Filtr stożkowy - JAKI???

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
yattaman

#11

Nieprzeczytany post autor: yattaman »

Przy systemach wielopunktowego wtrysku paliwa,stożek jak najbardziej spoko. Jeśli wszystko jest zrobione według logiki.
Przy monowtryskach różnie ze stożkami bywa.Czasem właśnie lepiej jest założyć "sportową" wkładkę do seryjnej puszki filtra powietrza.
Różnica między zwykłym,papierowym filtrem a takim "sportowym"(najczęściej jest to bawełna nasączona olejem,bądż gąbka) jest taka, że sportowy filtr ma mniejszy opór przepływu powietrza.
To tak jakby oddychać normalnie albo przez poduszkę.Silnik zasysa poprostu więcej powietrza potrzebnego do spalenia paliwa.Druga rzecz, to trwałość takiego sportowego filtra.

Goszas

#12

Nieprzeczytany post autor: Goszas »

yattaman pisze:Druga rzecz, to trwałość takiego sportowego filtra.
producenci zapewniaja, ze jak kupisz preparaty za ok 100 zeta to produkty(filtry) K&N wytrzymaja 1.500.000km zeby nie bylo watpliwosci 1,5mln km cos w to nie wierze

a wkladka sportowa w oryginalne miejsce polepsza moc, od nowego filtra, o ok 0,5KM (K&M) a duzo kosztuje wiec moje pytanie czy warto????????

zidan

Astro-maniak
Posty: 351
Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
Imię: Adam
Silnik: c20ne
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: zidan »

mam taka sportową wkladke kosztowala mnie 200 zl + oliwka i plyn do czyszczenia razem 250 zl różnica w jeżdzie hym w sumie nie zauważam ale ta jak pisano wyżej podobno lżej sie silnikowi oddycha pozdr

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no może i lżej ale w dieslu gorzej dla turbiny bo sportowy filtr zatrzymuje mniej cząsteczek stałych

Goszas

#15

Nieprzeczytany post autor: Goszas »

sory za OT ale JOszi, Ty masz silnik TDS ten 82KM??? moze wiesz w jakich rocznikach jest on stosowany i to jest ten ISUZU?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

tak jakby :D mam 17DT (TC4EE1) , potem w tym silniku poprawiono jakieś normy spalania i stworzyli z niego X17DT i on właśnie nazywa się TDS

te obydwa silniki to praktycznie to samo, mają identyczną moc itd. po prostu TDS to jest poprawiony mój silnik - obydwa to isuzu.
Z tego co się orientuje to 17DT od TDSa można odróżnić tym że TDS ma filtr powietrza nad nadkolem tak jak wszystkie benzynowce, a mój ma filtr zaraz nad kolektorem dolotowym a na nadkolu tam gdzie TDS ma filtr mam taką puchę rezonansową (jak w maluchu ;) ) która przypomina filtr.
Niestety nie powiem w którym roku wyszedł pierwszy TDS ale ten mój był wstawiany już od 1991r > potem przekształcił się TDS i był robiony do 1998r. - Potem całkowicie przebudowali ten silniczek robiąc z niego 16-sto zaworowy, zmieniając pompę wtryskową i dodając kompa i wstawili go do astry G zastępując w ten sposób oplowski silnik który się nie sprawdzał. ten isuzu w astrze g był montowany od roku 2000 do 2003 i nosił nazwę 1,7DTi 16V (Y17DT) -ale oczywiście moc się zmniejszyła do 75KM


A następnym razem takie pytanie zadawaj na PW albo np temacie o moim autku bo robisz OT w tym temacie

Goszas

#17

Nieprzeczytany post autor: Goszas »

JOszi, dzieks i wybacz :D :!: chodzilo mi o male info o tych dieslach

Gość

#18

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Wszystko niby O.K. ale w końcu jaki wniosek...?? mam powiedzmy 101 KM, strumienice zamiast kata, cos bym jeszcze wrzucił, może świece albo filtr, ale czy to nie wpłynie negatywnie na LPG!!! nie bedzie gasł na wolnych albo co...??? najprościej powiem tak chce podnieśc moc w miare tanimi prostymi kosztami, co jeszcze można zrobić z wydechem??? narazie mam tylko ostatni tłumnik sportow MARON i strumienice, cos jeszcze sie da??

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

filtr sportowy może troszkę być nie na miejscu przy gazie bo będzie łapał za dużo powietrza :/ dużo osób ze stożkiem i gazem miały z tym problemy - choć jest to możliwe tylko że musisz trafić na bdb gazownika który to będzie umiał wyregulować

ja bym się pobawił z kolektorem wydechowym zmieniając go na 4-2-1 i może bym wypolerował kanały dolotowe oraz splanował głownicę

nie da się podnieść mocy tanim kosztem! trzeba przyjąć przelicznik 1KM = 100zł (czasami w pseudo-tuningu wychodzi to więcej)*







*z wyjątkiem isuzu :D diesel power :D

kargul

Astro-maniak
Posty: 1000
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostromecko
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: kargul »

cosmos7, na gazie trzeba bedzie go dobrze wyregulowac...kumpel zalozyl stozek do vectry tez z LPG i narzeka...stwierdizl ze go demontuje...raz ze wiecej zaczela mu palic, 2 stwierdzil ze co prawda na benzynie lepiej sie auto odpycha ale na gazie za to gorzej....
Kupię błotnik przedni od strony kierowcy. Najlepiej w kolorze grafit.

- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków :mrgreen:

ODPOWIEDZ