Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja
- wczoraj
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 sty 2024, 12:36
- Imię: Robert
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2014
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
Re: Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja
Nie , błąd wyszedł po około 6 miesięcy . Najpierw wymieniłem termostat Mahle i znów silnik zaczął sie strasznie nagrzewac , zacząłem przegladac internet i trafiłem na gostka z youtub który wymienił sam wkład .Mam zagwozdke czy mała temp ma wpływ na prace silnika .
- Albinos71
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET + gaz STAG
- Rocznik: 2010
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
Panie i Panowie,
miałem wkładać moduł elektroniczny, ale po odblokowaniu zegarów, na trasie krajowej w okolicach 100-120km/h mam temperaturę między 89 a 92 stopnie. Po zatrzymaniu i pracy silnika na wolnych obrotach bez załączonej klimatyzacji, temperatura podskoczyła do 108 stopni, kiedy to włączył się wentylator.
Czy takie parametry oznaczają, że nadal powinienem dołożyć moduł, czy też że taka modyfikacja już nie jest konieczna?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
miałem wkładać moduł elektroniczny, ale po odblokowaniu zegarów, na trasie krajowej w okolicach 100-120km/h mam temperaturę między 89 a 92 stopnie. Po zatrzymaniu i pracy silnika na wolnych obrotach bez załączonej klimatyzacji, temperatura podskoczyła do 108 stopni, kiedy to włączył się wentylator.
Czy takie parametry oznaczają, że nadal powinienem dołożyć moduł, czy też że taka modyfikacja już nie jest konieczna?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
- adamoo
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
- Imię: Adam
- Auto: Ceed
- Silnik: 1.6 GDI
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 28 razy
Nie ruszać żeby nie popsuć.
Wygląda na to że ktoś już wcześniej przeprowadził jakąś modyfikację.
Nie jeden chciał by mieć taką temperaturę
Wygląda na to że ktoś już wcześniej przeprowadził jakąś modyfikację.
Nie jeden chciał by mieć taką temperaturę
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.
- Albinos71
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET + gaz STAG
- Rocznik: 2010
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
adamoo, dzięki za odpowiedź.
Też tak myślałem, ale trochę mnie jeszcze martwi temperatura na postoju... Wydaje mi się, że 108* kiedy załącza się wentylator, to nadal za dużo, ale tutaj to już chyba tylko przeprogramowanie BCM wchodziłoby w grę. Chyba, że udałoby się jakoś oszukać software (np jakimś dodatkowym rezystorem przy którymś czujniku), że załóżmy przy 100* system widziałby te 108* i włączył wentylator. Jeśli jednak BCM bierze tę informację z tego samego czujnika, co jest wskazanie na zegarach, to tylko przeprogramowanie.
Jeśli się mylę to poprawcie mnie proszę.
Też tak myślałem, ale trochę mnie jeszcze martwi temperatura na postoju... Wydaje mi się, że 108* kiedy załącza się wentylator, to nadal za dużo, ale tutaj to już chyba tylko przeprogramowanie BCM wchodziłoby w grę. Chyba, że udałoby się jakoś oszukać software (np jakimś dodatkowym rezystorem przy którymś czujniku), że załóżmy przy 100* system widziałby te 108* i włączył wentylator. Jeśli jednak BCM bierze tę informację z tego samego czujnika, co jest wskazanie na zegarach, to tylko przeprogramowanie.
Jeśli się mylę to poprawcie mnie proszę.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 20:19
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 17 razy
- Pomocny: 7 razy
Tak, jak piszesz.. Można byłoby oszukać sterownik dłubiąc przy czujniku temperatury płynu, wtedy wentylator włączałby się wcześniej, ale stracilibyśmy możliwość podglądu realnej temperatury.
Moduły regulacji temperatury płynu/termostatu:
olx: olx.pl/oferty/uzytkownik/pujky
allegro: allegrolokalnie.pl/uzytkownik/steve-oo
olx: olx.pl/oferty/uzytkownik/pujky
allegro: allegrolokalnie.pl/uzytkownik/steve-oo
- adamoo
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
- Imię: Adam
- Auto: Ceed
- Silnik: 1.6 GDI
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 28 razy
No i wtedy przy temp. płynu np.90°C komputer widzial by np.80°C a to mało.
U mnie po modyfikacji miałem temp. 84-85°C i czasem podczas jazdy z włączoną klimatyzacją komputer wywalał błąd i odcinał klimatyzację
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.
- adamoo
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
- Imię: Adam
- Auto: Ceed
- Silnik: 1.6 GDI
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 28 razy
Ja bym zostawil.
Na postoju zazwyczaj tak dlugo nie chodzi no chyba że dużo czasu spedzasz w korkach to można powalczyć
Na postoju zazwyczaj tak dlugo nie chodzi no chyba że dużo czasu spedzasz w korkach to można powalczyć
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.