Ciśnienie w oponach

mates Nie określono
Przyjaciel forum
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2006, 18:24
Lokalizacja: Działdowo
Kontaktowanie:

Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post #1 autor: mates » 03 mar 2007, 15:33

Nie wiem ile powinien mieć ciśnienia w kołach. Wiem że na klapce od wlewu jest karteczka z napisanym ciśnieniem, ale poprzedni właściciel inteligentny ją zerwał :k Z reszta i tak zmieniłem koła z 13' na 14'. Opony to 185/60/14 z indeksem prędkości H (jeśli to potrzebne).
Prosiłbym o jak najszybszą odpowiedz, bo zmieniłem na letnie i mam napompowane po 2.0 i wydają sie byc "kapciowate".

Z góry dziękuje za odpowiedz :)

pozdrawiam mates :)

 



Czelus Mężczyzna
Przyjaciel forum
Posty: 1129
Rejestracja: 02 sty 2007, 19:09
Imię: Łukasz
Auto: chrysler 300M
Silnik: 2,7
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia-Cisowa
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #2 autor: Czelus » 06 mar 2007, 17:33

ja mam kombi i mam napompowane na R14 185/60 z przodu 2.1 a z tylu 2.0
a z tylu powinno byc 1.9 ale ja nei woze towarow a wiec moge sobie mocniej naladowac oponke :D

JOszi Mężczyzna
Klubowicz AKP
Posty: 4178
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #3 autor: JOszi » 06 mar 2007, 18:15

czelus pisze:ja mam kombi i mam napompowane na R14 185/60 z przodu 2.1 a z tylu 2.0
a z tylu powinno byc 1.9 ale ja nei woze towarow a wiec moge sobie mocniej naladowac oponke :D

ale to jest na odwrót :D większe ciśnienie powinno być jak byś woził towary ;)

Czelus Mężczyzna
Przyjaciel forum
Posty: 1129
Rejestracja: 02 sty 2007, 19:09
Imię: Łukasz
Auto: chrysler 300M
Silnik: 2,7
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia-Cisowa
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #4 autor: Czelus » 06 mar 2007, 22:24

wlasnie w wulkanizacji mi mowili ze nie
koles ktory mi popowal kola to mowil ze jak woze towary to zawsze z tylu musi byc troszke mniej z tego wzgledu ze opona musi dolega do asfltu a przod musi ciagnąć i wyporowadzac z poslizgu ale ja bym wolal tego nie doswiadczac :D a jeszcze z zaladunkkiem to ciezko z poslizgiem :/
naszczescie ja juz mam nowe oponki i fele a wiec jezdze gora 80 km/h :D

JOszi Mężczyzna
Klubowicz AKP
Posty: 4178
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #5 autor: JOszi » 07 mar 2007, 12:43

ee to jakiś dziwny koleś był. zauważ że jak jest mniej powietrza to środek opony się wklęsa i ma mniejszy docisk i całość się trzyma na bokach opony a jak jest więcej to robi się balonik i tylko środek opony najmocniej naciska przez to że najbardziej wystaje a jak załadujesz więcej to po prostu opona jest wtedy równomiernie dociśnieta

zobacz sobie w instrukcji astry opisy i rysunki dotyczące pompowania opon. ja sam jeżdżę czasem dostawczakiem z dużymi ładunkami i zawsze u wulkanizatora mówiż że nawet lepiej daćtrochę więcej niż jest napisane przy dużych ładunkach

zobacz sobie na logikę
Obrazek

1. za duże ciśnienie
2. za małe ciśnienie
3 ciśnienie w sam raz

i teraz powiedz czy 1 czy 2 pod dużym naciskiem dojdzie lepiej do prawidłowego ułożenia opony do asfaltu?


i jeżeli to co mówię to nie jest prawda to czemu producent zaleca przy większym załadunku pompować większe ciśnienie?

mates Nie określono
Przyjaciel forum
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2006, 18:24
Lokalizacja: Działdowo
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #6 autor: mates » 07 mar 2007, 15:03

zauważ kolego jedną rzecz, ze jeżeli upuścisz powietrze, opona "siedzi", jeśli jeszcze astre załadujesz to:
1, opona będzie siedzieć aż na bokach, co może skutkować uszkodzeniem drutów, które są w oponie.
2, Opona będzie sie grzać jak szalona i może nawet pęknąć jak będziesz jechał szybciej z obładowanym bagażnikiem

pozdrawiam mates :)
Opel jest bogiem, Astra nałogiem, tuning zabawą 2.0 podstawą :mrgreen:

JOszi Mężczyzna
Klubowicz AKP
Posty: 4178
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #7 autor: JOszi » 07 mar 2007, 15:58

czyli czas zmienić wulkanizatora ;)

 



Piotr Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 04 mar 2007, 11:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #8 autor: Piotr » 08 mar 2007, 19:16

na wlewie paliwa powinna byc naklejka z cisnieniem w oponach ja mam przy oponach 185/60/15 przód 2.5 i tył 185/65/14 mam tez 2.5 a najlepiej sprawdz na wlewie

mates Nie określono
Przyjaciel forum
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2006, 18:24
Lokalizacja: Działdowo
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #9 autor: mates » 08 mar 2007, 20:10

Niech dokładnie kolega przeczyta moj pierwszy post :k pisałem ze ktoś ją zerwał :roll: Ale dziękuję za chęć pomocy ;)

pozdrawiam mates ;)

Piotr Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 04 mar 2007, 11:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #10 autor: Piotr » 10 mar 2007, 17:48

sprawdze na wlewie paliwa i ci powiem lub zdjecie zrobie ;)


Wróć do „Opel Astra F (1991-2002)”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości