no to inny juz rodzaj ronda.. takie wiem ze sa w poznaniusilvo44 pisze:... tak... chyba, że ,,prawy'' pas nagle sie skończy bo bedziesz musiał z niego skręcić w prawo...tak też bywa na rondach...
Pierwszeństwo na rondzie
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 26 cze 2008, 17:44
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 15 paź 2008, 13:40
- Imię: Michal
- Auto: Astra G / Mondeo IV
- Silnik: 1,7 DTI / 2,0 TDCI
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gostomko
- Kontakt:
Kto pojeździ trochę po Szczecinie to nigdy i nigdzie nie będzie miał problemu z żadnym rondem, mało tego że każdy pas prowadzi wszędzie to jeszcze tramwaje śmigają po rondach. ale przynajmniej większość ludzi w tym mieście wie jak się na rondzie zachowywać potwierdzając zasadę że są to najmniej kolizyjne skrzyżowania jakie powstały, nie ma tam problemów typu że każdy miał zielone światło lub wjechał na żółtym. wszystko jest jasne i klarowne.
[External Link Removed for Guests] - jeździdło - Astra G Kombi
[External Link Removed for Guests] - zabawka - Vectra C GTS
[External Link Removed for Guests] - zabawka - Vectra C GTS
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 21 gru 2008, 12:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Polkowice
- Kontakt:
W Głogowie jest takie...2 pasy dookoła i trzeci do skrętu w prawo..to ponoć największe w europie rondo... dlatego często zdearzą się że ktoś wjeżdzając jedzie w lewo zamiast prawo-mimo znakówmysza199 pisze:no to inny juz rodzaj ronda.. takie wiem ze sa w poznaniusilvo44 pisze:... tak... chyba, że ,,prawy'' pas nagle sie skończy bo bedziesz musiał z niego skręcić w prawo...tak też bywa na rondach...
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zd-Wola
- Kontakt:
Ostatnio czytałem, że ma powstać pierwsze w Polsce rondo turbinowe ((czyli takie, na którym ruch w konkretnych kierunkach jest rozdzielony i bez łamania przepisów nie da się już zmienić trasy). Główna różnica pomiędzy tradycyjnym rondem, a rondem turbinowym polega na tym, że nie przecinają się na nim potoki ruchu z pasa wewnętrznego i zewnętrznego. Pojazdy są na nim w naturalny sposób kierowane na właściwe, wcześniej zaplanowane wyloty ronda. Ryzyko kolizji jest więc znacznie mniejsze.
W Holandii jest wiele takich rozwiązań i myślę, że to dobry pomysł, rzeczywiście jest na nich bezpieczniej W Polsce każdy na rondzie zachowuje się inaczej, może to przez różne szkoły nauki, ale jak tu się nie dziwić, że potem tyle wypadków mamy, choć to podobno najbezpieczniejsze "skrzyżowanie dróg" :m
W Holandii jest wiele takich rozwiązań i myślę, że to dobry pomysł, rzeczywiście jest na nich bezpieczniej W Polsce każdy na rondzie zachowuje się inaczej, może to przez różne szkoły nauki, ale jak tu się nie dziwić, że potem tyle wypadków mamy, choć to podobno najbezpieczniejsze "skrzyżowanie dróg" :m
I`ve got to change to stay the same
Moja asterka: [External Link Removed for Guests]
Moja asterka: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 16:21
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZR
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 26 cze 2008, 17:44
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
W rzeczyiwstosci i tak bez roznicy .. no chyba ze powstanie przepis ktory bedzie nakazwyal do zastosowania sie na calym rondzie do znaku przed nimshaggy_nl pisze:Ostatnio czytałem, że ma powstać pierwsze w Polsce rondo turbinowe ((czyli takie, na którym ruch w konkretnych kierunkach jest rozdzielony i bez łamania przepisów nie da się już zmienić trasy). Główna różnica pomiędzy tradycyjnym rondem, a rondem turbinowym polega na tym, że nie przecinają się na nim potoki ruchu z pasa wewnętrznego i zewnętrznego. Pojazdy są na nim w naturalny sposób kierowane na właściwe, wcześniej zaplanowane wyloty ronda. Ryzyko kolizji jest więc znacznie mniejsze.
Ale tak czy siak.... godzina pracy policji i z "n" mandatow . n - uzaleznione od szybkosci wypisywania blankiecikow
[External Link Removed for Guests]
Wracając do głównego wątku, gdyby wszyscy jeździli tak jak mówią na kursie (bez względu czy uważa się to za głupie czy też nie) tzn. z prawego pasa skręca się w prawo lub jedzie na wprost, a z lewego skręca w lewo lub zawraca to sytuacji opisanej przez Ciebie w ogóle by nie doszło. Ale, że nie wszyscy tak jeżdżą (a szkoda) to problem ma gość jadący na wprost.
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
... możesz uściślić jaki problem ten co zmienia pas w nieprawidłowy sposób ma problem raczej...wszędzie tak jest a pod Krakowem nie Pozdro...Pepik_83 pisze:Ale, że nie wszyscy tak jeżdżą (a szkoda) to problem ma gość jadący na wprost.
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki