Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja

Awatar użytkownika
wczoraj

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 22 sty 2024, 12:36
Imię: Robert
Auto: Astra J
Rocznik: 2014
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy

Re: Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja

#781

Nieprzeczytany post autor: wczoraj »

Nie , błąd wyszedł po około 6 miesięcy . Najpierw wymieniłem termostat Mahle i znów silnik zaczął sie strasznie nagrzewac , zacząłem przegladac internet i trafiłem na gostka z youtub który wymienił sam wkład .Mam zagwozdke czy mała temp ma wpływ na prace silnika .

rafu

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2023, 19:24
Imię: Rafał
Auto: Astra J
Rocznik: 2015
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#782

Nieprzeczytany post autor: rafu »

A jak myślicie, czy obniżona temperatura silnika do 90"C może mieć wpływ na jazdę na LPG? A konkretniej - powodować wypadanie zapłonu?

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#783

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Nie ma takiej możliwości

Awatar użytkownika
Albinos71

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
Imię: Jacek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET + gaz STAG
Rocznik: 2010
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 7 razy

#784

Nieprzeczytany post autor: Albinos71 »

Panie i Panowie,
miałem wkładać moduł elektroniczny, ale po odblokowaniu zegarów, na trasie krajowej w okolicach 100-120km/h mam temperaturę między 89 a 92 stopnie. Po zatrzymaniu i pracy silnika na wolnych obrotach bez załączonej klimatyzacji, temperatura podskoczyła do 108 stopni, kiedy to włączył się wentylator.
Czy takie parametry oznaczają, że nadal powinienem dołożyć moduł, czy też że taka modyfikacja już nie jest konieczna?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
adamoo

Przyjaciel forum
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
Imię: Adam
Auto: Ceed
Silnik: 1.6 GDI
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 28 razy

#785

Nieprzeczytany post autor: adamoo »

Nie ruszać żeby nie popsuć.
Wygląda na to że ktoś już wcześniej przeprowadził jakąś modyfikację.
Nie jeden chciał by mieć taką temperaturę
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.

Awatar użytkownika
Albinos71

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
Imię: Jacek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET + gaz STAG
Rocznik: 2010
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 7 razy

#786

Nieprzeczytany post autor: Albinos71 »

adamoo, dzięki za odpowiedź.
Też tak myślałem, ale trochę mnie jeszcze martwi temperatura na postoju... Wydaje mi się, że 108* kiedy załącza się wentylator, to nadal za dużo, ale tutaj to już chyba tylko przeprogramowanie BCM wchodziłoby w grę. Chyba, że udałoby się jakoś oszukać software (np jakimś dodatkowym rezystorem przy którymś czujniku), że załóżmy przy 100* system widziałby te 108* i włączył wentylator. Jeśli jednak BCM bierze tę informację z tego samego czujnika, co jest wskazanie na zegarach, to tylko przeprogramowanie.
Jeśli się mylę to poprawcie mnie proszę.

andzej

Astro-maniak
Posty: 94
Rejestracja: 11 kwie 2017, 20:19
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 17 razy
Pomocny: 7 razy

#787

Nieprzeczytany post autor: andzej »

Tak, jak piszesz.. Można byłoby oszukać sterownik dłubiąc przy czujniku temperatury płynu, wtedy wentylator włączałby się wcześniej, ale stracilibyśmy możliwość podglądu realnej temperatury.
Moduły regulacji temperatury płynu/termostatu:
olx: olx.pl/oferty/uzytkownik/pujky
allegro: allegrolokalnie.pl/uzytkownik/steve-oo

Awatar użytkownika
adamoo

Przyjaciel forum
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
Imię: Adam
Auto: Ceed
Silnik: 1.6 GDI
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 28 razy

#788

Nieprzeczytany post autor: adamoo »

andzej pisze:
05 mar 2024, 21:36
Tak, jak piszesz.. Można byłoby oszukać sterownik dłubiąc przy czujniku temperatury płynu, wtedy wentylator włączałby się wcześniej, ale stracilibyśmy możliwość podglądu realnej temperatury.
No i wtedy przy temp. płynu np.90°C komputer widzial by np.80°C a to mało.
U mnie po modyfikacji miałem temp. 84-85°C i czasem podczas jazdy z włączoną klimatyzacją komputer wywalał błąd i odcinał klimatyzację
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.

Awatar użytkownika
Albinos71

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
Imię: Jacek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET + gaz STAG
Rocznik: 2010
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 7 razy

#789

Nieprzeczytany post autor: Albinos71 »

Czyli podpowiadacie Panowie, że nic nie ruszać i nie martwić się temperaturą na postoju...?

Awatar użytkownika
adamoo

Przyjaciel forum
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
Imię: Adam
Auto: Ceed
Silnik: 1.6 GDI
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 28 razy

#790

Nieprzeczytany post autor: adamoo »

Ja bym zostawil.
Na postoju zazwyczaj tak dlugo nie chodzi no chyba że dużo czasu spedzasz w korkach to można powalczyć
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.

ODPOWIEDZ