Korek zbiorniczka wyrównawczego - modernizacja :)

Sylwo28

Astro-maniak
Posty: 318
Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
Imię: Sylwek
Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 29 razy
Pomocny: 121 razy

Korek zbiorniczka wyrównawczego - modernizacja :)

#1

Nieprzeczytany post autor: Sylwo28 »

Cześć,

To chyba najprostsza modyfikacja w naszym aucie. Każdy facet sobie z tym poradzi - trzeba zdjąć i założyć gumkę :lol:

Do rzeczy : Korki używane w naszych autach (szczególnie tanie zamienniki) mają uszczelki wykonane z hmm, powiedzmy że kiepskiego materiału. Po kilku, kilkunastu odkręceniach korka, nie uszczelnia on prawidłowo układu. Poza tym jakość spasowania korka z gardzielą zbiorniczka także pozostawia wiele do życzenia.

Jak rozpoznać problem: za pomocą narządu powonienia :)
Na ciepłym silniku powąchać okolice korka, szczególnie przy kanaliku odpływowym. Wyczuwalny zapach, widoczna rosa, wilgoć w kanaliku świadczy o uszkodzonej uszczelce.
Układ nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia. Ubywa płyn (odparowuje).

Można oczywiście kupić oring gumowy 23 x 4 i po problemie. Lecz ja polecam oring wykonany z Vitonu.
Viton to bardziej odporne tworzywo, nie ściera się i nie odkształca tak jak guma.

Górny oring ma wymiar 34 z 3 i jak ktoś chce, także może wymienić.

Korek powinien wchodzić ciasno i dokręcić się z wyczuwalnym kliknięciem. W przypadku problemu można zwilzyć oring chłodziwem.
IMG_20210505_191040.jpg

PS. Wiem jak działają zawory w korku. Zawór ciśnieniowy, w razie wzrostu ciśnienia delikatnie się odchyla, pokonując opór sprężyny. Po upusczeniu ciśnienia zamyka się. Jego praca nie jest ciągła, w związku z tym w kanaliku odpływowym nie powinno być żadnej skondensowanej wilgoci.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 19:20 przez Sylwo28, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