej wiązki wychodzący z pinu nr 22 i dopiąć do niego nasz przewód masy (wtyk AMP pin 1).
Połączenie zaizolować (ja użyłem taśmy samowulkanizującej).
Złożyć wtyk, zamontować nową opaskę:
efekt.jpg
----------------------------------------------
Pora na podłączenie komputera. Co potrzeba:
- interfejs LPG-USB (ja akurat w innym aucie mam STAG więc używam takiego) do kupienia za ok 50PLN - z długim kablem dla wygody.
- program Max Plus 2010 ,
koniecznie w wersji 1.2.27.4. Do pobrania np.
[External Link Removed for Guests]
- "witamina" do w/w dostępna na lpg-forum:
[External Link Removed for Guests]
- plik konfiguracji. W programie do mojego firmware go nie było więc na podstawie innych zrobiłem swój. Nie jest on może idealny, w wolnych chwilach jeszcze go modyfikuję ale w obecnej wersji dość sporo widać.
Plik ten należy ( po rozpakowaniu oczywiście) wkleić w folder z danymi programu. W systemie Windows7 którego używam, folder programu znajduje się w lokalizacji
Moje dokumenty -> calibration tool -> config -> dat
GM255090G54.rar
Aby połączyć się ze sterownikiem, zapłon musi być włączony i musi pracować silnik. W innym przypadku po minucie zerwie nam połączenie.
Poniżej film jak to działa:
viewtopic.php?f=79&t=844394#p1316614
Jeśli uważasz powyższy poradnik za pomocny, kliknij "podziękuj"
pozdr
UPDATE:
Zmodyfikowany plik konfiguracji, widać o wiele więcej, dodałem także wskaźnik "ile czasu potrzeba na przełączenie w zalezności od temperatury"/