Astra G 2.0 DTL - Chip (pytanie)

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Usunięty użytkownik 3235

#11

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

kondzio, Ty masz X20DTL czy Y20DTL?

Usunięty użytkownik 3235

#12

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Powinieneś mieć numer silnika chyba po prawej stronie tam gdzie skrzynia łączy się z silnikiem (dokładnie w miejscu styku skrzyni i bloku silnika).

Te silniki poza intercoolerem wiele się nie różnią, jest jeszcze różnica w ECU, pewnie we wtryskiwaczach (inne ciśnienie otwarcia w X20dtl i inne w Y20DTL / Y20DTH).

Koszt chipowania przez OBDII u Masters'a to około 1500-1700zł.

Tutaj wykres po chipie:
[External Link Removed for Guests]

Był to zwykły DTL a teraz ma 103KM i 214Nm, dodam że auto nie ma IC.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2008, 18:09 przez Usunięty użytkownik 3235, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 3235

#13

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Darecki77, jeżeli chciałbyś zakładać IC (niekoniecznie od 2.0 DTH, może być od 1.7 bo większy) to koszt wszystkich części (IC + przewody, ewentualnie kolektor dolotowy z wlotem, chyba że swój przerobisz, nie powinien przekroczyć 350zł). Ogólnie założenie tego wszystkiego nie jest trudne, trzeba trochę pokombinować z przewodami. Do tego chip 1500zł.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

analyzer64 pisze:Te silniki poza intercoolerem wiele się nie różnią, jest jeszcze różnica w ECU, pewnie we wtryskiwaczach (inne ciśnienie otwarcia w X20dtl i inne w Y20DTL / Y20DTH).
Wiec tak. Te silniki sie nie roznia wtryskami bo sa dokladnie te same choc czasem moga w sklepie sie tak upierac bo cisnienia otwarcia maja takie same- kazdy serwis pomp boscha to potwierdzi. Roznice sa w oprogramowaniu ECU. Silniki z X maj anizsza norme spalin niz te Y bo wlasnie to oznaczenie literowe mowi nam jakie normy spelnia i tak X to euro 3 Y to euro 4 a Z to euro 5.
Wracajac jeszcze do tematu przerobki DTL na DTH to dodam ze choc maja te same turbiny to sie one niestety roznia. Obie to GT 154 ale jedna ma wylot powietrza sprezonego skrecony a druga na wprost. Tak wiec nie da sie przelozyc orurowanie wraz z IC od DTH do DTL. Wlasnie mam zakupiony IC od 1.7 i napewno bym go wsadzil ale narazie jestem w kropce z tymi rurami bo fuszerki nie chce odwalac bo bedzie gozej jak bez tego IC. Jeszcze jakby ktos chcial wiedziec to silniki 2.2DTR tez mialy drobne zmiany w kolektorze dolotowym wraz z regulatorem zawirowania( tym sterowanym podcisnieniem jak EGR cy turbo).
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Gość

#15

Nieprzeczytany post autor: Gość »

szalony pisze:Mam małe pytanko, czy ktoś może chipował swoją astre z tym silnikiem (2.0 DTL 82KM) ?? Jest na rynku parę firm zajmujących się tego typu rzeczami i nie jest to drogie, wiec chciałem sie dowiedzieć jak samochód znosi taką modyfikacje i czy jest wyraźna poprawa w osiągach i jakie jest spalanie. ktoś pomoże? :)
Witam,

Tez mam asterke 2.0 DTL kombi wiec w seri tych koni i NM brakowało. Zdecydowałem sie na chip i nie załuje, chociaz poczatkowo miałem obawy co do trwałości, przejchałem 20 tys km i wszystko jest ok. Teraz mam 105,4 KM i 245NM. Odczucia? Różnica ogromna. Nie trzeba redukowac tak czesto biegó przy wyprzedzaniu, spalanie przy normalnej jezdzie spadło. Przyspieszenie do 100 zajmnuje mi w tej chwili ponad 3 s mniej:) Chociaz w kazdym przypadku może byc inaczej, dużo zależy w jakim stanie masz pompe.

teraz w planach mam IC:)

Darecki77

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 01 lut 2008, 7:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Darecki77 »

JAKI Koszt ???

ODPOWIEDZ