Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 121 razy
Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja
Cześć,
Witam wszystkich po długiej przerwie (kowidy nie kowidy, sprawy rodzinne itd.)
Postanowiłem uporać się z problemem wycieków płynu chłodniczego, smrodem oparów, oraz z pracą wentylatora chłodnicy non-stop mimo dolnej zimnej rury doprowadzającej chłodziwo do chłodnicy.
Zaznaczam że miałem nowy termostat Mahle...
Termostat teoretycznie ma POCZĄTEK otwarcia przy 103 C lecz w praktyce otwiera się znacznie później tzn przy wyższej temperaturze (u mnie przy 109 C). Oczywiście "fałszywa" wskazówka pokazuje 90 stopni.
Wyobraźcie sobie że Wasz płyn już się gotuje (wystarczy kiepski korek zbiorniczka) a Wy o tym nie wiecie!
A potem płacz bo to pękło, tamto pękło, tu się leje... Teoretycznie sterownik silnika może spowodować wcześniejsze otwarcie termostatu lecz dzieje się to TYLKO przy dużym obciążeniu silnika.
Na biegu jałowym, po ostrej jeździe lub podczas stania w korku temperatura spokojnie osiągnie 115 stopni!
Co robić?
Rozwiązaniem jest montaż wkładu termostatu na 80 stopni Celsjusza.
Powtarzam - wkładu a nie całego termostatu.
Co potrzeba:
Termostat Chevrolet Volt 80 C TE7246.80J lub TM37 80
Nasz stary termostat na 103 stopnie, musi być Mahle lub Calorstat UWAGA : koledzy sygnalizują że Calorstat w wersji na 103 stopnie może mieć inny wkład. Zwracamy zatem uwagę na kształt aluminiowego koszyczka wg zdjęć poniżej!!!
Wkłady są zamienne, wszystko pasuje plug and play.
Wystarczy wcisnąć i obrócić blaszkę zabezpieczającą, wyjąć sprężynę oraz ruchomą część termostatu, następnie wkład - ostrożnie aby nie ułamać pinów grzałki.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Jestem bardzo zadowolony z tej przeróbki - ZERO wycieków, smrodu.
Proszę obejrzeć zdjęcia. Wszystko chyba tłumaczą.
ZMIEŃ WKŁAD - PRZEDŁUŻ ŻYCIE SILNIKA I OSPRZĘTU.
Wady:
Teoretycznie wyższe spalanie, jakieś 2 %
Nie jesteś eko-oszołomem
Zalety:
Przedłużasz życie silnika
Przedłużasz trwałość elementów plastikowych
Nie dopuszczasz do przegrzania motoru
Eliminujesz wycieki
Przedłużasz trwałość oleju
OGRANICZASZ RYZYKO PĘKANIA TŁOKÓW
-= DODATEK DODATEK DODATEK =- + DODATEK 2:
Po wykonaniu przeróbki można pokusić się o podmianę korka zbiorniczka na 15 PSI.
Pozwoli to na dalszą redukcję ciśnienia w układzie.
Należy szukać korka do aut:
CADILLAC ESCALADE 2007 - 2014
CHEVROLET AVALANCHE 2007 - 2014
CHEVROLET TAHOE 2007 - 2014
CHEVROLET SILVERADO 2007 - 2014
CHEVROLET SUBURBAN 2007 - 2014
GMC YUKON 2007 - 2014
GMC SIERRA 2007 - 2014
Korek 15 psi - GM 15075117
Korek 18 psi - GM 1304677
No i właśnie. Korek 18 psi jest łatwo dostępny i tani jak barszcz.
Zatem zakupiłem takowy. Pasuje plug & play. Trzeba tylko uważać przy dokręcaniu - Korek nie ma zatrzasku jak oryginał. Trzeba patrzeć uważnie i nie dokręcać zbyt mocno, zwracając uwagę na krawędź korka i blokadę na brzegu gardzieli zbiorniczka.
Wracamy do tematu termostatu : A to poniżej na starym termostacie
Pomogłem? PODZIĘKUJ
Witam wszystkich po długiej przerwie (kowidy nie kowidy, sprawy rodzinne itd.)
Postanowiłem uporać się z problemem wycieków płynu chłodniczego, smrodem oparów, oraz z pracą wentylatora chłodnicy non-stop mimo dolnej zimnej rury doprowadzającej chłodziwo do chłodnicy.
Zaznaczam że miałem nowy termostat Mahle...
