Witam,
Wymieniłem termostat na zamiennik Continental 28.0200-4069.2
[External Link Removed for Guests]
Sprawdziłem temperaturę otwarcia i wynosi około 110 stopni.
Przy 109 płyn w chłodnicy dalej zimny (30 stopni):
download/file.php?mode=view&id=23100
Ogólnie przeglądając forum widziałem możliwość modyfikacji wkładu termostatu (ale wtedy temperatura otwarcia jest około 80-85'C)
Oraz modyfikacje trzpienia [External Link Removed for Guests]
Wszystkie modyfikacje dotyczą oryginału lub Mahle, czy ktoś zmieniał Continental?
Zastanawia mnie również z jakiego czujnika jest temperatura na wyświetlaczu. Tam pokazuje zawsze 90'C, a układ może mieć mniej lub więcej.
Na zdjęciu powyżej temperatura płynu 109'C, a na zegarze 90'C i w momencie kiedy płyn miał 80'C, zegar również pokazywał 90'C.
Po co jest ten czujnik skoro nie pokazuje rzeczywistej temperatury?
Termostat - Astra j 1.4 Turbo A14NET - temperatura otwarcia
- bartas87poz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 kwie 2023, 21:53
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,4T A14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: wielkopolskie
Termostat - Astra j 1.4 Turbo A14NET - temperatura otwarcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Na wyświetlaczu nie jest pokazywana rzeczywista temperatura z czujnika. Wyświetlacz ma niestety pewien algorytm by od np 80 stopni do około 110 stopni pokazywać cały czas 90. Jest to o to by kierowcę nie denerwować bo zaraz by kręcił aferę. Nie ma takiej możliwości by płyn chłodzący miał stała temperaturę. Za dużo wpluwu mają różne czynniki jak np moc nadmuch w kabinie bo odbiera ciepło jak choćby też to że ruszamy i przyspieszamy to wciskam nieco bardziej na pedal gazu a innym razem jedziemy spokojnie lub nawet jedziemy na luzie czy hamuje my silnikiem.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG