Chiptuning Astra J 1.4 NET (1.4 turbo 140 km)
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
Chiptuning Astra J 1.4 NET (1.4 turbo 140 km)
Przecież tu nie ma czegoś takiego jak komp do lpg. Wszystko jest w jednym kompie. Jak widać na stronach firm tuningowych da się zrobić chipa. Trzeba tylko znaleźć taką firmę która to ogarnie.
[External Link Removed for Guests]
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
Jest komp do LPG (sorry lepszej foty na szybko nie mogłem znaleźć a do swojego nie chciało mi się iść):
W każdym aucie z LPG (bez znaczenia czy fabryczny czy dokładany) jest centralka/komputer sterujący instalacją LPG. Różnica polega na tym że fabryczny LPG w oplach nie ma wtyczki tylko podłączasz się po OBDII.
Jeżeli chodzi o chipa to fakt pewne firmy twierdzą że jak zrobisz program na PB to instalka LPG sama się zaktualizuje. Ja już byłem umówiony na chipa ale zajechałem do autoryzowanego warsztatu LandiRenzo (producent fabrycznej instalki LPG dla Opla i nie tylko) i oni potwierdzili że nie ma takiej opcji aby wtryski LPG same się zaktualizowały dlatego nie mam chipa i czekam aż fabryczne LPG zacznie szwankować aby je wypróć, zainstalować coś "cywilnego" i wtedy zrobić program.
Jeżeli zrobisz tego chipa i faktycznie wtryski LPG same się dostosują do nowej mapy wtrysków PB to daj znać. Powodzenia.
W każdym aucie z LPG (bez znaczenia czy fabryczny czy dokładany) jest centralka/komputer sterujący instalacją LPG. Różnica polega na tym że fabryczny LPG w oplach nie ma wtyczki tylko podłączasz się po OBDII.
Jeżeli chodzi o chipa to fakt pewne firmy twierdzą że jak zrobisz program na PB to instalka LPG sama się zaktualizuje. Ja już byłem umówiony na chipa ale zajechałem do autoryzowanego warsztatu LandiRenzo (producent fabrycznej instalki LPG dla Opla i nie tylko) i oni potwierdzili że nie ma takiej opcji aby wtryski LPG same się zaktualizowały dlatego nie mam chipa i czekam aż fabryczne LPG zacznie szwankować aby je wypróć, zainstalować coś "cywilnego" i wtedy zrobić program.
Jeżeli zrobisz tego chipa i faktycznie wtryski LPG same się dostosują do nowej mapy wtrysków PB to daj znać. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2018, 10:34 przez qbi8625, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 25 lis 2014, 23:05
- Imię: Łukasz
- Auto: AJ ST
- Silnik: 14NET
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: W-wa
- Pomocny: 7 razy
Nie mieszajcie chłopakowi w głowie, niech zrobi tego chipa i da znać. Może faktycznie same się zaktualizują i zaczną się masowe wycieczki do tunerów
Także czekamy na rezultaty bo przydałoby się więcej momentu
Także czekamy na rezultaty bo przydałoby się więcej momentu
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
Nie wiem czy chodzi mieszanie, raczej o świadomość co może się zadziać lub nie. Obojętnie jaka to będzie firma, około 800-1600 zł za to weźmie więc lepiej mieć świadomość, że instalka LPG może na tym nie pojechać chyba że komuś akurat te "parę" stówek przeszkadza w kieszeni.
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
Nie zamieniałem wtrysków bo byłem w warsztacie LandiRenzo i gość jak obejrzał instalkę to powiedział od razu że nie poleci po chipie bez korekty mapy i że tylko serwis się może podłączyć. No trzeba zaryzykować. Ja nie ryzykowałem. Już postanowiłem że oddam AJ-kę żonie a sobie kupie coś powyżej 200 KM fabrycznie. Myślałem nawet o Aście H OPC.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Bardzo słuszna decyzja Zamiast walczyć o jakieś małe przyrosty w silniku 1,4 to lepiej kupić coś mocniejszego
Ten silnik w GM był montowany z opcjami od 100 KM (corsa, adam) poprzez 120 KM (astra meriva, mokka) i 140 KM (astra insignia, mokka, meriva) aż do 150 KM (znów corsa i adam). Także w chevroletach z opcja około 150KM. Dane turbiny mówią, że jej maksymalna wydajność obliczeniowa to 172 KM, nie da więcej powietrza Zatem walka w tym silniku o te dodatkowe konie to trochę walka z wiatrakami, można, ale relacja cena do zysku mocy jest dość słaba.
