Astra 1.4T 140 km vs Octavia 1.4 TSI 140 km
- zaki1989
- Posty: 717
- Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 150KM IDS+
- Województwo: mazowieckie
Re: Astra 1.4T 140 km vs Octavia 1.4 TSI 140 km
Ja bym powiedział raczej że ze średniej.. niższa półka to dla mnie np. Dacia..
A wracając do głównego tematu.. Mam na podjeździe i Astrę, tyle że H, i Octavię tyle że 2FL.
Ale siedziałem i jeździłem nowszymi wersjami..
Opel generalnie jest droższy, ale o wiele lepiej wykonany..
Przede wszystkim środek, lepsze materiały lepiej spasowane, i o niebo ładniej to wygląda..
Skoda, czarne plastiki, czarna tapicerka.. kwadratowo, nudnie.. Octavia prowadzi się raczej średnio.. jest bardzo miękka i raczej pływa po drodze..., a w tej 1.4 dostaniesz belkę z tyłu więc już w ogóle...
Octavia wygrywa tylko pod jednym względem- ilość miejsca.. jest gigantyczna, astra przy niej w środku jest o dwa rozmiary mniejsza..
Dlatego też mając te dwa autka do wyboru, kupiłbym jednak astrę
żebyście nie zrozumieli mnie źle.. Octavia jest bardzo poprawnym autem.. wygodna, wielka, w sumie niezawodna.. tylko nudna.. jesli komuś to nie przeszkadza, czy wręcz lubi niemiecką stylistykę (od 2000 roku każde auto w środku wygląda dokładnie tak samo..) to Octavia jest dobrą propozycją..
A wracając do głównego tematu.. Mam na podjeździe i Astrę, tyle że H, i Octavię tyle że 2FL.
Ale siedziałem i jeździłem nowszymi wersjami..
Opel generalnie jest droższy, ale o wiele lepiej wykonany..
Przede wszystkim środek, lepsze materiały lepiej spasowane, i o niebo ładniej to wygląda..
Skoda, czarne plastiki, czarna tapicerka.. kwadratowo, nudnie.. Octavia prowadzi się raczej średnio.. jest bardzo miękka i raczej pływa po drodze..., a w tej 1.4 dostaniesz belkę z tyłu więc już w ogóle...
Octavia wygrywa tylko pod jednym względem- ilość miejsca.. jest gigantyczna, astra przy niej w środku jest o dwa rozmiary mniejsza..
Dlatego też mając te dwa autka do wyboru, kupiłbym jednak astrę
żebyście nie zrozumieli mnie źle.. Octavia jest bardzo poprawnym autem.. wygodna, wielka, w sumie niezawodna.. tylko nudna.. jesli komuś to nie przeszkadza, czy wręcz lubi niemiecką stylistykę (od 2000 roku każde auto w środku wygląda dokładnie tak samo..) to Octavia jest dobrą propozycją..
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 12:54
- Imię: Leszek
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1,6 / 115 KM
- Województwo: śląskie
Wydaje mi się, że astry są tańsze. Ale 100% pewności nie mam, bo porównuję ile zapłaciłem (2013) za swoją astrę do cen z oficjalnej strony Octavi. Nie słyszałem o jakiś dużych upustach w salonach skody (zresztą autor topica też o nich nie pisał). Jeśli jednak upusty (takie jakie można uzyskać w oplu) byłyby stosowane, to wtedy porównanie to wypadłoby może inaczej.zaki1989 pisze: Opel generalnie jest droższy, ale o wiele lepiej wykonany..
Z wykonaniem astry J nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. A to odnoszę do poprzedniego mojego auta - też astry ale G, która w swoim czasie zbierała dobre opinie moich kolegów, którzy porównywali ją do swoich aut pod tym kątem. Moje dobre doświadczenia z użytkowania wersji G były główną przyczyna, dla której kupiłem J.
Jeśli chodzi o design / stylistykę astry J, to dla mnie jest bardzo OK - i w zasadzie żadne auto z tego segmentu nie przyciąga mojego oka tak jak astra J (zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz). Te inne modele właśnie jakieś takie nudne i nijakie
Ale nie popadam w samozachwyt i jestem świadom istotnych wad astry J i wiem gdzie przegrywa z konkurencją. Często zastanawiam się czy kupiłbym J, gdybym przed zakupem studiował i kierował się opiniami z netu, właśnie takimi jak w tym wątku.
Biorąc pod uwagę cenę, parametry techniczne, osiągi, komfort, design itp, to ja jestem usatysfakcjonowany z wyboru AJ. Prawie ...
- zaki1989
- Posty: 717
- Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 150KM IDS+
- Województwo: mazowieckie
Da się wytargować spory upust, ale to już zależy indywidualnie i od nas i od salonuWydaje mi się, że astry są tańsze. Ale 100% pewności nie mam, bo porównuję ile zapłaciłem (2013) za swoją astrę do cen z oficjalnej strony Octavi. Nie słyszałem o jakiś dużych upustach w salonach skody (zresztą autor topica też o nich nie pisał). Jeśli jednak upusty (takie jakie można uzyskać w oplu) byłyby stosowane, to wtedy porównanie to wypadłoby może inaczej.
Np. u mnie na Yeti był całkiem spory rabat, tam co prawda wchodził tez rabat z końcówki roku (2012), a auto było produkowane już w nowym roku..
Co do porównania cen.. Trzeba jednak pamiętać że Octavia 3 to nie Octavia 2, w tym sensie że O2 to był kompakt jak Astra.. O3 jest większa, segment wyżej, bo role kompaktu przejął Rapid, i cennikowo jest mocno droższa niż O2
Jeśli chcielibyśmy porównywać bezpośrednie ceny Opel-Skoda to Astra-Rapid nie Astra-Octavia
A Rapid przy astrze jest beznadziejnie wyposażony.. pseudo ksennony, tylko mała navi, a większości opcji z astry nawet nie da się dokupić..
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 sty 2012, 9:08
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra IV Sport
- Silnik: 1.4 T 140 KM
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
Dorzucę tu moje dwa grosze. Na pewno astra ma ładniejszą stylistykę na zewnątrz i w środku. Co do jakości plastików to nie podzielam tego np. popukaj i poruszaj sobie kopułką nad zegarami w astrze J, twardy skrzypiący plastik rodem z Chin. Ponadto całą deska jest plastikowa. Bardziej miękkie tworzywa są w astrze H (też miałem). Co do twardości, nie wiem jak ma Octavian 2, ale Octavian 3 jest twarda nawet twardsza od mojej byłej astry J sport, która była na 17”. Co do zawieszenia to oba samochody mają z tyłu belkę skrętną ( z silnikami 1.4T). Prowadzi się co prawda inaczej, ale nie gorzej. Trzeba pamiętać, że jest znacznie dłuższa od astry. W astrze czułem tą masę na każdym kroku. Tu Octavia prowadzi się bardzo „lekko” zarówno przyspiesza i hamuje.zaki1989 pisze: Opel generalnie jest droższy, ale o wiele lepiej wykonany..
Przede wszystkim środek, lepsze materiały lepiej spasowane, i o niebo ładniej to wygląda..
Skoda, czarne plastiki, czarna tapicerka.. kwadratowo, nudnie.. Octavia prowadzi się raczej średnio.. jest bardzo miękka i raczej pływa po drodze..., a w tej 1.4 dostaniesz belkę z tyłu więc już w ogóle...
Co do stylistyki i nudności, to wszystko zależy od wersji. Astra fajnie wygląda w wersji sport i cosmo. „zwykła” na blaszanych felgach, bez aluminiowych obwódek wokół szyb, oraz z tandetnymi fotelami pokrytymi marnej jakości materiałem też nie wygląda fajnie. Podobnie jak Octavia, aby fajnie wyglądała trzeba wybrać fajną wersje.
