1.6 SIDI Turbo
- hubi40
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 lip 2014, 21:26
- Auto: G-1.6
- Województwo: mazowieckie
1.6 SIDI Turbo
Witam,
już od roku w asterce montowany jest nowy silnik 1.6T (170KM/260-280Nm). Stąd moje pytanie, czy ktoś ma taki silnik i jakie są jego wrażenia?
ps. przymierzam się do silnika 1.4T (wiadomo chodzi o cenę, nowy 1.6T jest o ponad 6k droższy), ale spalanie wysokie i osiągi też nie powalają... do tego skrzynia M32 sprawia duże(?) kłopoty (to wieści z tego forum), ja potwierdzam trudności w wbijaniu biegów (podczas jazdy testowej dosłownie musiałem wbijać biegi - trochę ciężko wchodzą). W nowym 1.6 SIDI osiągi są naprawdę fajne, a i spalanie nieco niższe niż 1.6T 180KM. Poza tym ten silnik ma nową skrzynię (lub ulepszoną wersję M32).
sorry za długi OT, ale to w kwestii wyjaśnienia:)
pozdrawiam... i zapraszam do dyskusji
już od roku w asterce montowany jest nowy silnik 1.6T (170KM/260-280Nm). Stąd moje pytanie, czy ktoś ma taki silnik i jakie są jego wrażenia?
ps. przymierzam się do silnika 1.4T (wiadomo chodzi o cenę, nowy 1.6T jest o ponad 6k droższy), ale spalanie wysokie i osiągi też nie powalają... do tego skrzynia M32 sprawia duże(?) kłopoty (to wieści z tego forum), ja potwierdzam trudności w wbijaniu biegów (podczas jazdy testowej dosłownie musiałem wbijać biegi - trochę ciężko wchodzą). W nowym 1.6 SIDI osiągi są naprawdę fajne, a i spalanie nieco niższe niż 1.6T 180KM. Poza tym ten silnik ma nową skrzynię (lub ulepszoną wersję M32).
sorry za długi OT, ale to w kwestii wyjaśnienia:)
pozdrawiam... i zapraszam do dyskusji
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 maja 2014, 15:19
- Imię: Maksik
- Auto: AJ ST Cosmo+ DeepSky
- Silnik: A14NET_6T40
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: W-wo (GWE)
- Pomocny: 3 razy
Dla mnie te 6 koła to jednak duża kwota. W połączeniu z droższą eksploatacją to mój wybór padł jednak na 1,4 T w automacie.
Może niedługo A V ST (o ile znajdzie się chętny na moją czwórkę)
-
- Posty: 383
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 14:05
- Imię: Arek
- Auto: Astra K
- Silnik: B 14 XFT
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Rybnik
Mój wybór również padł na 1.4t choć szukałem początkowo 1.6t. Zdecydowały koszty eksploatacji. Nie ukrywam jednak,że z jednostki 1.4t jestem bardzo zadowolony Jedynym mankamentem jest wspomniana skrzynia biegów gdzie opornie wchodzi trójka, zdarza się,że ze zgrzytem.
Ostatnio zauwazylem,że kiepskiej jakości są uszczelki w drzwiach i oknach bo po myciu samochodu karcherem woda jakims cudem przedostała się do środka.
Ostatnio zauwazylem,że kiepskiej jakości są uszczelki w drzwiach i oknach bo po myciu samochodu karcherem woda jakims cudem przedostała się do środka.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 maja 2014, 15:19
- Imię: Maksik
- Auto: AJ ST Cosmo+ DeepSky
- Silnik: A14NET_6T40
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: W-wo (GWE)
- Pomocny: 3 razy
Mój Mondziak tez czasem potrafi puścić. Ale przy myciu bo przy deszczu, nawet ulewie jeszcze się to nie zdarzyło.
Może niedługo A V ST (o ile znajdzie się chętny na moją czwórkę)
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 09 maja 2011, 21:32
- Imię: Artur
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Lokalizacja: Rumia
Co do silnika 1.6 SiDi to kultura pracy dużo lepsza niż starego silnika A16LET. Apetyt na paliwo na podobnym poziomie chociaż wydaje mi się, że wersją 170KM można jeździć oszczędniej. Fajnie działa tam moment obrotowy. Mieliśmy ten silnik w Insigni Demo i tam testowany - w trasie spalanie 6-6,5l, w mieście eko driving 8l, normalna jazda 9,5l. Dobrze, że to kolejny silnik na łańcuchu rozrządu.
Aras to dziwne, że uszczelki puszczają - przy jakichkolwiek opadach nie ma prawa się coś takiego dziać. No chyba, że Karcher przystawisz na kilka cm od uszczelki.
Aras to dziwne, że uszczelki puszczają - przy jakichkolwiek opadach nie ma prawa się coś takiego dziać. No chyba, że Karcher przystawisz na kilka cm od uszczelki.
- piotr00lodz
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 gru 2016, 11:01
- Auto: ASTRA H
- Województwo: łódzkie
Witam,
Mam sprawę związaną z tym silnikiem 1.6T SIDI > poważnie zastanawiam się nad zakupem tego silnika z przebieg 75tys.
Dużo naczytałem się w niecie o nagarze na zaworach i w kanale dolotowych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (szczególnie TSI i TFSI). Czy ktoś z Was ma jakieś informacje jak to wygląda w tym silniku?? Prośba o informacje i Wasze opinie.
Dodam, że chciałbym tym autem przejechać jakieś dodatkowe 120tyś. w tym 70% raczej miasto.
Dzięki i pozdrawiam.
Mam sprawę związaną z tym silnikiem 1.6T SIDI > poważnie zastanawiam się nad zakupem tego silnika z przebieg 75tys.
Dużo naczytałem się w niecie o nagarze na zaworach i w kanale dolotowych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (szczególnie TSI i TFSI). Czy ktoś z Was ma jakieś informacje jak to wygląda w tym silniku?? Prośba o informacje i Wasze opinie.
Dodam, że chciałbym tym autem przejechać jakieś dodatkowe 120tyś. w tym 70% raczej miasto.
Dzięki i pozdrawiam.
- tomfish07
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 gru 2016, 19:17
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: śląskie