Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja

Sylwo28

Astro-maniak
Posty: 318
Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
Imię: Sylwek
Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 29 razy
Pomocny: 121 razy

Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja

#1

Nieprzeczytany post autor: Sylwo28 »

Cześć,

Witam wszystkich po długiej przerwie (kowidy nie kowidy, sprawy rodzinne itd.)

Postanowiłem uporać się z problemem wycieków płynu chłodniczego, smrodem oparów, oraz z pracą wentylatora chłodnicy non-stop mimo dolnej zimnej rury doprowadzającej chłodziwo do chłodnicy.
Zaznaczam że miałem nowy termostat Mahle...

Termostat teoretycznie ma POCZĄTEK otwarcia przy 103 C lecz w praktyce otwiera się znacznie później tzn przy wyższej temperaturze (u mnie przy 109 C). Oczywiście "fałszywa" wskazówka pokazuje 90 stopni.
Wyobraźcie sobie że Wasz płyn już się gotuje (wystarczy kiepski korek zbiorniczka) a Wy o tym nie wiecie!
A potem płacz bo to pękło, tamto pękło, tu się leje... Teoretycznie sterownik silnika może spowodować wcześniejsze otwarcie termostatu lecz dzieje się to TYLKO przy dużym obciążeniu silnika.
Na biegu jałowym, po ostrej jeździe lub podczas stania w korku temperatura spokojnie osiągnie 115 stopni!
Co robić?

Rozwiązaniem jest montaż wkładu termostatu na 80 stopni Celsjusza.
Powtarzam - wkładu a nie całego termostatu.

Co potrzeba:
Termostat Chevrolet Volt 80 C TE7246.80J lub TM37 80
Nasz stary termostat na 103 stopnie, musi być Mahle lub Calorstat UWAGA : koledzy sygnalizują że Calorstat w wersji na 103 stopnie może mieć inny wkład. Zwracamy zatem uwagę na kształt aluminiowego koszyczka wg zdjęć poniżej!!!

Wkłady są zamienne, wszystko pasuje plug and play.

Wystarczy wcisnąć i obrócić blaszkę zabezpieczającą, wyjąć sprężynę oraz ruchomą część termostatu, następnie wkład - ostrożnie aby nie ułamać pinów grzałki.
Montaż w odwrotnej kolejności.

Jestem bardzo zadowolony z tej przeróbki - ZERO wycieków, smrodu.
Proszę obejrzeć zdjęcia. Wszystko chyba tłumaczą.

ZMIEŃ WKŁAD - PRZEDŁUŻ ŻYCIE SILNIKA I OSPRZĘTU.

Wady:
Teoretycznie wyższe spalanie, jakieś 2 %
Nie jesteś eko-oszołomem

Zalety:
Przedłużasz życie silnika
Przedłużasz trwałość elementów plastikowych
Nie dopuszczasz do przegrzania motoru
Eliminujesz wycieki
Przedłużasz trwałość oleju
OGRANICZASZ RYZYKO PĘKANIA TŁOKÓW

-= DODATEK DODATEK DODATEK =- + DODATEK 2:
Po wykonaniu przeróbki można pokusić się o podmianę korka zbiorniczka na 15 PSI.
Pozwoli to na dalszą redukcję ciśnienia w układzie.
Należy szukać korka do aut:

CADILLAC ESCALADE 2007 - 2014
CHEVROLET AVALANCHE 2007 - 2014
CHEVROLET TAHOE 2007 - 2014
CHEVROLET SILVERADO 2007 - 2014
CHEVROLET SUBURBAN 2007 - 2014
GMC YUKON 2007 - 2014
GMC SIERRA 2007 - 2014

Korek 15 psi - GM 15075117
Korek 18 psi - GM 1304677


No i właśnie. Korek 18 psi jest łatwo dostępny i tani jak barszcz.
Zatem zakupiłem takowy. Pasuje plug & play. Trzeba tylko uważać przy dokręcaniu - Korek nie ma zatrzasku jak oryginał. Trzeba patrzeć uważnie i nie dokręcać zbyt mocno, zwracając uwagę na krawędź korka i blokadę na brzegu gardzieli zbiorniczka.
IMG_20210508_160727.jpg
IMG_20210508_160655.jpg
IMG_20210508_160805.jpg

Wracamy do tematu termostatu :
IMG_20210410_134659.jpg
IMG_20210409_105730.jpg
IMG_20210410_134809.jpg
IMG_20210410_134535.jpg
IMG_20210410_135106.jpg
IMG_20210412_085520.jpg
IMG_20210412_085431.jpg
IMG_20210412_173842.jpg
A to poniżej na starym termostacie
IMG_20210412_085802.jpg

Pomogłem? PODZIĘKUJ :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2021, 17:27 przez Sylwo28, łącznie zmieniany 3 razy.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Elegancko trzyma temperaturę.
Super tutek 👍

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Bardzo ciekawy tutek :) Dodaje do ulubionych i jak dalej będę miał cyrki z ubytkami wody oraz zapachem to jadę z tutkiem. Spalanie mnie rzeźni i powiewia a auto ma być bezawaryjne mimo większego spalania bo jaki sens jechać np na wakacje i mieć gdzieś w głowie że będzie korek i temp w układzie wywali jak szalona a płyn razem z oparami zrobi sobie papa :)

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Ciekawa alternatywa. Szkoda że to otwarcie jest na 80 stopni, mogłoby być na 90 :)
PS
Rozumiem, że do oryginalnego termostatu GM ten wkład nie podejdzie ?

