Błąd P2033 - Exhaust Gas Temperature Sensor Circut high Bank 1 Sensor2
W tym silniku są 2 czyjniki, oba pod maską na filtrze DPF. Sensor 1 - pierwszy widoczny u góry, sensor 2 - drugi niżej, gorszy dostęp.
O ile odkrecenie czujnków to nie problem tak rozlaczenie, przynajmniej tego dolnego od kostki to jakiś koszmar. Mało miejsca, kostka twardo siedzi, dodatkowo przewody spięte są z blokiem silnika zaczepami.
Odpiąłem czujnik 1, sprawdziłem omomierzem, w temp spoczynkowej miał około 200omów. Po nagrzaniu wartość rosła. Czyli czujnik sprawny.
Taka samą procedurę wykonałem na czujniku numer 2 - tu miernik pokazywał niezmiennie wartość 1 czyli brak opornośći - uszkodzony czujnik.
Zakupiłem używkę wymieniłem, check zniknął, dopalanie dpf oraz jego wypalanie wróciło do normy.
Umiejscowienie czujników pod maską, na przodzie silnika przy filtrze DPF
[External Link Removed for Guests]
Odkręcenie czujnika - klucz płaski 17, Nie jest wkręcony mocno, spokojnie przy malej ilości miejsca można wykręcić i wkręcić spowrotem.
Odpięcie wtyczki - wtyczka posiada zabezpieczenie w postaci zawleczki plastikowej, nalezy ją wysunąć w stronę wiązki silnika, około 4mm.
Następnie nacisnąć mocno w dół zwalniając blokadę bolca wtyczki. Naciskając delikatnie szarpiemy (a tak naprawde to mocno szarpiemy bo siedzi twardo).
Czyjnik 1 numer seryjny: 55570089
Czujnik 2 numer seryjny: 55592366
[External Link Removed for Guests]