Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja

sq8shq

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J, fiat panda II
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

Re: Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja

#821

Nieprzeczytany post autor: sq8shq »

nismo pisze:
08 kwie 2024, 18:21
No nie jest ok, po to modyfikuje się termostat aby temperatura podczas jazdy nie przekraczała 100 stopni, a głownie ma się utrzymywać w okolicy 95.
tylko termostat to wygląda jakby byl otwarty... bo ze 108c w doł zbija go wentylator a wiec juz leci dużym obiegiem. nie mam jak zweryfikowac na 100% ale z odczucia to jest tak ze waśnie leci po dużym obiegu, dobija do 108, wiatyrak zbija na 98c powiedzmy, i znowu leci do gory. Jakby termostat trzymał to moim zdaniem spadek temp odbywałaby sie bez udzialu wiatraka bo póściłoby na duży obieg i sama chłodnica i pęd powietrza by załatywił resztę. Czy się mylę?

Jak wspominałem na postoju temp sa ok, w trakcie jazdy jak widać "pływają". Niestety nie pamiętam jak to wyglądało wcześniej - to znaczy czy podczas jazdy stało na tym 108 czy tez go zbijało i podnosiło... Na pewno na postoju trzyma ponizej 100c a podczas jazdy to jak widac, zrobiła się huśtawka...

Dodano po 4 godzinach 29 minutach 17 sekundach:
2024-04-09 13_23_00-Clipboard.jpg
Dodano po 1 godzinie 53 minutach 48 sekundach:
tutaj jeszcze na postoju - podciągnąłem na moment obroty ale to nie wpływa na wzrost a może lekko na spadek temp... na taki piki nie patrzcie, obd mi czasami durnieje i sie rozłącza z telefonem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sq8shq

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J, fiat panda II
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#822

Nieprzeczytany post autor: sq8shq »

ktoś może zerknąć jak w nie modzonym to wygląda? trzyma Wam równą temp? czy tez jest huśtawka i wentylator zbija?

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 855
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 97 razy

#823

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Z tego co pamiętam, to przed założeniem moda, średnia temperatura wahała się między 103 a 105 stopni. W pikach między 101 a 108. Max. które zaobserwowałem to 109 ale było to raz i krótko. Nie było to też "równe trzymanie" temperatury.
Tymi skokami bym się nie przejmował, ale jeśli robisz jakąś modyfikację, to po to, żeby temperatura oscylowała w okolicach 95 stopni i w żadnym przypadku nie przekraczała 100. Inaczej to nie ma sensu...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

sq8shq

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J, fiat panda II
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#824

Nieprzeczytany post autor: sq8shq »

bolobol pisze:
10 kwie 2024, 22:25
Z tego co pamiętam, to przed założeniem moda, średnia temperatura wahała się między 103 a 105 stopni. W pikach między 101 a 108. Max. które zaobserwowałem to 109 ale było to raz i krótko. Nie było to też "równe trzymanie" temperatury.
Tymi skokami bym się nie przejmował, ale jeśli robisz jakąś modyfikację, to po to, żeby temperatura oscylowała w okolicach 95 stopni i w żadnym przypadku nie przekraczała 100. Inaczej to nie ma sensu...
Dzięki, czyli dzwonie i będę męczył o dalsze modyfikacje :) zastanawiam się jednak co jest nie tak, bo skoro wiatrak zbija temp to jest na dużym obiegu wiec termostat jest otwarty...

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#825

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Aluminiowa obudowa termostatu !?

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Majkee

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 05 paź 2023, 20:16
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie

#826

Nieprzeczytany post autor: Majkee »

Interesuje mnie zasada działania modułu STEP DOWN do sterowania grzałką. Skoro parametrem głównym jest napięcie i jest ono ustawiane na poziomie 10V a grzałka w temp. pokojowej ma 15 ohm dla 103*C to daje 6,6W mocy. Skoro STEP DOWN to obniża napięcie. Z ilu? Z 12V?

Dla 12V moc to 9,6 W
Dla 10V moc to 6,6 W
Czegoś tu nie rozumiem.

Awatar użytkownika
stating1218

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 28 kwie 2024, 13:45
Auto: Astra J
Silnik: A14nel
Rocznik: 2012
Województwo: dolnośląskie

#827

Nieprzeczytany post autor: stating1218 »

Witam wszystkich. Szukając informacji o temperaturach w Merivie B trafiłem na to forum. Silnik A14nel, średnia temperatura 103° podczas jazdy. Po podłączeniu moda(z wyświetlaczem) i ustawieniu 9,5V temperatura 90° - 95° sprawdzana na interfejsie elm vgate.

Awatar użytkownika
Pedro154

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 kwie 2021, 10:36
Imię: Łukasz
Auto: Astra j
Silnik: A14net
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#828

Nieprzeczytany post autor: Pedro154 »

Witam. Założył ktoś może ten termostat z ali? Jak się sprawuje?

ODPOWIEDZ