JOszi pisze:nie da się podnieść mocy tanim kosztem! trzeba przyjąć przelicznik 1KM = 100zł (czasami w pseudo-tuningu wychodzi to więcej)*
Własnie że nieprawda
Nitro, mokry zestaw to ok 2 - 3tyś a przyrost mocy do 300km.
Powiedzmy, że zamontujemy zestew "main line" firmy NX za ok 2tyś.Przyrost mocy do 75km.
Daje nam to koszt ok 27zł za km
Do dziś nie wiem dlaczego moc z nitro jest niespecjalnie popularna w naszym kraju...
yattaman pisze:Do dziś nie wiem dlaczego moc z nitro jest niespecjalnie popularna w naszym kraju...
może dlatego, że jak nakryją to u Ciebie, to Ci furę zabierają i kierują na przegląd, a że zabawa kosztowna, to się nie opłaca tego zakładać... a po drugie - gdzie tego używać? Nawet na porządnej prostej bałbym się tego użyć, bo dziur to u nas więcej niż w serze.
yattaman, nikt sie nie chce auta pozbyc na jakis czas i sie rozpierdzielic na jakiejs polskiej drodze
_________________
bzdura. rozpierdzielić możesz sobie też bez nitro - nitro dodaje tylko koników i moment więc autko szybciej się rozpędza i tyle. Jak używasz z umiarem to silnika też nie zniszczysz - a fakt faktem to jest najtańsza modyfikacja silnika dająca duży przyrost mocy.
myślę że silnik z turbiną bardziej się zużywa niż z nitro
yattaman pisze:Do dziś nie wiem dlaczego moc z nitro jest niespecjalnie popularna w naszym kraju...
a może dlatego, że ludzie w polsce sa na tyle mądrzy... ABy nie stosować nitro gdyż wiąże się to na pewno ze zmienionymi na mocniejsze podzespoły w silniku ? które w gruncie rzeczy ... są kosztownym zabiegiem i coś jest od czegoś zależne ....
no moge przyznać rację. ale jak ktoś ma 150KM pod maską to też może poświrować i się rozpierdzielić i tak samo może poświrować ktoś kto ma 60Km pod maską - tego nie ma co porównywać. w dodatku nitro to jest moc dodana i żeby poświrować to musisz butle odkręcić a jak masz stałą dużą moc to częściej świrujesz
A co do nitro to czemu mieli by się to tego przyczepić?
podobno w Polsce instalacja N2O jest nielegalna i na przegladze nie przejdziesz
A wie ktos moze jaki jest koszt napelniania butli i na jaki czas to wystarczy tylko nie piszczie "to zalezy ile ktos uzywa" tylko np. kilka startow z nitro chyba, ze jest ktos to w stanie lepiej wytlumaczyc
I podsumowujac Instalacja N2O to fajna "zabawka" w rekach czlowieka z wyobraznia
sorki, ze sie tak wtrace w Wasza dyskusje na temat nitro, ale chcialem jeszcze kilka slow do cosmos7 'a :
Masz LPG... to wal BLOS'a to taki specjalny "gaznik do gazu".. wszyscy ktorzy to zalozyli sobie chwala.. i znikaja problemy z tym, ze silnik dostaje za duzo powietrza, bo BLOS tym reguluje.. zabaweczka kosztuje jakies 320zl na allegro... niestety malo gazownikow sie na tym zna i czesto trzeba kombinowac z regulacja tego, ale na necie jest sporo opisów.
Mam ten sam silnik co Ty i tez z LPG i w czerwcu bede montowal BLOS + stozek...