Wałki Lexmaul X20XEV, REMUS, 4-2-1, chiptunig, K&N
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Wałki Lexmaul X20XEV, REMUS, 4-2-1, chiptunig, K&N
Od dziś zaczęła się zabawa w tuning mechaniczny....
Tak jak w temacie, założone zostaną:
- sportowe wałki rozrządu Lexmaul (Lx136, 285st, wznios 10,3mm, przyrost mocy wg producenta 9kW (12km)
- końcowy tłumik REMUS
- kolektor przerabiany 4-2-1
- chiptuning - strojenie
- sportowa wkładka filtra powietrza K&N
- nowy tłumik środkowy
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Jeśli chodzi o przerabianie kolektora z c20xe do x20xev - to niestety są problemy. Przynajmniej u mnie, gdzie kolektor 2-1 i dalej idzie w prawą stronę (c20xe w lewą).
Do tego rury z c20xe przy samej flanszy są węższe niż w X20XEV, do flanszy X20XEV trzeba przyspawać płaskie w kształcie owalu pierścienie, by zmniejszyć średnicę pod rury kolektora lub zrobić przejściówki tak jak to u mnie jest. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że od bloku silnika do wentylatora jest około 17cm i w tych 17-u cm trzeba się zmieśić bez przerabiania położenia wentylatora i chłodnicy. No i na sam koniec pozostaje jeszcze odpowiednie przejście z miejsca 4-2 na 2-1, a później przy użyciu złącza elastycznego połączenie kolektora z oryginalną rurą (przed sondą).
Tak jak w temacie, założone zostaną:
- sportowe wałki rozrządu Lexmaul (Lx136, 285st, wznios 10,3mm, przyrost mocy wg producenta 9kW (12km)
- końcowy tłumik REMUS
- kolektor przerabiany 4-2-1
- chiptuning - strojenie
- sportowa wkładka filtra powietrza K&N
- nowy tłumik środkowy
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Jeśli chodzi o przerabianie kolektora z c20xe do x20xev - to niestety są problemy. Przynajmniej u mnie, gdzie kolektor 2-1 i dalej idzie w prawą stronę (c20xe w lewą).
Do tego rury z c20xe przy samej flanszy są węższe niż w X20XEV, do flanszy X20XEV trzeba przyspawać płaskie w kształcie owalu pierścienie, by zmniejszyć średnicę pod rury kolektora lub zrobić przejściówki tak jak to u mnie jest. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że od bloku silnika do wentylatora jest około 17cm i w tych 17-u cm trzeba się zmieśić bez przerabiania położenia wentylatora i chłodnicy. No i na sam koniec pozostaje jeszcze odpowiednie przejście z miejsca 4-2 na 2-1, a później przy użyciu złącza elastycznego połączenie kolektora z oryginalną rurą (przed sondą).
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
A ja mam pytanko odn. tego "remusa" pisząc remus miałeś na myśli samą końcówkę?
czy całość ? Bo jak na moją skromną wiedzę to.. remus raczej nawet i do najtańszych swych produktów przykładał "oko" i krzywo nic mu nie wychodziło ^^.. zwłaszcza te spawy
..lub po prostu tak zniszczony ten tłumik ?
i ile dałeś za komplet wałków... dzieki za odp. i pozdrawiam
czy całość ? Bo jak na moją skromną wiedzę to.. remus raczej nawet i do najtańszych swych produktów przykładał "oko" i krzywo nic mu nie wychodziło ^^.. zwłaszcza te spawy
..lub po prostu tak zniszczony ten tłumik ?
i ile dałeś za komplet wałków... dzieki za odp. i pozdrawiam
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Tłumik jest ze stali nierdzewnej. Link jest do strony z aktualną ofertą Remusa do Astry G Caravan z X20XEV. Na stronie jest sam szkic tłumika, a nie real foto.
Na zlot jadę do Krotoszyna 12.04
[ Dodano: 2008-04-08, 20:19 ]
Dziś odebrałem autko od mechanika.
Co zostało zrobione:
- wymieniony tłumik końcowy i środkowy
- założone sportowe wałki
- założona sportowa wkładka
Co zostało do zrobienia:
- kolektor 4-2-1 - trzeba troszkę przerobić - planowane założenie - czwartek 17.04
- chiptuning - czwartek 10.04
Po dzisiejszych modyfikacjach stwierdzam:
- wzrost przyspieszenia 0-100km/h o około 0,4-0,5s (wynik 8,8s - 8,9s)
- przesunięcie w górę max. momentu obrotowego, praca silnika do 3,5tys. obr./min nie zmieniła się, powyżej 3,5tys. gwałtownie wzrasta do około 5tys. po czym jeszcze dostaje mocy do lekko ponad 6 tys.
