Wałki Lexmaul X20XEV, REMUS, 4-2-1, chiptunig, K&N

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Ninja

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Wałki Lexmaul X20XEV, REMUS, 4-2-1, chiptunig, K&N

#1

Nieprzeczytany post autor: Ninja »

Od dziś zaczęła się zabawa w tuning mechaniczny....
Tak jak w temacie, założone zostaną:
- sportowe wałki rozrządu Lexmaul (Lx136, 285st, wznios 10,3mm, przyrost mocy wg producenta 9kW (12km)
- końcowy tłumik REMUS
- kolektor przerabiany 4-2-1
- chiptuning - strojenie
- sportowa wkładka filtra powietrza K&N
- nowy tłumik środkowy

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]

Jeśli chodzi o przerabianie kolektora z c20xe do x20xev - to niestety są problemy. Przynajmniej u mnie, gdzie kolektor 2-1 i dalej idzie w prawą stronę (c20xe w lewą).
Do tego rury z c20xe przy samej flanszy są węższe niż w X20XEV, do flanszy X20XEV trzeba przyspawać płaskie w kształcie owalu pierścienie, by zmniejszyć średnicę pod rury kolektora lub zrobić przejściówki tak jak to u mnie jest. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że od bloku silnika do wentylatora jest około 17cm i w tych 17-u cm trzeba się zmieśić bez przerabiania położenia wentylatora i chłodnicy. No i na sam koniec pozostaje jeszcze odpowiednie przejście z miejsca 4-2 na 2-1, a później przy użyciu złącza elastycznego połączenie kolektora z oryginalną rurą (przed sondą).

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Mierzyłeś go na hamowni jaki masz przyrost mocy po modach?

Ninja

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Ninja »

Hamownia, będzie po zakończeniu prac i ostatecznym strojeniu. Będę musiał pojeździć trochę, aby sprawdzić szczelność kolektora. Oczywiście o wynikach pomiaru na hamowni dam znać.

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

A ja mam pytanko odn. tego "remusa" pisząc remus miałeś na myśli samą końcówkę?

czy całość ? Bo jak na moją skromną wiedzę to.. remus raczej nawet i do najtańszych swych produktów przykładał "oko" i krzywo nic mu nie wychodziło ^^.. zwłaszcza te spawy :)

..lub po prostu tak zniszczony ten tłumik ?

i ile dałeś za komplet wałków... dzieki :) za odp. i pozdrawiam :)

Ninja

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Ninja »

[External Link Removed for Guests]
Cały oryginalny tłumik. Gdybym go wyczyścił było by widać szczegóły. Wałki 1250

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Ninja pisze:[External Link Removed for Guests]
dużo mi ten link nie dał... musze być chyba zalogowany...

no coż :) miejmy nadzieje, że będzie możliwość obejżenia na zlocie

Ninja

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Ninja »

Tłumik jest ze stali nierdzewnej. Link jest do strony z aktualną ofertą Remusa do Astry G Caravan z X20XEV. Na stronie jest sam szkic tłumika, a nie real foto.
Na zlot jadę do Krotoszyna 12.04

[ Dodano: 2008-04-08, 20:19 ]
Dziś odebrałem autko od mechanika.
Co zostało zrobione:
- wymieniony tłumik końcowy i środkowy
- założone sportowe wałki
- założona sportowa wkładka

Co zostało do zrobienia:
- kolektor 4-2-1 - trzeba troszkę przerobić - planowane założenie - czwartek 17.04
- chiptuning - czwartek 10.04

Po dzisiejszych modyfikacjach stwierdzam:
- wzrost przyspieszenia 0-100km/h o około 0,4-0,5s (wynik 8,8s - 8,9s)
- przesunięcie w górę max. momentu obrotowego, praca silnika do 3,5tys. obr./min nie zmieniła się, powyżej 3,5tys. gwałtownie wzrasta do około 5tys. po czym jeszcze dostaje mocy do lekko ponad 6 tys.

Jak już zakończę wszystkie prace to autko pojedzie na hamownię.
Pozdrawiam serdecznie

[ Dodano: 2008-04-10, 17:07 ]
Dzisiaj autko było na strojeniu ;) .
Na początku dziękuję SEBIE z Wrocławia za prace na strojeniem, z której wyników jestem bardzo zadowolony.

Co dał chiptuning - wyzwolił moc ;), a tak na serio to wyniki mówią same za siebie.
Wizyta na hamowni odłożona do momentu założenia kolektora 4-2-1.

Czasy i prędkości, które udało mi się zmierzyć przy pomocy komputera pokładowego:
0-95km/h - 8,1s. (odcięcie na 2-ce) - sprawdzone 4 razy - szkoda silnika...
0-100km/h - 8,5s.
Vmax - powyżej licznikowych 210km/h (na tylu się kończy podziałka)
Jeśli chodzi o prędkość to wcześniej na autostradzie auto mogłem rozpędzić do licznikowych 200km/h z tym, że od 180km/h do 200km/h na piątym biegu była "wieczność". Teraz samochód rozpędza się płynnie do 200km/h i potem dalej....(ok.5800obr/min - 210km/h)
Elastyczność co dla mnie jest zdecydowanie najważniejsze zdecydowanie poprawiła się.
Według mnie auto dysponuje teraz mocą około 150KM i 200Nm - na ziemie sprowadzi mnie pomiar z Hamowni :)

[ Dodano: 2008-04-10, 17:18 ]
dodam jeszcze, że moja Astra waży około 1290kg (1270kg - książkowo + sekwencja LPG), Wynik zdaje mi się są dość dobre.

Robcio

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
Imię: Robert
Auto: Astra F
Silnik: 1.8 16V X18XE
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Robcio »

a gdzie mozna kupic te sportowe wałki Lexmaul ??
Moja Asterka Hachback: [External Link Removed for Guests]
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]

GG: 4248226, tel. 505-816-217

Ninja

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Ninja »

Ja kupiłem na Allegro.. właściwie od kolegi z klubu opla Vectry.
Wiem, że są na stronie Lexmaula w katalogu....
[External Link Removed for Guests] - str. 54

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Pomyśl jeszcze, z xev da sie wycisnac wiecej :D
Jak mi sie udało zrobić 209Nm, to ty powinieneś mieć wiecej po modach. :P

ODPOWIEDZ