Nowe radiowozy z wideorejestratorem dla ITD

na co mamy uważać, za co mogą nas zatrzymać itp
VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe radiowozy z wideorejestratorem dla ITD

#61

Nieprzeczytany post autor: VRx »

SpaceMan pisze:Wystarczy spojrzeć na Niemcy, tam się odchodzi od fotoradarów. Maja drogi bez limitów prędkości, wypadków śmiertelnych w porównaniu do PL jest o 3/4 mniej.
pitu pitu, może podeprzyj się jakimś źródłem tych bredni, a nie pisze co Ci ślina na język przyniesie bo tak Ci się wydaje...

"W 2011 roku w wypadkach na polskich drogach zginęło 4 189 osób. W 2003 roku w przededniu wejścia do Unii Europejskiej Polska zajmowała 4 miejsce na 27 krajów za Niemcami, Francją i Włochami, biorąc pod uwagę łączną liczbę ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Od 2007 roku, wspólnie z Włochami i Francją i Niemcami zajmujemy pierwsze miejsce w UE 27, pomimo znacznego spadku liczby zabitych w Polsce w ciągu ostatnich lat."

źródło: [External Link Removed for Guests]

I czego to dowodzi? Bo na pewno nie tego do czego usilnie próbujesz wszystkich przekonać, ze zależność jest od jakości dróg.
Raczej kultura kierowcy, wogóle społeczeństwa jest całkiem inna. To o czym pisał Malebo, w cywilizowanym Państwie nie musi być fotoradarów, ale mandaty są min. 10 krotnie wyższe jak u nas, kierowca czuje respekt przed prawem, a u nas nie.
Tam się nie stawia fotoradarów, czy Niemcy czy Szwajcaria... bo się nie opłaca wydawać kasy na takie urządzenia, bo kierowcy nie dają zarobić, a u nas hałas wielki bo każdy by chciał być bezkarny ze swoimi 140 na blacie na pięćdziesiątce.
W Niemczech nie ma ograniczeń na autostradach ale jakoś nie widać natłoku tych co to 250km/h poginają ( bo ogranicznika jeszcze nie zdjęli, bo NIemiec boi się kary za taką modyfikacje, a Polak w obliczu braku ograniczeń na autostradzie pierwsze co by zrobił to zdjął ogranicznik, mało tego, zdejmuje nawet wtedy gdy w PL jeździ i na max. prędkość jaka jest dozwolona to 140). Poza tym jak już się trafi na niemieckim autobanie taki co pod 200 podchodzi to nie jest to jakaś Astra, czy Golf, tylko coś z klasy wyższej-średniej z gwiazdą na masce, albo jakiś prawdziwy sportowy samochód z Włoskiej stajni albo od Pana Ferdynanda. A reszta w swoich Astra, Golfach, itp. grzeczniutko 100-140.
Kolejna kwestia to że w polsce ruch mamy "lewostronny", czyt. pod żadnym pozorem nie zjeżdżaj na prawy pas, nawet jak w prawo skręcasz to z lewego pasa. Ale w Niemczech tego nie ma, prawy pasik, kulturka.

To wynika z mentalności ludzkiej, a nie jakości dróg czy ilości fotoradarów. Niestety Polacy to za głupi naród żeby czerpać wzorce z zachodu.

Awatar użytkownika
berni_gtc

Astro-maniak
Posty: 837
Rejestracja: 07 mar 2012, 16:04
Imię: Karol
Auto: Astra H GTC
Silnik: 1,9CDTI 88KW+chip
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec

#62

Nieprzeczytany post autor: berni_gtc »

Widzę kolego, że sam trochę tylko poczytałeś i próbujesz coś udowodnić;) Nie za bardzo uśmiecha mi się to co piszesz i w dodatku próbujesz udowodnić, że kolega Patryk nie ma racji...
Moim skromnym zdaniem skoro:
Liczba mieszkańców:
Niemcy- 81 903 000 mln (16 miejsce co do ludności)
Polska - 38 536 869 mln (33 miejsce co do ludności)
Liczba samochodów:
Niemcy ok. 48mln samochodów
Polska ok. 18mln samochodów
To Niemcy powodując powiedzmy tyle samo wypadków co Polacy mimo wszystko są bezpieczniejszym krajem:)
Chyba nie muszę przeliczać Ci tego wszystkiego na jednego mieszkańca hmm?
Więc ujmę to tak: "może podeprzyj się jakimś źródłem tych bredni, a nie pisze co Ci ślina na język przyniesie bo tak Ci się wydaje..."
[External Link Removed for Guests]



170.9PS 370.9Nm :twisted: Powered by Bear garage

Malebo

Astro-maniak
Posty: 603
Rejestracja: 26 sty 2011, 1:03
Imię: Krzysztof
Auto: Astra F
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piaseczno

#63

Nieprzeczytany post autor: Malebo »

Gdzieś widziałem statystyki porównujące Polskę i Niemcy pod względem wypadków i z tego co pamiętam, to w Niemczech kolizji/wypadków było znaaacznie więcej (ca. 4-5x więcej kolizji/wypadków niż u nas), ale biorąc pod uwagę liczbę samochodów i mieszkańców, to wyniki mieliśmy podobne do nich. Jednak pod względem wypadków śmiertelnych jesteśmy na tym samym poziomie (czyli w przeliczeniu na mieszkańca te 2x więcej).

Warto także zauważyć, że wypadki na naszych autostradach i ekspresówkach są rzadkie... i pomimo zwiększonej prędkości i większej ilości tych tras, liczba wypadków nawet zmalała.

Wniosek: bezpieczeństwo uzyskamy głównie poprzez lepsze samochody i drogi, ale to nie zmienia faktu, że skoro tych rzeczy nie mamy, to powinniśmy dostosować się do zaistniałych warunków. A tu pojawia się ciekawostka: Średnia prędkość tuż przed fotoradarami, postawionymi na trasach z ograniczeniami do 50 km/h wynosi 64 km/h. To tylko 2 km/h mniej niż wtedy, gdy fotoradar nie znajduje się w pobliżu.

A na koniec powiem tylko, że tak w ogóle fajnie, że porównujemy do Niemiec..., pod względem możliwości finansowych przepaść. No, ale nic..., skoro jesteśmy na szarym końcu. Dodam jedynie, że nasze "wyniki" wypadkowe są na poziomie: Włoch, Węgier, Rumunii, Austrii, Słowacji z 2001 roku. Generalnie jest na naszych drogach bezpieczniej niż 10 lat temu (i to sporo bezpieczniej) i może z tego powinniśmy się cieszyć.
[External Link Removed for Guests]

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#64

Nieprzeczytany post autor: VRx »

berni_gtc pisze:Więc ujmę to tak: "może podeprzyj się jakimś źródłem tych bredni, a nie pisze co Ci ślina na język przyniesie bo tak Ci się wydaje..."
Pierwsza rzecz to jak byś przeczytał uważnie i potrafił zrozumieć słowo pisane to zobaczyłbyś, że podałem źródło, więc w buty sobie schowaj swoje ujmowanie....
berni_gtc pisze:Moim skromnym zdaniem skoro:
Liczba mieszkańców:
Niemcy- 81 903 000 mln (16 miejsce co do ludności)
Polska - 38 536 869 mln (33 miejsce co do ludności)
Szkoda że Ty nie podparłeś się źródłem tych liczb ale ok. załóżmy że Wikipedia nie kłamie bo podaje zbliżone wartości
berni_gtc pisze: Liczba samochodów:
Niemcy ok. 48mln samochodów
Polska ok. 18mln samochodów
To Niemcy powodując powiedzmy tyle samo wypadków co Polacy mimo wszystko są bezpieczniejszym krajem:)
Ale czego to niby ma dowodzić? Że co u nas jest niebezpiecznie bo mamy za mało samochodów czy mieszkańców?
Czy może w jakiś mocno skomplikowany tylko znany Tobie sposób chciałeś udowodnić, że drogi mają wpływ na ilość wypadków?

Jak słusznie zauważył Malebo wypadków na drogach szybkiego ruchu i autostradach jest mniej, ale to dowodzi że nie potrafimy jeździć w mieście, gdzie prędkość jest mała, zdecydowanie mniejsza od tej na autostradzie. To źle świadczy o nas, nie o drogach, ani o politykach.

Nie powiecie mi, że w Polsce jak zdjąć wszystkie radary, te foto i te video to nagle wszyscy będą respektować przepisy?
Bo gdyby tak było to połowa tych krzykaczy o fotoradary nie odezwałaby się.
A pisanie bredni typu "bo to wina Tuska", ludzie jeśli jesteście tak naiwni, że wierzycie w szczerość Pisu, który nagle teraz jest przeciw fotoradarom to ja Wam gratuluje naiwności, kolejna gierka polityczna w walce o stołek. A jak dojdą do władzy to nagle doświadczą amnezji (nie amnestii) całkowitej.
Też mogę zrobić kampanie np. pod hasłem, dajcie mi admina na tym forum a zrobię Wam bezpłatne Zloty Ogólnopolskie, dodatkowo każdy dostanie konto e-mail w domenie astraklubpolska, raz w roku dowolny gadżet klubowy do wyboru za darmo.
Do tego każdemu klubowiczowi zapłacę jeden mandat w roku. Ale po otrzymaniu praw admina dodam, że owszem tylko musicie co roku wpłacić każdy po 1000 pln za możliwość korzystania z forum.

ODPOWIEDZ