Termostat teoretycznie ma POCZĄTEK otwarcia przy 103 C lecz w praktyce otwiera się znacznie później tzn przy wyższej temperaturze (u mnie przy 109 C). Oczywiście "fałszywa" wskazówka pokazuje 90 stopni.
Wyobraźcie sobie że Wasz płyn już się gotuje (wystarczy kiepski korek zbiorniczka) a Wy o tym nie wiecie!
A potem płacz bo to pękło, tamto pękło, tu się leje... Teoretycznie sterownik silnika może spowodować wcześniejsze otwarcie termostatu lecz dzieje się to TYLKO przy dużym obciążeniu silnika.
Na biegu jałowym, po ostrej jeździe lub podczas stania w korku temperatura spokojnie osiągnie 115 stopni!
Co robić?
Rozwiązaniem jest montaż wkładu termostatu na 80 stopni Celsjusza.
Powtarzam - wkładu a nie całego termostatu.
Co potrzeba:
Termostat Chevrolet Volt 80 C TE7246.80J lub TM37 80
Nasz stary termostat na 103 stopnie, musi być Mahle lub Calorstat UWAGA : koledzy sygnalizują że Calorstat w wersji na 103 stopnie może mieć inny wkład. Zwracamy zatem uwagę na kształt aluminiowego koszyczka wg zdjęć poniżej!!!
Wkłady są zamienne, wszystko pasuje plug and play.
Wystarczy wcisnąć i obrócić blaszkę zabezpieczającą, wyjąć sprężynę oraz ruchomą część termostatu, następnie wkład - ostrożnie aby nie ułamać pinów grzałki.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Jestem bardzo zadowolony z tej przeróbki - ZERO wycieków, smrodu.
Proszę obejrzeć zdjęcia. Wszystko chyba tłumaczą.
ZMIEŃ WKŁAD - PRZEDŁUŻ ŻYCIE SILNIKA I OSPRZĘTU.
Wady:
Teoretycznie wyższe spalanie, jakieś 2 %
Nie jesteś eko-oszołomem
Zalety:
Przedłużasz życie silnika
Przedłużasz trwałość elementów plastikowych
Nie dopuszczasz do przegrzania motoru
Eliminujesz wycieki
Przedłużasz trwałość oleju
OGRANICZASZ RYZYKO PĘKANIA TŁOKÓW
-= DODATEK DODATEK DODATEK =- + DODATEK 2:
Po wykonaniu przeróbki można pokusić się o podmianę korka zbiorniczka na 15 PSI.
Pozwoli to na dalszą redukcję ciśnienia w układzie.
Należy szukać korka do aut:
CADILLAC ESCALADE 2007 - 2014
CHEVROLET AVALANCHE 2007 - 2014
CHEVROLET TAHOE 2007 - 2014
CHEVROLET SILVERADO 2007 - 2014
CHEVROLET SUBURBAN 2007 - 2014
GMC YUKON 2007 - 2014
GMC SIERRA 2007 - 2014
Korek 15 psi - GM 15075117
Korek 18 psi - GM 1304677
No i właśnie. Korek 18 psi jest łatwo dostępny i tani jak barszcz.
Zatem zakupiłem takowy. Pasuje plug & play. Trzeba tylko uważać przy dokręcaniu - Korek nie ma zatrzasku jak oryginał. Trzeba patrzeć uważnie i nie dokręcać zbyt mocno, zwracając uwagę na krawędź korka i blokadę na brzegu gardzieli zbiorniczka.
Wracamy do tematu termostatu : A to poniżej na starym termostacie
Pomogłem? PODZIĘKUJ
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2021, 17:27 przez Sylwo28, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 5891
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Bardzo ciekawy tutek Dodaje do ulubionych i jak dalej będę miał cyrki z ubytkami wody oraz zapachem to jadę z tutkiem. Spalanie mnie rzeźni i powiewia a auto ma być bezawaryjne mimo większego spalania bo jaki sens jechać np na wakacje i mieć gdzieś w głowie że będzie korek i temp w układzie wywali jak szalona a płyn razem z oparami zrobi sobie papa
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Ciekawa alternatywa. Szkoda że to otwarcie jest na 80 stopni, mogłoby być na 90
PS
Rozumiem, że do oryginalnego termostatu GM ten wkład nie podejdzie ?
PS
Rozumiem, że do oryginalnego termostatu GM ten wkład nie podejdzie ?
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 121 razy
Z tego co wiem, inny wkład. Ale podobno mahle robiło też na pierwszy montaż. Niestety trzeba by było wyjąć i porównać...
