Montaż czujniki parkowania Sports tourer

Awatar użytkownika
Szimmon

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 wrz 2022, 13:22
Imię: Szymon
Auto: Astra J
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wdzięczny: 1 raz

Montaż czujniki parkowania Sports tourer

#1

Nieprzeczytany post autor: Szimmon »

Witam,
Wczoraj wraz z kumplem montowaliśmy w mojej astrze czujniki parkowania na tył. Może komuś się temat przyda bo jest odnośnie wersji Sports Tourer. No to do rzeczy.
Do demontażu idzie podłoga bagażnika.Mate po prostu się wyciąga tak samo jak wytłoczkę pod nią. Wyciągamy uszczelkę bagażnika do wysokości tylnych lamp. Plastik który jest nad zderzakiem i jest w nim ucho zamka klapy pociągamy zdecydowanie do góry. Jest na 4 zatrzaskach metalowych. Jeden zatrzask jest też od strony bagażnika na pionowej jego stronie.
Kolejno trzeba zdjąć zaślepki i odkrecic po śrubie w dwóch zaczepach do siatki bagażnika ( przy podłodze ).
Teraz zabawa z boczkiem bagażnika. Aha i demontujemy stronę lewą ponieważ tam idzie wiązka z przewodem do wstecznego między innymi.
Boczek odchylamy od dołu i robimy dźwignie. Po drodze jest gniazdo zapalniczki które podważamy spinkę i ściągamy wtyczkę. Ciągniemy dalej aż wyjdzie. Trochę zabawy jest z wyjęciem go od przodu z zaczepu fotela. Wiadomo lewy fotel pasażera z tyłu składamy i próbujemy naciągnąć trochę ten element w stronę kierowcy.
Teraz demontaż zderzaka. Według mnie trzeba bo pod moim jest steropianowe wypełnienie i no jak przełożyć czujnik. Zresztą z tej operacji to akurat będzie najłatwiej :)
Zanim zdemontujemy zderzak proponuje najpierw zaznaczyć pozycję czujników i wywiercić otwory. Potem strasznie się gnie i nie ma punktów odniesień :D U mnie nie było żadnych cech do wiercenia więc samemu trzeba było ustalić te pozycję.
Naklejamy taśme papierową na długość zderzaka. Wyznaczamy środek zderzaka trzymając się ucha zamka klapy nad zderzakiem.
Teraz 50 cm wysokości mierząc od ziemi, trzeba pamiętać że posadzka musi być równa. Od środka pierwsza para czujników po 25 cm na boki, druga o 30 cm od niej.
Otwornicą wiercimy.
Teraz wyciągamy lampy tylne. Trzymają się na dwóch motylkach od wewnątrz. Odpinany wtyczki i na bok.
świeżak jest przykręcony w każdym nadkolu 3 śrubkami na torze. Kolejne śruby są w komorze lamp tylnich.
Jeszcze tylko od spodu 2 spinki. Trzeba pamiętać że śrubokrętem podważamy tą czesc spinki srodkową bo to spinka co jeden element wchodzi w drugi.
Delikatnie pociągamy przy błotniku na zewnątrz (zatrzaski), podważamy 2 zatrzaski pod lampami i ciągniemy dźwignia od dołu ku klapie bagażnika. No i zderzak ściągnięty.
Czujniki podpinamy pod komputer czujników, jeden przewód do masy a drugi sterujący pod przewód BIAŁO ZIELONY.
Przewody do komory bagażnika od zderzaka można przepuścić przez gumową przelotkę pod lewą tylnia lampa. Wiertło 8 i przejdzie wszystko.
Składamy w odwrotnej kolejności ;)
Tyle :)

Awatar użytkownika
etac

ex-Staff
Posty: 434
Rejestracja: 26 gru 2020, 17:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra
Silnik: A16XHT
Rocznik: 2014
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 31 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: etac »

Szkoda że nie ma zdjęć z tego montażu.

ODPOWIEDZ