ZAWÓR UPUSTOWY DO ASTRY 2.0T

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
arkadio23

ZAWÓR UPUSTOWY DO ASTRY 2.0T

#1

Nieprzeczytany post autor: arkadio23 »

Witam, zasanawiam sie nad zalozeniem zaworu ale za bardzo nie wiem jak to bedzie hulalo, slyszalem ze zwieksza sie zuzycie paliwa i spada troszke moment obrotowy, co o tym sadzicie i ewentualnie gdzie polecacie to zrobic (okolice wa-wy)?? z góry dzieki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009, 9:52 przez arkadio23, łącznie zmieniany 1 raz.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

a tam już nie ma tego fabrycznie? u mojego starego w vectrze (co prawda w dieslu) jest turbina o zmiennej geometrii łopatek i tam już jest taki zaworek fabrycznie :D ładnie przy tym słychać pssst :D

arkadio23

#3

Nieprzeczytany post autor: arkadio23 »

JOszi pisze:a tam już nie ma tego fabrycznie? u mojego starego w vectrze (co prawda w dieslu) jest turbina o zmiennej geometrii łopatek i tam już jest taki zaworek fabrycznie :D ładnie przy tym słychać pssst :D
No własnie nie ma, a słyszalem jak to chodzi w audi a3 1.8t i strasznie mi sie spodobalo :D

yattaman

#4

Nieprzeczytany post autor: yattaman »

arkadio23 pisze:
JOszi pisze:a tam już nie ma tego fabrycznie? u mojego starego w vectrze (co prawda w dieslu) jest turbina o zmiennej geometrii łopatek i tam już jest taki zaworek fabrycznie :D ładnie przy tym słychać pssst :D
No własnie nie ma, a słyszalem jak to chodzi w audi a3 1.8t i strasznie mi sie spodobalo :D
Jest napewno, tyle że nie słychać "psss" bo powietrze z niego leci spowrotem do dolotu, a nie na zewnątrz.
Wymiana tego zaworu na wersje z "pssss" nie ma wpływu na moc i spalanie.
Nie pamiętam już dokładnie tematu,ale zdaje się moą być problemy z elektroniką.
Mogę się mylić,ale zwróć na to uwagę przy ewetualnej wymianie zaworu.

yoyo2o

#5

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

ja tak sie dopisze, chociaz temat byl dawno. W benzynowym turbo niema jakotakiego Blow off. W silnika turbo diesla musi byc poniewaz one maja mocniejsze ladowanie i potrzebuja zeby to cisnieje szlo na zewnatrz bo innaczej turbina szybciej by zepsula. Do silnika benzynowego z turbo owszem mozna montowac, ale jezeli ladowanie jest powyzej jednego bara(nie wiem jak ma opc), jezeli jest ponizej to to "pssss" brzmi bardziej jak powietrze spuszczane z opony. Mialem okazje slyszec kilka seryjnych autek z BOV-em i bylo tak sobie

Wariator

#6

Nieprzeczytany post autor: Wariator »

yoyo2o pisze:ja tak sie dopisze, chociaz temat byl dawno. W benzynowym turbo niema jakotakiego Blow off. W silnika turbo diesla musi byc poniewaz one maja mocniejsze ladowanie i potrzebuja zeby to cisnieje szlo na zewnatrz bo innaczej turbina szybciej by zepsula. Do silnika benzynowego z turbo owszem mozna montowac, ale jezeli ladowanie jest powyzej jednego bara(nie wiem jak ma opc), jezeli jest ponizej to to "pssss" brzmi bardziej jak powietrze spuszczane z opony. Mialem okazje slyszec kilka seryjnych autek z BOV-em i bylo tak sobie
W TD nie ma potrzeby montazu bov`a z racji braku przepustnicy

Czy słychać psssss zalezy raczej od konstrukcji BOVa a nie od cisnienie, jeździłem matizem z turbo na 0.8 Bara i robił pięknie psssss, a seryjna cupra np. nic nie robi bo przewala powietrze przed turbo a nie wywala do atmosfery

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: VRx »

yoyo2o pisze:ja tak sie dopisze, chociaz temat byl dawno. W benzynowym turbo niema jakotakiego Blow off. W silnika turbo diesla musi byc poniewaz one maja mocniejsze ladowanie i potrzebuja zeby to cisnieje szlo na zewnatrz bo innaczej turbina szybciej by zepsula.
coś pokręciłeś....

yoyo2o

#8

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

ostatnio montowalem w drugim aucie i troche sie interesowalem i z to co napisalem to to co zapamietalem, u mnie nie psykalo dobrze i kazali mi wymienic sprezynki na jakies bardziej miekkie

deeper

Astro-maniak
Posty: 414
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: mnie znasz?
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: deeper »

Zawor upustowy jest instalowany standardowo.
W momencie zamkniecia przepustnicy (odpuszczenie gazu) zmniejsza cisnienie w ukladzie.
Uklad montowany fabrycznie jest w zasadzie nie slyszalny poniewaz kieruje on powietrze do dolotu zaraz za przeplywomierzem (przed turbina).

Bledy kompa moze powodowac gdy wylot zostanie umieszczony w zlym miejscu.
(Znajomy mechanior twierdzil ze jest komp zle dobiera mieszanke poniewaz nie uwzglednia dodatkowego powietrza z blow off)

Drugi typ ukladu rozni sie jedynie tym, ze powietrze zamiast wracac do dolotu jest wypuszczane do atmosfery... z tad dobrze slyszalne sykniecie :D

Na wikipedii jest to swietnie opisane.
Dzialanie zaworu:

Obrazek

Obrazek

Dzieci@k

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 24 gru 2007, 0:12
Imię: Marcin
Auto: Bmw 320d
Silnik: z Turbo
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#10

Nieprzeczytany post autor: Dzieci@k »

mam pytanie!! czy ktoś montował Blow off'a w Astrze coupe 2.0 T ?? potrzebuje pomocy!!!

ODPOWIEDZ