No szkoda że tylko jest opcja termostatu 80 stopni. Lecz muszę powiedzieć że przy jeździe autostradowej cały czas jest te 90 stopni i mogę bez obaw dać z buta (np podjazd na wzniesienie).
Byłoby fajnie gdyby znalazł się ktoś kto pracuje w sklepie motoryzacyjnym i mógłby porównać inne termostaty Mahle /Calorstat. W sumie to wkład jest istotny. Mahle ma bardzo szerokie portfolio, może udałoby się dobrać coś z innych marek...
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 110 razy
- Pomocny: 59 razy
Sorry , że się wtrącę bo może to tylko przejęzyczenie w tekście , ale zaniepokoiło mnie co napisałeś , ale może w Twoim silniku tak jest - dolna , zimna rura zwykle odprowadza płyn chłodniczy z chłodnicy . . . Termostat kieruje gorący płyn do chłodnicy górnym wężem . Faktycznie masz to odwrotnie ? Pozdrawiam
- Konraadek
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET + LPG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 23 razy
- Kontakt:
Również uważam, że świetną przeróbka!!! Zawsze mnie to niepokoiło, że 112 stopni to coś normalnego dla tego silnika i nie trzeba się martwić. A mnie zawsze niepokoiła ta temperatura, odkąd aktywowałem pełny komputer między zegarami na blacie. Z pewnością obniżenie temperatury o 20 stopni pozytywnie wpłynie na trwałość podzespołów roboczych silnika!!! Chyba bym się pokusił o taki mod. Dzięki Sylwo28
Dodano po 28 minutach 9 sekundach:
Różnica w cenie ponad 100 PLN na korzyść Calorstat, więc jeśli to jest zamienne, to nie ma sensu przepłacać.
Dodano po 28 minutach 9 sekundach:
A pytanie doprecyzowujące ... Jak mam termostat Mahle to mam szukać TM37 80, a jeśli ktoś ma Calorstat to kupuje TE7246.80J ???
Różnica w cenie ponad 100 PLN na korzyść Calorstat, więc jeśli to jest zamienne, to nie ma sensu przepłacać.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 121 razy
Witaj KonradKonraadek pisze: ↑18 kwie 2021, 23:55Również uważam, że świetną przeróbka!!! Zawsze mnie to niepokoiło, że 112 stopni to coś normalnego dla tego silnika i nie trzeba się martwić. A mnie zawsze niepokoiła ta temperatura, odkąd aktywowałem pełny komputer między zegarami na blacie. Z pewnością obniżenie temperatury o 20 stopni pozytywnie wpłynie na trwałość podzespołów roboczych silnika!!! Chyba bym się pokusił o taki mod. Dzięki Sylwo28
Dodano po 28 minutach 9 sekundach:
A pytanie doprecyzowujące ... Jak mam termostat Mahle to mam szukać TM37 80, a jeśli ktoś ma Calorstat to kupuje TE7246.80J ???
Różnica w cenie ponad 100 PLN na korzyść Calorstat, więc jeśli to jest zamienne, to nie ma sensu przepłacać.
Ja kupiłem Calorstat, w pudełku było Mahle. Także uważam że to bez znaczenia. Ważny jest kształt aluminiowego "koszyczka" (drugie zdjęcie od góry).
Pozdrawiam!
Dodano po 12 minutach 16 sekundach:
Cieszę się że uważnie czytasz posty.Zibi186 pisze: ↑17 kwie 2021, 17:31Sorry , że się wtrącę bo może to tylko przejęzyczenie w tekście , ale zaniepokoiło mnie co napisałeś , ale może w Twoim silniku tak jest - dolna , zimna rura zwykle odprowadza płyn chłodniczy z chłodnicy . . . Termostat kieruje gorący płyn do chłodnicy górnym wężem . Faktycznie masz to odwrotnie ? Pozdrawiam
Węże wchodzą od dołu w obydwu przypadkach (tzn. po jednej i drugiej stronie).
A w wyżej wymienionym przykładzie dokładnie chodzi mi o wąż od strony rozrządu /termostatu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Zamówiłem zestaw do tej modernizacji. Czekam na przesyłkę i może w weekend zrobię podmianę termostatu. Teoretycznie zamówiłem oba z Vernet/Colorstat, ale co przyjdzie to się okaże. Oczywiście dam znać z efektów.
PS
Mam nadzieję że nie ma znaczenia biegunowość grzałki ?
PS
Mam nadzieję że nie ma znaczenia biegunowość grzałki ?