Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 121 razy
Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik
Witam wszystkich,
Na początek - nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne uszkodzenia powstałe w wyniku zastosowania się do poniższego poradnika. Wszystkie czynności wykonujecie na własna odpowiedzialność !
Będziemy zajmować się zagadnieniem podłączenia i prostej diagnostyki sterownika Landi Renzo LC03 – zintegrowanego poprzez OBD z komputerem silnika. Sterowniki tej serii wchodzą w skład systemu Omegas Plus i były/są montowane m.in. w Astrach J i pokrewnych.
Sterownik ten , w odróżnieniu od starszego LC02 nie posiada wyprowadzonego złącza diagnostycznego. Na szczęście jest możliwość wykonania takiego podłączenia we własnym zakresie.
Co zyskujemy ?
- niezależność od ASO
- możliwość podglądania podstawowych parametrów: czas wtrysku LPG, ciśnienie w listwie, temperatury…
- możliwość ew. regulacji reduktora , np. po regeneracji bądź wymianie.
- brak odpowiedzi niezależnych serwisów LPG w stylu „Panie, tu się nie da podłączyć, idź Pan do ASO”
Co potrzeba ?
- wtyk serwisowy AMP superseal 4 pin (ja użyłem akurat ten ale nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć innego)
- trzy przewody długości ok 20cm z czego dwa zakończone wsuwkami typu SICMA
- opaski zaciskowe, ew. koszulka na ochronna na przewody
-piwo (po robocie)
Skąd pozyskać materiały ?
W przypadku złącza diagnostycznego AMP to chociażby popularny serwis aukcyjny Koszt to kilka PLN. Można kupić zestaw do montażu lub gotową wtyczkę z kabelkami. Wtyk z końcówkami typu żeńskiego.
W przypadku złącza w sterowniku LPG, potrzebne wsuwki można pozyskać z innego (ja tak zrobiłem, kupiłem sam wtyk wycięty z rozbitka) lub kupić wsuwki typu SICMA 1,5mm Kolejność sygnałów: Gotowy kabel:
Po zmontowaniu wtyczki, należy podłączyć przewody w aucie. Należy:
- wysunąć wtyk pociągając za fioletowy zatrzask od czoła wtyku
- odciąć opaskę zaciskową trzymającą przewody przy wtyku
- delikatnie rozchylić zatrzaski pokrywy i przesunąć ją w kierunku od wiązki do fioletowego zatrzasku. Poniżej fotka poglądowa: Następnie zlokalizować odpowiednie miejsca we wtyku: Wyjąć zielone korki, w wolne miejsca wsunąć końcówki, pomagając sobie np. cienkim precyzyjnym wkrętakiem.
Zlokalizować czarny kabel (masa sygnału) z fabrycznej wiązki wychodzący z pinu nr 22 i dopiąć do niego nasz przewód masy (wtyk AMP pin 1).
Połączenie zaizolować (ja użyłem taśmy samowulkanizującej).
Złożyć wtyk, zamontować nową opaskę: ----------------------------------------------
Pora na podłączenie komputera. Co potrzeba:
- interfejs LPG-USB (ja akurat w innym aucie mam STAG więc używam takiego) do kupienia za ok 50PLN - z długim kablem dla wygody.
- program Max Plus 2010 , koniecznie w wersji 1.2.27.4. Do pobrania np. [External Link Removed for Guests]
- "witamina" do w/w dostępna na lpg-forum: [External Link Removed for Guests]
- plik konfiguracji. W programie do mojego firmware go nie było więc na podstawie innych zrobiłem swój. Nie jest on może idealny, w wolnych chwilach jeszcze go modyfikuję ale w obecnej wersji dość sporo widać.
Plik ten należy ( po rozpakowaniu oczywiście) wkleić w folder z danymi programu. W systemie Windows7 którego używam, folder programu znajduje się w lokalizacji Moje dokumenty -> calibration tool -> config -> dat Aby połączyć się ze sterownikiem, zapłon musi być włączony i musi pracować silnik. W innym przypadku po minucie zerwie nam połączenie.
Poniżej film jak to działa:
viewtopic.php?f=79&t=844394#p1316614
Jeśli uważasz powyższy poradnik za pomocny, kliknij "podziękuj"
pozdr
UPDATE:
Zmodyfikowany plik konfiguracji, widać o wiele więcej, dodałem także wskaźnik "ile czasu potrzeba na przełączenie w zalezności od temperatury"/
Na początek - nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne uszkodzenia powstałe w wyniku zastosowania się do poniższego poradnika. Wszystkie czynności wykonujecie na własna odpowiedzialność !