Sylwo28

Astro-maniak
Posty: 318
Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
Imię: Sylwek
Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 29 razy
Pomocny: 121 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Sylwo28 »

hoses pisze:
15 kwie 2021, 16:51
Ciekawa alternatywa. Szkoda że to otwarcie jest na 80 stopni, mogłoby być na 90 :)
PS
Rozumiem, że do oryginalnego termostatu GM ten wkład nie podejdzie ?
Z tego co wiem, inny wkład. Ale podobno mahle robiło też na pierwszy montaż. Niestety trzeba by było wyjąć i porównać...
No szkoda że tylko jest opcja termostatu 80 stopni. Lecz muszę powiedzieć że przy jeździe autostradowej cały czas jest te 90 stopni i mogę bez obaw dać z buta (np podjazd na wzniesienie).

Byłoby fajnie gdyby znalazł się ktoś kto pracuje w sklepie motoryzacyjnym i mógłby porównać inne termostaty Mahle /Calorstat. W sumie to wkład jest istotny. Mahle ma bardzo szerokie portfolio, może udałoby się dobrać coś z innych marek...

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 700
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 108 razy
Pomocny: 58 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

Sorry , że się wtrącę bo może to tylko przejęzyczenie w tekście , ale zaniepokoiło mnie co napisałeś , ale może w Twoim silniku tak jest - dolna , zimna rura zwykle odprowadza płyn chłodniczy z chłodnicy . . . Termostat kieruje gorący płyn do chłodnicy górnym wężem . 🤔 Faktycznie masz to odwrotnie ? Pozdrawiam 😊

Awatar użytkownika
Konraadek

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
Imię: Radek
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 23 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Konraadek »

Również uważam, że świetną przeróbka!!! Zawsze mnie to niepokoiło, że 112 stopni to coś normalnego dla tego silnika i nie trzeba się martwić. A mnie zawsze niepokoiła ta temperatura, odkąd aktywowałem pełny komputer między zegarami na blacie. Z pewnością obniżenie temperatury o 20 stopni pozytywnie wpłynie na trwałość podzespołów roboczych silnika!!! Chyba bym się pokusił o taki mod. Dzięki Sylwo28

Dodano po 28 minutach 9 sekundach:
Sylwo28 pisze:
12 kwie 2021, 18:32
Termostat Chevrolet Volt 80 C TE7246.80J lub TM37 80
Nasz stary termostat na 103 stopnie, musi być Mahle lub Calorstat
Wkłady są zamienne, wszystko pasuje plug and play.
A pytanie doprecyzowujące ... Jak mam termostat Mahle to mam szukać TM37 80, a jeśli ktoś ma Calorstat to kupuje TE7246.80J ???
Różnica w cenie ponad 100 PLN na korzyść Calorstat, więc jeśli to jest zamienne, to nie ma sensu przepłacać.

Sylwo28

Astro-maniak
Posty: 318
Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
Imię: Sylwek
Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 29 razy
Pomocny: 121 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Sylwo28 »

Konraadek pisze:
18 kwie 2021, 23:55
Również uważam, że świetną przeróbka!!! Zawsze mnie to niepokoiło, że 112 stopni to coś normalnego dla tego silnika i nie trzeba się martwić. A mnie zawsze niepokoiła ta temperatura, odkąd aktywowałem pełny komputer między zegarami na blacie. Z pewnością obniżenie temperatury o 20 stopni pozytywnie wpłynie na trwałość podzespołów roboczych silnika!!! Chyba bym się pokusił o taki mod. Dzięki Sylwo28

Dodano po 28 minutach 9 sekundach:

A pytanie doprecyzowujące ... Jak mam termostat Mahle to mam szukać TM37 80, a jeśli ktoś ma Calorstat to kupuje TE7246.80J ???
Różnica w cenie ponad 100 PLN na korzyść Calorstat, więc jeśli to jest zamienne, to nie ma sensu przepłacać.
Witaj Konrad 🙂

Ja kupiłem Calorstat, w pudełku było Mahle. Także uważam że to bez znaczenia. Ważny jest kształt aluminiowego "koszyczka" (drugie zdjęcie od góry).

Pozdrawiam!

Dodano po 12 minutach 16 sekundach:
Zibi186 pisze:
17 kwie 2021, 17:31
Sorry , że się wtrącę bo może to tylko przejęzyczenie w tekście , ale zaniepokoiło mnie co napisałeś , ale może w Twoim silniku tak jest - dolna , zimna rura zwykle odprowadza płyn chłodniczy z chłodnicy . . . Termostat kieruje gorący płyn do chłodnicy górnym wężem . 🤔 Faktycznie masz to odwrotnie ? Pozdrawiam 😊
Cieszę się że uważnie czytasz posty.
Węże wchodzą od dołu w obydwu przypadkach (tzn. po jednej i drugiej stronie).

A w wyżej wymienionym przykładzie dokładnie chodzi mi o wąż od strony rozrządu /termostatu.
Screenshot_20210420_155602.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 700
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 108 razy
Pomocny: 58 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

Rozumiem , dzięki 😊

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Zamówiłem zestaw do tej modernizacji. Czekam na przesyłkę i może w weekend zrobię podmianę termostatu. Teoretycznie zamówiłem oba z Vernet/Colorstat, ale co przyjdzie to się okaże. Oczywiście dam znać z efektów.
PS
Mam nadzieję że nie ma znaczenia biegunowość grzałki ?

ODPOWIEDZ