Jak już zakończę wszystkie prace to autko pojedzie na hamownię.
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 2008-04-10, 17:07 ]
Dzisiaj autko było na strojeniu .
Na początku dziękuję SEBIE z Wrocławia za prace na strojeniem, z której wyników jestem bardzo zadowolony.
Co dał chiptuning - wyzwolił moc , a tak na serio to wyniki mówią same za siebie.
Wizyta na hamowni odłożona do momentu założenia kolektora 4-2-1.
Czasy i prędkości, które udało mi się zmierzyć przy pomocy komputera pokładowego:
0-95km/h - 8,1s. (odcięcie na 2-ce) - sprawdzone 4 razy - szkoda silnika...
0-100km/h - 8,5s.
Vmax - powyżej licznikowych 210km/h (na tylu się kończy podziałka)
Jeśli chodzi o prędkość to wcześniej na autostradzie auto mogłem rozpędzić do licznikowych 200km/h z tym, że od 180km/h do 200km/h na piątym biegu była "wieczność". Teraz samochód rozpędza się płynnie do 200km/h i potem dalej....(ok.5800obr/min - 210km/h)
Elastyczność co dla mnie jest zdecydowanie najważniejsze zdecydowanie poprawiła się.
Według mnie auto dysponuje teraz mocą około 150KM i 200Nm - na ziemie sprowadzi mnie pomiar z Hamowni
[ Dodano: 2008-04-10, 17:18 ]
dodam jeszcze, że moja Astra waży około 1290kg (1270kg - książkowo + sekwencja LPG), Wynik zdaje mi się są dość dobre.
Na zlot jadę do Krotoszyna 12.04
[ Dodano: 2008-04-08, 20:19 ]
Dziś odebrałem autko od mechanika.
Co zostało zrobione:
- wymieniony tłumik końcowy i środkowy
- założone sportowe wałki
- założona sportowa wkładka
Co zostało do zrobienia:
- kolektor 4-2-1 - trzeba troszkę przerobić - planowane założenie - czwartek 17.04
- chiptuning - czwartek 10.04
Po dzisiejszych modyfikacjach stwierdzam:
- wzrost przyspieszenia 0-100km/h o około 0,4-0,5s (wynik 8,8s - 8,9s)
- przesunięcie w górę max. momentu obrotowego, praca silnika do 3,5tys. obr./min nie zmieniła się, powyżej 3,5tys. gwałtownie wzrasta do około 5tys. po czym jeszcze dostaje mocy do lekko ponad 6 tys.
Jak już zakończę wszystkie prace to autko pojedzie na hamownię.
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 2008-04-10, 17:07 ]
Dzisiaj autko było na strojeniu .
Na początku dziękuję SEBIE z Wrocławia za prace na strojeniem, z której wyników jestem bardzo zadowolony.
Co dał chiptuning - wyzwolił moc , a tak na serio to wyniki mówią same za siebie.
Wizyta na hamowni odłożona do momentu założenia kolektora 4-2-1.
Czasy i prędkości, które udało mi się zmierzyć przy pomocy komputera pokładowego:
0-95km/h - 8,1s. (odcięcie na 2-ce) - sprawdzone 4 razy - szkoda silnika...
0-100km/h - 8,5s.
Vmax - powyżej licznikowych 210km/h (na tylu się kończy podziałka)
Jeśli chodzi o prędkość to wcześniej na autostradzie auto mogłem rozpędzić do licznikowych 200km/h z tym, że od 180km/h do 200km/h na piątym biegu była "wieczność". Teraz samochód rozpędza się płynnie do 200km/h i potem dalej....(ok.5800obr/min - 210km/h)
Elastyczność co dla mnie jest zdecydowanie najważniejsze zdecydowanie poprawiła się.
Według mnie auto dysponuje teraz mocą około 150KM i 200Nm - na ziemie sprowadzi mnie pomiar z Hamowni
[ Dodano: 2008-04-10, 17:18 ]
dodam jeszcze, że moja Astra waży około 1290kg (1270kg - książkowo + sekwencja LPG), Wynik zdaje mi się są dość dobre.
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
- Imię: Robert
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2007, 21:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt: