Strefy czystego transportu - diesle i LPG w opałach

na co mamy uważać, za co mogą nas zatrzymać itp
Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

Re: Strefy czystego transportu - diesle i LPG w opałach

#21

Nieprzeczytany post autor: nismo »

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 308 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Poniżej artykułu komentarz czytelnika, dobra uwaga: ,,A podliczył ktoś ilość energii na wydobycie kobaltu i litu stworzenie akumulatora jego żywotność utylizację i ponowny odzysk tych 65% i stworzenie nowego ile tu pójdzie kWh a gdzie podzieje się reszta 35% na wysypisku . Kopcący diesel to pikuś przy elektryku". Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3655
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#23

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Wszyscy są jednakowo rzetelni, bo z tego komentarza to już można pomyśleć że do silnika spalinowego to materiały nie są potrzebne takie jak: Stal, chrom, nikiel, mosiądz, alu.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Generalnie zamysł „eko” ma w założeniu wynieść emisję poza centrum miast. Produkcja samochodu zostawia ślad w okolicach kopalń i fabryk a nie co rano pod twoim oknem w trakcie grzania silnika na postoju i skrobaniu szyb.

To samo jak ogrzewanie miejskie. Jeden kocioł o wysokiej sprawności i regorystycznych normach zamiast setki kopciuchów, w których pali się wszystko.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3012
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Przy czym zamysł "eko" nie sprawdził się np. w niemieckich miastach. Wyłączenie ruchu samochodów z wyższą emisją spalin (poniżej Euro 5) wcale nie przyczyniło się do poprawy jakości powietrza - co jednoznacznie potwierdzają statystyki. No ale budżety miast na pewno pod tym pretekstem podreperowano, czyt. mandaty czy nalepki.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 308 razy

#26

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

deodekabokat pisze:
29 mar 2021, 9:58
Wszyscy są jednakowo rzetelni, bo z tego komentarza to już można pomyśleć że do silnika spalinowego to materiały nie są potrzebne takie jak: Stal, chrom, nikiel, mosiądz, alu.
Tak, elektryczne samochody produkuje się z papieru. Pozdrawiam.

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

nie wierze w te całą ekologie
jak wszystkie rewolucje w dziejach ludzkości ma to tylko jeden cel
wymianę elit
czyli jedne koncerny maja zastąpić inne

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Adler pisze:
29 mar 2021, 11:11
Przy czym zamysł "eko" nie sprawdził się np. w niemieckich miastach.
Nie sprawdził się, bo niejedne badania wskazały marny udział silników spalinowych w tzw. niskiej emisji. Za większość odpowiadają indywidualne kotły grzewcze na paliwa stałe.

O ile dobrze pamietam, nawet pył z klocków hamulcowych miał większy udział niż spaliny.
Wincyj progów zwalniających! :roll:

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 308 razy

#29

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Praktycznie też mało kto mówi o oponach a konkretnie o pyle ,,gumowym" powstałym podczas codziennej eksploatacji, który wdychamy, przedostaje się do gruntu itp. ,- jest wszędzie. Pozdrawiam.

Foton

Astro-maniak
Posty: 1199
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 64 razy

#30

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Największym kretynizmem są właśnie garby w strefach zamieszkania czy ogólnie jak chałupy są.

Jak auto zwalnia do 20 km/h to musi potem ruszyć i wtedy najbardziej truje, kiedy rusza.

Kiedy rusza i kiedy hamuje.

Najbardziej truje i najbardziej hałasuje kiedy rusza i hamuje.

Starczy zrobić na drodze wypustki z kostki które hałasują jak jedzie to wtedy przejedzie wolniej i znaki ze strefą 40 czy 50 km/h

Chociaż to nie jest takie proste.

ODPOWIEDZ