Jak brakuje mocy to lepiej kupić wersję 1,6T i tam już spokojnie bez problemów można zrobić 210+ KM, gaz dołożyć jaki się chce i działa to wszystko bez problemów. Jedyny sens programu w tych silnikach mają wersje 100 i 120 KM bo tu można odzyskać tę ograniczoną programowo moc plus dodać jeszcze kilkanaście koników ponad te 140 KM. Uzyskanie około 160 KM ze 120 to ma sens, ale ze 140 robić te 160 to szkoda kasy. Często nawet tych 160 się nie da uzyskać
Ten silnik w GM był montowany z opcjami od 100 KM (corsa, adam) poprzez 120 KM (astra meriva, mokka) i 140 KM (astra insignia, mokka, meriva) aż do 150 KM (znów corsa i adam). Także w chevroletach z opcja około 150KM. Dane turbiny mówią, że jej maksymalna wydajność obliczeniowa to 172 KM, nie da więcej powietrza Zatem walka w tym silniku o te dodatkowe konie to trochę walka z wiatrakami, można, ale relacja cena do zysku mocy jest dość słaba.
Jak brakuje mocy to lepiej kupić wersję 1,6T i tam już spokojnie bez problemów można zrobić 210+ KM, gaz dołożyć jaki się chce i działa to wszystko bez problemów. Jedyny sens programu w tych silnikach mają wersje 100 i 120 KM bo tu można odzyskać tę ograniczoną programowo moc plus dodać jeszcze kilkanaście koników ponad te 140 KM. Uzyskanie około 160 KM ze 120 to ma sens, ale ze 140 robić te 160 to szkoda kasy. Często nawet tych 160 się nie da uzyskać
- DarekG
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 lis 2018, 11:15
- Imię: Darek
- Auto: Astra G , Astra J
- Silnik: X18xe1, B14net
- Województwo: śląskie
Nie jest tak z tym do końca do instalacji LR w mojej Astrze J MY2016 można się podłączyć.
Trzeba dorobić złącze pod komputer w modułach LC02 i LC03 są one :
tx pin 12
rx pin 40
Do rozmawiania z instalacją potrzebny jest program PLUS MAX 2010.
Bez licencji nie można tam dosłownie nic zrobić, ale na jednym z forów jest do niego witaminka o to daje przeogromne możliwości.
Po podłączeniu warto zrobić kopię zapasową wsadu.
Natomiast żeby cokolwiek zrobić z instalacją trzeba mieć plik z konfiguracją PC , której oczywiście do astry nie ma.
Na podstawie oryginalnego wsadu i konfiguracji innych sterowników stworzyłem plik z konfiguracją PC do GM255120G54.
Można tam podejrzeć podstawowe parametry ale doszukałem się też parametrów do przełączania na LPG:
- obroty przełączenia - ustawione na 1300rpm
- sposób przełączania ( podczas narastających obrotów - można zmienić na opadające wg. mnie przy opadających jest lepie)
- czas przełączenia w zależności od temperatury wody
- czas przełączenia w zależności od temperatury gazu
Nie znalazłem jeszcze temperatury przełączania
a odnośnie map to chyba takowych chyba nie ma bo ECU podaje informacje o dawce wprost do komputera gazu po CAN
Trzeba dorobić złącze pod komputer w modułach LC02 i LC03 są one :
tx pin 12
rx pin 40
Do rozmawiania z instalacją potrzebny jest program PLUS MAX 2010.
Bez licencji nie można tam dosłownie nic zrobić, ale na jednym z forów jest do niego witaminka o to daje przeogromne możliwości.
Po podłączeniu warto zrobić kopię zapasową wsadu.
Natomiast żeby cokolwiek zrobić z instalacją trzeba mieć plik z konfiguracją PC , której oczywiście do astry nie ma.
Na podstawie oryginalnego wsadu i konfiguracji innych sterowników stworzyłem plik z konfiguracją PC do GM255120G54.
Można tam podejrzeć podstawowe parametry ale doszukałem się też parametrów do przełączania na LPG:
- obroty przełączenia - ustawione na 1300rpm
- sposób przełączania ( podczas narastających obrotów - można zmienić na opadające wg. mnie przy opadających jest lepie)
- czas przełączenia w zależności od temperatury wody
- czas przełączenia w zależności od temperatury gazu
Nie znalazłem jeszcze temperatury przełączania
a odnośnie map to chyba takowych chyba nie ma bo ECU podaje informacje o dawce wprost do komputera gazu po CAN
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
Czyli prawdą by było to że można zrobić chipa i LPG "samo" się dostosuje?DarekG pisze:QR_BBPOST
...a odnośnie map to chyba takowych chyba nie ma bo ECU podaje informacje o dawce wprost do komputera gazu po CAN