ZAWÓR UPUSTOWY DO ASTRY 2.0T
ZAWÓR UPUSTOWY DO ASTRY 2.0T
Witam, zasanawiam sie nad zalozeniem zaworu ale za bardzo nie wiem jak to bedzie hulalo, slyszalem ze zwieksza sie zuzycie paliwa i spada troszke moment obrotowy, co o tym sadzicie i ewentualnie gdzie polecacie to zrobic (okolice wa-wy)?? z góry dzieki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009, 9:52 przez arkadio23, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jest napewno, tyle że nie słychać "psss" bo powietrze z niego leci spowrotem do dolotu, a nie na zewnątrz.arkadio23 pisze:No własnie nie ma, a słyszalem jak to chodzi w audi a3 1.8t i strasznie mi sie spodobaloJOszi pisze:a tam już nie ma tego fabrycznie? u mojego starego w vectrze (co prawda w dieslu) jest turbina o zmiennej geometrii łopatek i tam już jest taki zaworek fabrycznie ładnie przy tym słychać pssst
Wymiana tego zaworu na wersje z "pssss" nie ma wpływu na moc i spalanie.
Nie pamiętam już dokładnie tematu,ale zdaje się moą być problemy z elektroniką.
Mogę się mylić,ale zwróć na to uwagę przy ewetualnej wymianie zaworu.
ja tak sie dopisze, chociaz temat byl dawno. W benzynowym turbo niema jakotakiego Blow off. W silnika turbo diesla musi byc poniewaz one maja mocniejsze ladowanie i potrzebuja zeby to cisnieje szlo na zewnatrz bo innaczej turbina szybciej by zepsula. Do silnika benzynowego z turbo owszem mozna montowac, ale jezeli ladowanie jest powyzej jednego bara(nie wiem jak ma opc), jezeli jest ponizej to to "pssss" brzmi bardziej jak powietrze spuszczane z opony. Mialem okazje slyszec kilka seryjnych autek z BOV-em i bylo tak sobie
W TD nie ma potrzeby montazu bov`a z racji braku przepustnicyyoyo2o pisze:ja tak sie dopisze, chociaz temat byl dawno. W benzynowym turbo niema jakotakiego Blow off. W silnika turbo diesla musi byc poniewaz one maja mocniejsze ladowanie i potrzebuja zeby to cisnieje szlo na zewnatrz bo innaczej turbina szybciej by zepsula. Do silnika benzynowego z turbo owszem mozna montowac, ale jezeli ladowanie jest powyzej jednego bara(nie wiem jak ma opc), jezeli jest ponizej to to "pssss" brzmi bardziej jak powietrze spuszczane z opony. Mialem okazje slyszec kilka seryjnych autek z BOV-em i bylo tak sobie
Czy słychać psssss zalezy raczej od konstrukcji BOVa a nie od cisnienie, jeździłem matizem z turbo na 0.8 Bara i robił pięknie psssss, a seryjna cupra np. nic nie robi bo przewala powietrze przed turbo a nie wywala do atmosfery
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Zawor upustowy jest instalowany standardowo.
W momencie zamkniecia przepustnicy (odpuszczenie gazu) zmniejsza cisnienie w ukladzie.
Uklad montowany fabrycznie jest w zasadzie nie slyszalny poniewaz kieruje on powietrze do dolotu zaraz za przeplywomierzem (przed turbina).
Bledy kompa moze powodowac gdy wylot zostanie umieszczony w zlym miejscu.
(Znajomy mechanior twierdzil ze jest komp zle dobiera mieszanke poniewaz nie uwzglednia dodatkowego powietrza z blow off)
Drugi typ ukladu rozni sie jedynie tym, ze powietrze zamiast wracac do dolotu jest wypuszczane do atmosfery... z tad dobrze slyszalne sykniecie
Na wikipedii jest to swietnie opisane.
Dzialanie zaworu:
W momencie zamkniecia przepustnicy (odpuszczenie gazu) zmniejsza cisnienie w ukladzie.
Uklad montowany fabrycznie jest w zasadzie nie slyszalny poniewaz kieruje on powietrze do dolotu zaraz za przeplywomierzem (przed turbina).
Bledy kompa moze powodowac gdy wylot zostanie umieszczony w zlym miejscu.
(Znajomy mechanior twierdzil ze jest komp zle dobiera mieszanke poniewaz nie uwzglednia dodatkowego powietrza z blow off)
Drugi typ ukladu rozni sie jedynie tym, ze powietrze zamiast wracac do dolotu jest wypuszczane do atmosfery... z tad dobrze slyszalne sykniecie
Na wikipedii jest to swietnie opisane.
Dzialanie zaworu: