Prawo jazdy - jak zdać?

na co mamy uważać, za co mogą nas zatrzymać itp
bilbo

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 25 sie 2014, 6:07
Imię: Piotr
Auto: Astra G
Silnik: 1.6 B
Województwo: mazowieckie

Prawo jazdy - jak zdać?

#1

Nieprzeczytany post autor: bilbo »

Jak to jest ze zdawalnością praw jazdy? Czy jeżeli egzaminator widzi jakieś drobne uchybienia, ale widzi, że kursant zna się na rzeczy, to przymknie oko i zaliczy? Czy pretendent do prawa jazdy jest uwalany, za najmniejszy błąd?
L

Usunięty użytkownik 830064

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

Czynnik ludzki, jak zawsze. Gdy moja żona zdawała, to widziałem jak na placu inna pani przejeżdża linię połową auta, zatrzymuje się i wysiada zrezygnowana. A egzaminator (jedzący wtedy kanapkę) macha jej, żeby z powrotem wsiadła i kontynuowała egzamin. :-)

hak64

Astro-maniak
Posty: 775
Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
Imię: Henryk
Auto: inny
Silnik: 3,0
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 32 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: hak64 »

Na egzaminie można mieć drobne uchybienia, nawet dwa. Jeśli było ich więcej, to... trzeba czekać na kolejny termin. Niestety zarówno szkołom nauki jazdy, jak i WORDom opłaci się oblewanie kursantów, bo oni wykupią dodatkowe jazdy i zapłacą ponownie za poprawkowy egzamin.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

bilbo pisze:Jak to jest ze zdawalnością praw jazdy? Czy jeżeli egzaminator widzi jakieś drobne uchybienia, ale widzi, że kursant zna się na rzeczy, to przymknie oko i zaliczy? Czy pretendent do prawa jazdy jest uwalany, za najmniejszy błąd?
Musisz poprawnie wykonać zadania egzaminacyjne. W każdym zadaniu dopuszcza się jeden błąd.


Egzamin praktyczny kat. B - Ruch miejski - zadania


Zadania egzaminacyjne (Tabela nr 7 Dz.U. 2012 nr 0 poz. 995)
Poz.Zadania egzaminacyjne1Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego2Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości3Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości4Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu5Przejazd przez skrzyżowania równorzędne (trzy- i czterowlotowe)6Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu (znak A-7, B-20, D-1 oraz w połączeniu z tabliczkami T-6a i T-6c) określonymi w przepisach w sprawie znaków i sygnałów drogowych7Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną8Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy9Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe (wjazd i zjazd)*10Przejazd przez przejścia dla pieszych11Wykonanie jednego z następujących manewrów parkowania (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy kategorii B i B1):
– prostopadłe – wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy), przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
– skośne – wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy), przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
– równoległe pomiędzy dwoma pojazdami (manewr jest wykonywany, jeżeli jest możliwe wyznaczenie miejsca do parkowania – możliwa jedna korekta toru jazdy) – wjazd tyłem wyjazd przodem, przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; długość miejsca do parkowania pomiędzy pojazdami powinna stanowić około 2-krotność długości pojazdu egzaminacyjnego; w trakcie wykonywania manewru możliwa jedna korekta toru jazdy; po zaparkowaniu pojazd nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; w przypadku gdy pojazd parkuje równolegle do krawężnika, w trakcie wykonywania manewru nie może najechać na krawężnik.
W przypadku błędnego wykonania manewru parkowania możliwe jest wykonanie manewru w innym miejscu wskazanym przez egzaminatora, a w razie braku możliwości znalezienia miejsca do wykonania manewru dopuszcza się zamiennie wykonanie innego manewru parkowania12Wykonanie manewru zawracania na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy kategorii B1 i B):
– możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.),
– zawracanie musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego,
– miejsce do zawracania wyznacza egzaminator13Przejazd przez torowisko tramwajowe** i kolejowe*14Przejazd przez tunel*15Przejazd obok przystanku tramwajowego** i autobusowego16Wykonanie manewru wyprzedzania17Wykonanie manewru omijania......19Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu20Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo i prawo21Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu22Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym przez egzaminatora miejscu
(manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania) – manewr nie dotyczy kategorii AM i T prawa jazdy23Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych – obowiązkowo w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1, A2 i A, w przypadku pozostałych kategorii nieobowiązkowe:
– w przypadku prawa jazdy kategorii A1, A2 i A hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla,
– manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania......

*)   Dotyczy miast posiadających przejazd kolejowy lub skrzyżowanie dwupoziomowe położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu manewrowego ośrodka egzaminowania.

**)  Dotyczy miast z komunikacją tramwajową.




Usunięty użytkownik 830064

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

Po co tyle przeklejać? wystarczy zalinkować.

ster

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 10 sie 2015, 9:58
Auto: astraG
Województwo: Zagranica - UE

#6

Nieprzeczytany post autor: ster »

Trzeba się po prostu dobrze przygotować i tyle.
Jeżeli ktoś czuje, że może oblać, to lepiej dokupić kilka godzin, popracować nad elementami które sprawiają najwięcej trudności.
Przy drobnych błędach przymykają oko - przecież każdemu może się zdarzyć. Zwłaszcza, gdy egzaminator widzi, że ktoś potrafi dosyć dobrze jeździć i nie stanowi zagrożenia dla siebie i innych uczestników ruchu.
Nie bez znaczenia jest jakość szkolenia, aby instruktor wyjaśnił zasady. Za jakie przewinienia egzamin może być przerwany, a jakie są tolerowsane.
Dobre szkoły chwalą się swoimi rankingami zdawalności np tutaj: [External Link Removed for Guests]
Jak widzisz różnice pomiędzy poszczególnymi potrafią być znaczne.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2020, 11:17 przez ster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Slabek

Przyjaciel forum
Posty: 639
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
Imię: Sławek
Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
Silnik: DFCA20
Rocznik: 2016
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 38 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Slabek »

Ja do dziś nie umię ruszać z manualnego ręcznego, z hamulcem nożnym nie mam problemu. Pod czas egzaminu zgasł mi 3x na wzniesieniu - jednak wyjechałem w miasto. Na mieście raz najechałem na ciągłą przez nie uwagę i nie zapomniałem kierunkowskazu wrzucić. Zdałem. Egzaminator też człowiek. Reguły nie ma.
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW :twisted: 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...

Usunięty użytkownik 830064

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

W ramach tych samych reguł są różne praktyki. Dla mnie ręczny to codzienność - nie świecę ludziom za mną w oczy.

Awatar użytkownika
Slabek

Przyjaciel forum
Posty: 639
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
Imię: Sławek
Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
Silnik: DFCA20
Rocznik: 2016
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 38 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Slabek »

weuek pisze:
16 sty 2020, 14:31
W ramach tych samych reguł są różne praktyki. Dla mnie ręczny to codzienność - nie świecę ludziom za mną w oczy.
Też nie świecę ludziom po oczach. Mam elekt. hamulec ręczny. Ale z drugiej strony pozdro, jeśli ktoś nie umie szybko nóg przekładać, może się w przyszłości przydać Panie W. Do tego światło stop jest po to aby było, nie ważne czy Cię to drażni czy nie, ten przed Tobą ma pełne prawo stać na nożnym hamulcu i jest to bezpieczniejsze, gdyż zablokowane są 4 koła, a nie 2 w przypadku ręcznego.

Aż dziw, że nie przeszkada Ci twoje czepialstwo, do wszystkiego. Sądząc po twoich wszystkich postach we wszystkich tematach, stwierdzam, że gdy Ty miałeś swój egzamin na kat.B to krytykowałeś jeszcze Egzaminatora i go oblałeś, za to że jako pasażer Cię zagadywał odwracając uwagę kierowcy i na start nie poprawił zagłówka ani swoich lusterek "Egzaminatora". :lol:

Wracając do tematu, ważne aby dobrze się przygotować przed odpaleniem auta, poprawić kierownicę i fotel pod siebie, ustawić 3 lusterka, i chociaż dotknąć zagłówka - nie trzeba go poprawiać, chyba, że jest zdecydowanie za nisko bądź za wysoko. Ogarnąc placyk i cak na miasto. Lepiej trzymać 45km/h by nie przekroczyć 50'tki. Co chwilę spoglądać w lusterka i pobocza. Reszta to już *uj. Styl jazdy "dowolny" - albo umiesz albo jeszcze się nie czujesz na siłach.
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW :twisted: 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Ale się ubawilem tym korzystaniem z ręcznego na każdym skrzyżowaniu, aby nie świecić tym z tyłu :)

ODPOWIEDZ