- nismo
- Posty: 3680
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
ja miałem stycznosc z octavia 1 i 2 generacji. pierwsza to było jakieś nie porozumienie.tak badziewnie wykonanego wnętrza ciężko doszukać się nawet w dacii.na dobrej nawierzchni asfaltowej plastiki trzeszczały, wykonane na płycie podłogowej golfa linia nadwozia passata silniki vw, chyba tylko znaczek skody ovtavia 2 z silnikiem 1.9 105km to porazka. natomist najnowsza generacja octavi to bardzo ciekawa linia, na żywo wygląda bardzo fajnie. ale nie ma co jej porównywać z jotka bo to prawie 3 lata różnicy.
- zaki1989
- Posty: 717
- Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 150KM IDS+
- Województwo: mazowieckie
zobacz sobie golfa 4ke.. dokładnie to samo.. takie czasy były..pierwsza to było jakieś nie porozumienie.tak badziewnie wykonanego wnętrza ciężko doszukać się nawet w dacii.na dobrej nawierzchni asfaltowej plastiki trzeszczały,
bo? jakieś konkrety?? tak sie składa że to chyba jeden z bardziej szanowanych samochodów.. aktualnie są droższe od golfów z tego rocznika..ovtavia 2 z silnikiem 1.9 105km to porazka
linia boczna octavi 3 jest kubek w kubek jak 2.. dali kwadratowe lampy z przodu i na tym się skończyło projektowanie..natomist najnowsza generacja octavi to bardzo ciekawa linia, na żywo wygląda bardzo fajnie
Bo? obydwa auta można kupić jako nowe w salonie.. w podobnej cenie, w podobnym wyposażeniu... wręcz trzeba je porównywać, i to pod każdym względem..ale nie ma co jej porównywać z jotka bo to prawie 3 lata różnicy.
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 01 maja 2014, 16:49
- Auto: Astra J
- Silnik: A14XER
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
Kumpel ma Octavię poprzedniej generacji, kupioną u samego schyłku produkcji, gdy już wchodziła nowa.
Moje impresje:
Auto stylistycznie jest nudne do bólu. Z zewnątrz przód jest nawet przyjemny, reszta kompletnie nijaka. Rzecz subiektywna, ale w mojej opinii do Astry nie ma startu. Nowa Octavia zresztą też.
Największy dramat jednak to wnętrze. Jakość wykończenia, materiały moim zdaniem zdecydowanie na korzyść Opla. W Skodzie smutno, ponuro i tandetnie. Nowej Octavii we wnętrzu nie oglądałem.
Na korzyść Skody - rozmiary. Z przodu jest podobnie, jak w Oplu, ale z tyłu jest wyraźnie więcej miejsca.
Silniki - porównywałem wyniki wolnossących. 1,6 MPI Skody ma wyniki wcale nie tak wiele lepsze od Oplowskiego 1,4 100 KM. Skodowskie 1,4 ma wyniki gorsze od Opla. Spalanie chyba też na korzyść Opla. I to wszystko przy większej masie auta.
Do tego na korzyść Opla takie już detale, jak jakość audio (tak tak! Na początku nie byłem przekonany do oplowskiego zestawu CD MP3 400, które mam, ale teraz stwierdzam, że jakość dźwięku wcale nie jest taka zła), albo wygłuszenie drzwi. W Skodzie dźwięk przy zamykaniu drzwi jest jak w Matizie. W Oplu jest to przyjemnie wygłuszone.
Nie mam nic do Skody - auto jest funkcjonalne i poprawne. Sam bym raczej nie kupił, ale to z czystej przekory. Wszyscy jeżdżą Skodą (choć, z drugiej strony, Opla kupiłem, a też jest u nas bardzo powszechny). A do tego nie jestem przekonany do nowoczesnych silników doładowanych. Wolę tradycyjne, nawet kosztem gorszych osiągów. Ale jednak zachłystywanie się Skodą, a deprecjonowanie Opla, to wyraźna przesada. Ja wolę swojego Opla.
Moje impresje:
Auto stylistycznie jest nudne do bólu. Z zewnątrz przód jest nawet przyjemny, reszta kompletnie nijaka. Rzecz subiektywna, ale w mojej opinii do Astry nie ma startu. Nowa Octavia zresztą też.
Największy dramat jednak to wnętrze. Jakość wykończenia, materiały moim zdaniem zdecydowanie na korzyść Opla. W Skodzie smutno, ponuro i tandetnie. Nowej Octavii we wnętrzu nie oglądałem.
Na korzyść Skody - rozmiary. Z przodu jest podobnie, jak w Oplu, ale z tyłu jest wyraźnie więcej miejsca.
Silniki - porównywałem wyniki wolnossących. 1,6 MPI Skody ma wyniki wcale nie tak wiele lepsze od Oplowskiego 1,4 100 KM. Skodowskie 1,4 ma wyniki gorsze od Opla. Spalanie chyba też na korzyść Opla. I to wszystko przy większej masie auta.
Do tego na korzyść Opla takie już detale, jak jakość audio (tak tak! Na początku nie byłem przekonany do oplowskiego zestawu CD MP3 400, które mam, ale teraz stwierdzam, że jakość dźwięku wcale nie jest taka zła), albo wygłuszenie drzwi. W Skodzie dźwięk przy zamykaniu drzwi jest jak w Matizie. W Oplu jest to przyjemnie wygłuszone.
Nie mam nic do Skody - auto jest funkcjonalne i poprawne. Sam bym raczej nie kupił, ale to z czystej przekory. Wszyscy jeżdżą Skodą (choć, z drugiej strony, Opla kupiłem, a też jest u nas bardzo powszechny). A do tego nie jestem przekonany do nowoczesnych silników doładowanych. Wolę tradycyjne, nawet kosztem gorszych osiągów. Ale jednak zachłystywanie się Skodą, a deprecjonowanie Opla, to wyraźna przesada. Ja wolę swojego Opla.
Using Tapatalk
- zaki1989
- Posty: 717
- Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 150KM IDS+
- Województwo: mazowieckie
czyli w sumie to co sam pisałem.. Ze skodą jest ten problem z nudą i brzydkim wnętrzem głównie w podstawowych modelach..Auto stylistycznie jest nudne do bólu. Z zewnątrz przód jest nawet przyjemny, reszta kompletnie nijaka. Rzecz subiektywna, ale w mojej opinii do Astry nie ma startu. Nowa Octavia zresztą też.
Największy dramat jednak to wnętrze. Jakość wykończenia, materiały moim zdaniem zdecydowanie na korzyść Opla. W Skodzie smutno, ponuro i tandetnie.
"normalne" Yeti a Yeti L&K to dwa kompletnie inne auta.. ale i cena praktycznie x2..
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 sie 2014, 14:09
- Imię: Michał
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.6
- Województwo: dolnośląskie
nowa octavia - poprawny wygląd, duże możliwości bagażnika, ogólnie spory samochód. ale boję się tsi, szczególnie 1.4, mimo że obecne tsi są na pasku to dalej jakoś się ich obawiam... mimo wszystko trubo opla < turbo vw.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 maja 2014, 15:19
- Imię: Maksik
- Auto: AJ ST Cosmo+ DeepSky
- Silnik: A14NET_6T40
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: W-wo (GWE)
- Pomocny: 3 razy
A i tak naprawa nawet poprzedniego TSI na oryginalnych częściach to 1/3 kosztów regeneracji mojego Delphi. Jeździłem trochę Rapidem, przyjemne to raczej było średnio. Jak skonfigurowałem sobie Octavię to przy moich upustach nawet nie miała co skakać do Astry. Skoda zaczęła się cenić ale czy nie za mocno?
Może niedługo A V ST (o ile znajdzie się chętny na moją czwórkę)