Sportowa kierownica = zabrany dowód?

na co mamy uważać, za co mogą nas zatrzymać itp
Yahu

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 2011, 2:57
Imię: Marcin
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Sportowa kierownica = zabrany dowód?

#1

Nieprzeczytany post autor: Yahu »

Witam. Dziś podczas kontroli policyjnej na drodze policjant doczepił mi się do kierownicy. Posiadam sportową kierownice MOMO Italy. Jest mniejsza od standardowych kierownic coś o 1/4. Jakież było moje zdziwienie, gdy zaczął mnie straszyć, że zabierze mi dowód za ,,niewymiarową'' kierownice. Czy faktycznie mam się bać o to? Wcześniej miałem z 20 kontroli drogowych i żaden Pan policjant się do tego nie doczepił.

Kostek

Astro-maniak
Posty: 1399
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Marcin
Auto: Vectra C
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Kostek »

Drogi Yabu, powiedz szanownemu Panu policjantowi na następny raz, żeby popukał się w głowę.

Nie ma w ewidencji pojazdów osobowych, żadnych punktów odnośnie rozmiaru, kształtu, czy materiału z którego kierownica musi być wyprodukowana. Jedyne o co mógłby się przyczepić, to brak przycisku uruchamiającego sygnał dźwiękowy, ale większość z nich posiada takowy.


Tak więc jego groźby są bezpodstawne.
JADĄ, JADĄ, JADĄ ŚWIRY JADĄ!!!
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
masterMUNGO

ex-Staff
Posty: 1498
Rejestracja: 14 wrz 2009, 5:27
Imię: Andrzej
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: masterMUNGO »

[center]Popieram Kostka. Pierwsze w ogóle słyszę o tym aby kierownica musiała być jakaś wymiarowa. Jedynie gdybyś miał coś podobnego jak w statkach lotniczych, to może i owszem, ale w okrągłych kierownicach?
Widać pan "władza" nie poczytał lektur niezbędnych do prowadzenia czynności służbowych na jego stanowisku.

I nie masz isę o co bać, nie ma takich podstaw prawnych.
[/center]
[External Link Removed for Guests]

Yahu

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 2011, 2:57
Imię: Marcin
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

#4

Nieprzeczytany post autor: Yahu »

Tak też myślałem. Gdy mi to powiedział przy kontroli, to lekko się zdziwiłem no i trochę z nim na ten temat podyskutowałem.
Posiadam dość mocno stuningowaną astre wizualnie, więc chętnie mnie łapią do kontroli niż kogoś innego i sprawdzają mi auto jakbym jakiś koks przewoził. Już się do tego przyzwyczaiłem, tylko z tą kierownicą pierwszy raz słysze

Awatar użytkownika
Dido

Moderator Forum
Posty: 2616
Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
Imię: Jarek
Auto: Opel Astra G
Silnik: Z16XE
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Pomocny: 8 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Dido »

Temat poruszony na Motonews.pl zapraszam do poczytania - [External Link Removed for Guests]
Cytat z innego forum -

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia


Rozdział 2


Wyposażenie


§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.


Kolo kierownicze znajduje sie w zalaczniku 3, czyli obowiazuja powyzsze zapisy. Co do wymiaru to trzeba poszukac dyrektywy dot. homologacji elementow ukl. kierowniczego i sie wyjasni.

EDIT :

DYREKTYWA RADY z dnia 8 czerwca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep (70/311/EWG)

2.2. Przepisy szczegółowe
2.2.1. Kierownica
2.2.1.1. Kierownica powinna byćłatwa w obsłudze i łatwa do uchwycenia; musi być ona tak zaprojektowana, by
pozwalała na stopniowe skręcanie. Kierunek ruchu kierownicy musi jasno odpowiadać pożądanej zmianie
kierunku jazdy pojazdu.
2.2.1.2. Siła kierowania konieczna do skręcenia kierownicy tak, by zakreślić koło o promieniu 12 m, rozpoczynając
od linii stycznej, nie powinna przekraczać 25 kg.
Wukładach kierowniczych ze wspomaganiem, w przypadku niewydolności energii pomocniczej, wymagana
siła oddziałująca na kierownicę nie powinna przekraczać 60 kg.
2.2.1.3. W celu kontroli wymogu z ppkt 2.2.1.2 pojazd ma wykonać spiralę przy szybkości 10 km/h, ruszając z linii
prostej. Do chwili kiedy kierownica przekroczy pozycję odpowiadającą wpisaniu pojazdu w koło o promieniu
12 m notuje się siłę na kierownicy, która nie powinna przekroczyć wymaganych wielkości. Czas trwania
manewru (czas od chwili wprawienia kierownicy w ruch do chwili kiedy osiągnie pozycję pomiarową) nie
powinien przekroczyć 4 s w warunkach normalnych i 6 s w przypadku niedostatku energii pomocniczej.
Należy wykonać skręt w prawo i skręt w lewo.
W czasie badania pojazd powinien mieć maksymalną masę dopuszczalną technicznie; rozłożenie tej masy na
osie i ciśnienie w oponach powinny odpowiadać wskazówkom dostarczonym przez producenta.

Nie przegladalem drugiej aktualizacji, ale watpie zeby cos sie zmienilo. Dodatkowo aktualizacja z 1999 stanowi w

Artykuł 2

1. Z mocą od dnia 1 stycznia 1999 r. żadne Państwo Członkowskie nie może w odniesieniu do układu kierowniczego:

- odmówić, ze względu na rodzaj pojazdu, udzielenia homologacji typu WE lub krajowej homologacji typu, lub

- zakazać sprzedaży, rejestracji, dopuszczenia do ruchu pojazdów
jeśli pojazdy te spełniają wymagania dyrektywy 70/311/EWG, zmienionej niniejszą dyrektywą.

Na Allegro znalazłem tylko jedną z homologacją
Obrazek
[External Link Removed for Guests]

Yahu

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 2011, 2:57
Imię: Marcin
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

#6

Nieprzeczytany post autor: Yahu »

Podczas przeglądu doczepili mi się aby do ksenonów, że w razi kontroli zabiorą mi dowód, natomiast o kierownicy nie było ani słowa

Yasiek

Astro-maniak
Posty: 284
Rejestracja: 09 maja 2011, 21:32
Imię: Artur
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Lokalizacja: Rumia

#7

Nieprzeczytany post autor: Yasiek »

Trochę w tym temacie odnośnie nowych mandatów:
Jeśli natomiast w dowodzie rejestracyjnym będzie aktualna pieczątka potwierdzająca spełnienie wymagań technicznych, a faktyczny stan samochodu będzie inny, wówczas może zostać nałożona kara do 1000 złotych.
Źródło: [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: wacek »

Sory za OT, ale już naszych urzędników chyba mówiąc delikatnie coś mocno uderzyło w ich główkę.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

cos mi swita ze kiera ma miec srednice nie mniejsza jak 30 cm. Tylko jakos nie moge znalezc potwierdzenia w prawie. Moze to chodzi o te sily do zakrecenie kierą ktore sa jak wiadomo powiazane ze sobą. Jak sie uprze policjant to chyba i tak nie wygrasz a napewno przy kolizji mozna by sie wlasnie powolac na auto przerobione w niezgodny sposób.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Pitbull

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 23 lip 2011, 21:38
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G Caravan
Silnik: 2.0 16V DI
Lokalizacja: CW

#10

Nieprzeczytany post autor: Pitbull »

Ja to się kłócę z policjantami jesli on jest młodszym drogówka a nie starszym

ODPOWIEDZ