Pierwszeństwo na rondzie

na co mamy uważać, za co mogą nas zatrzymać itp
mysza199

Astro-maniak
Posty: 135
Rejestracja: 26 cze 2008, 17:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: mysza199 »

silvo44 pisze:... tak... chyba, że ,,prawy'' pas nagle sie skończy bo bedziesz musiał z niego skręcić w prawo...tak też bywa na rondach...
no to inny juz rodzaj ronda.. takie wiem ze sa w poznaniu
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

mysza199 pisze:to inny juz rodzaj ronda
...czemu :?: :?: przeciez nadal jest ,,okrągłe'' :lol: :lol: Pozdro mysza199....
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

snajpi84

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 15 paź 2008, 13:40
Imię: Michal
Auto: Astra G / Mondeo IV
Silnik: 1,7 DTI / 2,0 TDCI
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gostomko
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: snajpi84 »

Kto pojeździ trochę po Szczecinie to nigdy i nigdzie nie będzie miał problemu z żadnym rondem, mało tego że każdy pas prowadzi wszędzie to jeszcze tramwaje śmigają po rondach. ale przynajmniej większość ludzi w tym mieście wie jak się na rondzie zachowywać potwierdzając zasadę że są to najmniej kolizyjne skrzyżowania jakie powstały, nie ma tam problemów typu że każdy miał zielone światło lub wjechał na żółtym. wszystko jest jasne i klarowne.
[External Link Removed for Guests] - jeździdło - Astra G Kombi
[External Link Removed for Guests] - zabawka - Vectra C GTS

tuningescort

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2008, 12:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polkowice
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: tuningescort »

mysza199 pisze:
silvo44 pisze:... tak... chyba, że ,,prawy'' pas nagle sie skończy bo bedziesz musiał z niego skręcić w prawo...tak też bywa na rondach...
no to inny juz rodzaj ronda.. takie wiem ze sa w poznaniu
W Głogowie jest takie...2 pasy dookoła i trzeci do skrętu w prawo..to ponoć największe w europie rondo... dlatego często zdearzą się że ktoś wjeżdzając jedzie w lewo zamiast prawo-mimo znaków

shaggy_nl

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zd-Wola
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: shaggy_nl »

Ostatnio czytałem, że ma powstać pierwsze w Polsce rondo turbinowe ((czyli takie, na którym ruch w konkretnych kierunkach jest rozdzielony i bez łamania przepisów nie da się już zmienić trasy). Główna różnica pomiędzy tradycyjnym rondem, a rondem turbinowym polega na tym, że nie przecinają się na nim potoki ruchu z pasa wewnętrznego i zewnętrznego. Pojazdy są na nim w naturalny sposób kierowane na właściwe, wcześniej zaplanowane wyloty ronda. Ryzyko kolizji jest więc znacznie mniejsze.

W Holandii jest wiele takich rozwiązań i myślę, że to dobry pomysł, rzeczywiście jest na nich bezpieczniej :) W Polsce każdy na rondzie zachowuje się inaczej, może to przez różne szkoły nauki, ale jak tu się nie dziwić, że potem tyle wypadków mamy, choć to podobno najbezpieczniejsze "skrzyżowanie dróg" :m
I`ve got to change to stay the same

Moja asterka: [External Link Removed for Guests]

urfel

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 02 kwie 2008, 16:21
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: urfel »

Rondo grzegórzeckie w Krakowie jest rondem turbinowym (może jest takich już więcej).

[External Link Removed for Guests]
Przede wszystkim dbać...

mysza199

Astro-maniak
Posty: 135
Rejestracja: 26 cze 2008, 17:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: mysza199 »

shaggy_nl pisze:Ostatnio czytałem, że ma powstać pierwsze w Polsce rondo turbinowe ((czyli takie, na którym ruch w konkretnych kierunkach jest rozdzielony i bez łamania przepisów nie da się już zmienić trasy). Główna różnica pomiędzy tradycyjnym rondem, a rondem turbinowym polega na tym, że nie przecinają się na nim potoki ruchu z pasa wewnętrznego i zewnętrznego. Pojazdy są na nim w naturalny sposób kierowane na właściwe, wcześniej zaplanowane wyloty ronda. Ryzyko kolizji jest więc znacznie mniejsze.
W rzeczyiwstosci i tak bez roznicy .. no chyba ze powstanie przepis ktory bedzie nakazwyal do zastosowania sie na calym rondzie do znaku przed nim


Ale tak czy siak.... godzina pracy policji i z "n" mandatow . n - uzaleznione od szybkosci wypisywania blankiecikow
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 8779

#18

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 8779 »

Wracając do głównego wątku, gdyby wszyscy jeździli tak jak mówią na kursie (bez względu czy uważa się to za głupie czy też nie) tzn. z prawego pasa skręca się w prawo lub jedzie na wprost, a z lewego skręca w lewo lub zawraca to sytuacji opisanej przez Ciebie w ogóle by nie doszło. Ale, że nie wszyscy tak jeżdżą (a szkoda) to problem ma gość jadący na wprost.

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Pepik_83 pisze:Ale, że nie wszyscy tak jeżdżą (a szkoda) to problem ma gość jadący na wprost.
... możesz uściślić :?: :?: jaki problem :?: ten co zmienia pas w nieprawidłowy sposób ma problem raczej...wszędzie tak jest a pod Krakowem nie :shock: :?: :?: Pozdro...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

ODPOWIEDZ