Będziemy zajmować się zagadnieniem podłączenia i prostej diagnostyki sterownika Landi Renzo LC03 – zintegrowanego poprzez OBD z komputerem silnika. Sterowniki tej serii wchodzą w skład systemu Omegas Plus i były/są montowane m.in. w Astrach J i pokrewnych.
Sterownik ten , w odróżnieniu od starszego LC02 nie posiada wyprowadzonego złącza diagnostycznego. Na szczęście jest możliwość wykonania takiego podłączenia we własnym zakresie.
Co zyskujemy ?
- niezależność od ASO
- możliwość podglądania podstawowych parametrów: czas wtrysku LPG, ciśnienie w listwie, temperatury…
- możliwość ew. regulacji reduktora , np. po regeneracji bądź wymianie.
- brak odpowiedzi niezależnych serwisów LPG w stylu „Panie, tu się nie da podłączyć, idź Pan do ASO”
Co potrzeba ?
- wtyk serwisowy AMP superseal 4 pin (ja użyłem akurat ten ale nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć innego)
- trzy przewody długości ok 20cm z czego dwa zakończone wsuwkami typu SICMA
- opaski zaciskowe, ew. koszulka na ochronna na przewody
-piwo (po robocie)
Skąd pozyskać materiały ?
W przypadku złącza diagnostycznego AMP to chociażby popularny serwis aukcyjny Koszt to kilka PLN. Można kupić zestaw do montażu lub gotową wtyczkę z kabelkami. Wtyk z końcówkami typu żeńskiego.
W przypadku złącza w sterowniku LPG, potrzebne wsuwki można pozyskać z innego (ja tak zrobiłem, kupiłem sam wtyk wycięty z rozbitka) lub kupić wsuwki typu SICMA 1,5mm Kolejność sygnałów: Gotowy kabel:
Po zmontowaniu wtyczki, należy podłączyć przewody w aucie. Należy:
- wysunąć wtyk pociągając za fioletowy zatrzask od czoła wtyku
- odciąć opaskę zaciskową trzymającą przewody przy wtyku
- delikatnie rozchylić zatrzaski pokrywy i przesunąć ją w kierunku od wiązki do fioletowego zatrzasku. Poniżej fotka poglądowa: Następnie zlokalizować odpowiednie miejsca we wtyku: Wyjąć zielone korki, w wolne miejsca wsunąć końcówki, pomagając sobie np. cienkim precyzyjnym wkrętakiem.
Zlokalizować czarny kabel (masa sygnału) z fabrycznej wiązki wychodzący z pinu nr 22 i dopiąć do niego nasz przewód masy (wtyk AMP pin 1).
Połączenie zaizolować (ja użyłem taśmy samowulkanizującej).
Złożyć wtyk, zamontować nową opaskę: ----------------------------------------------
Pora na podłączenie komputera. Co potrzeba:
- interfejs LPG-USB (ja akurat w innym aucie mam STAG więc używam takiego) do kupienia za ok 50PLN - z długim kablem dla wygody.
- program Max Plus 2010 , koniecznie w wersji 1.2.27.4. Do pobrania np. [External Link Removed for Guests]
- "witamina" do w/w dostępna na lpg-forum: [External Link Removed for Guests]
- plik konfiguracji. W programie do mojego firmware go nie było więc na podstawie innych zrobiłem swój. Nie jest on może idealny, w wolnych chwilach jeszcze go modyfikuję ale w obecnej wersji dość sporo widać.
Plik ten należy ( po rozpakowaniu oczywiście) wkleić w folder z danymi programu. W systemie Windows7 którego używam, folder programu znajduje się w lokalizacji Moje dokumenty -> calibration tool -> config -> dat Aby połączyć się ze sterownikiem, zapłon musi być włączony i musi pracować silnik. W innym przypadku po minucie zerwie nam połączenie.
Poniżej film jak to działa:
viewtopic.php?f=79&t=844394#p1316614
Jeśli uważasz powyższy poradnik za pomocny, kliknij "podziękuj"
pozdr
UPDATE:
Zmodyfikowany plik konfiguracji, widać o wiele więcej, dodałem także wskaźnik "ile czasu potrzeba na przełączenie w zalezności od temperatury"/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2020, 19:49 przez Sylwo28, łącznie zmieniany 1 raz.
- Konraadek
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET + LPG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 23 razy
- Kontakt:
dla użytkowników bez wyprowadzonego złącza diagnostycznego MEGA poradnik!!! Ja mam u siebie LPG BRC Sequent24 i nie wyobrażam sobie nie mieć takiego złącza oraz interfejsu do pogrzebania w parametrach!!!
Podobno BRC kiedyś blokowało sterowniki (PIN'em) i też nie było możliwości klikania, więc podobnie i tutaj, bez złącza wiele się nie nafika.
Dobra robota, mi nie przydatny, ale jakbym potrzebował takiego rozwiązania, to już bym realizował patent.
Podobno BRC kiedyś blokowało sterowniki (PIN'em) i też nie było możliwości klikania, więc podobnie i tutaj, bez złącza wiele się nie nafika.
Dobra robota, mi nie przydatny, ale jakbym potrzebował takiego rozwiązania, to już bym realizował patent.
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 29 paź 2015, 21:56
- Imię: Dawid
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 3 razy
Wyglada zajebiscie.
1. Ile to wyszlo kasy?
2. Mozesz zmienic mape gazu, tak zeby sie pokryla z mapa benzynki, gdyby to zrobic programem na 170 PS?
1. Ile to wyszlo kasy?
2. Mozesz zmienic mape gazu, tak zeby sie pokryla z mapa benzynki, gdyby to zrobic programem na 170 PS?
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 121 razy
Moje koszty to 5 PLN za wtyk AMP, 17 PLN za wtyczkę. Opaski i interfejs miałem.
Do złącza w aucie można zakupić wsuwki SICMA których koszt to chyba 2 PLN za sztukę.
Czyli 4 PLN. Plus wtyczka 5 PLN. Plus interfejs z dlugim kablem za jakieś 50 PLN. Czyli 6 dych. Raczej tanio
Ten sterownik z tego co wiem nie ma własnych map. On się adaptuje na bieżąco do wartości z kompa silnika.
Poza tym jest zablokowany czyli nie przyjmuje żadnych wartości. Czytałem że nawet ASO nic tam nie może zmieniać, jedynie wgrać nowy firmware.
Dodano po 2 minutach 38 sekundach:
Dzięki!
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Spoko sprawa. Osobiście w astrze mam staga, ale mam jeszcze corse z fabryczną lpg czy tam jest ten sam sterownik lpg?
- hrenki
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 maja 2020, 7:41
- Auto: Astra J 1.4T LPG
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 1 raz
Hi, greetings from Croatia
i used your schematics to make a connector for my LPG Astra 1.4T 2014., all went great but i cannot connect with Plus Max 2010 because my firmware is version GM255101G54.
Do u maybe have GM255101G54 config file or you can tell me how to make one for that firmware?
i used your schematics to make a connector for my LPG Astra 1.4T 2014., all went great but i cannot connect with Plus Max 2010 because my firmware is version GM255101G54.
Do u maybe have GM255101G54 config file or you can tell me how to make one for that firmware?
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 121 razy
Hi, hrenki.hrenki pisze: ↑15 lip 2020, 19:40Hi, greetings from Croatia
i used your schematics to make a connector for my LPG Astra 1.4T 2014., all went great but i cannot connect with Plus Max 2010 because my firmware is version GM255101G54.
Do u maybe have GM255101G54 config file or you can tell me how to make one for that firmware?
It's glad to know all went ok with connection.
You should to prepare Your own config file, based e.g on my file or similar.
1. Open PlusMax
2. Menu "super" - > Decrypt + decompress
3. Choose config file starting with "GM" and number most similar to Your firmware.
4. Save as XML. It will be saved in the same folder.
5.Find and open XML . Find string "config name" and change to Your Version of FW. Save with changed name, the same as Your firmware.
6.Open Plusmax, menu "super" - >compress +encrypt
7. Choose Your modified XML, Save.
Try to connect.
BR, SylWo28
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 121 razy
Akurat teraz mogę odpowiedzieć choć pytanie sprzed roku
Niedawno pojawiła się u mnie Corsa E 1.4 90KM 2016 z fabrycznym LPG.
W tym konkretnym modelu zainstalowana jest instalacja zmiksowana.
Czyli :
Parownik LI10, osprzęt : Landi Renzo
Wtryski : Keihin KN9 + dedykowana listwa pod fabrycznie zmodyfikowany kolektor ssący
Sterownik LPG : Mitsubishi, kod GM 126630006
Czyli nie da się podłączyć powyższym sposobem.