jaka średnica wydechu do astry opc, silnik x20xer

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
kaczy

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 18 wrz 2007, 17:45
Imię: Radek
Auto: Astra BT / KIA Ceed
Silnik: Z20LET/CRDI/250/R660
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość

jaka średnica wydechu do astry opc, silnik x20xer

#1

Nieprzeczytany post autor: kaczy »

Witam,
mam możliwość zrobienia układu wydechowego z kwasówki po bardzo dobrej cenia. 95% kosztów to będzie materiał.
Mam silnik x20xer wolnossący i kolektor rurowy. Średnica wydechu 50mm z tłumikiem końcowym Borla 60mm.
Podkreślam ze jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Mam pytanie do osób znających się na temacie. Jakiej średnicy moge wstawić sobie wydech, abym odczuł przytost mocy i co zrobić z katalizatorem i tłumikem środkowym? Mam możliwość też wykonania u Lecha Węglarskiego zamiennika katalizatora-taką strumiennice podciśnieniową. Zależy mi też na tym aby nie było głośno i chcę zostawić kolektor.

pozdrawiam,

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

50 mm średnicy to... 1.9 cala wydech...

hm..... ja w efce mam 2.2 cala - 56mm średnicy wydechu..., a mam słabszą asię.. niż twoja... i myślę, że u Ciebie najlepszym rozwiązaniem... było by ...

56 mm średnicy od dwururki do końca... z tymże... wydech musi być troszkę wyprostowany...(by skrócić jego długość) bo chodzi o to aby zachować podobną pojemnośc układu wydechowego...

tutaj w fabryce masz.. Hm.. kręty, wąski i dłuższy...

po zmianach na większą średnicę.. musisz...troszkę wydech wyprostować w niektórych miejscach - będzie to chodziło troszkę inaczej.... bo zachodzą zjawiska falowe i takie tam...

Katalizator zostaw... a tł. środkowy wywal - i został końcowy... myślę, że będziesz zadowolony...

Ps. nie będzie głośno do 3 tys. obrotów ;) oczywiście jak będziesz wciskał pedał gazu na 2/5 ;) tak aby nie było za dużego cisnienia ;) bo wiadomo, im wiecej gazu wcisniesz, wtedy wiekszy pęd gazów wylotowych.. a w związku z tym dźwięk uruchamia się już na niższych obrotach ;)


to jak ma mniej wiecej wyglądać wydech... napisałem na oko/logikę...

u węglarskiego .. to zrób sobie strumienicę dolotu :) 300 zł kosztuje.. ale dzięki niej.. następuje szybsze wypełnianie komór powietrzem...

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

Ja bym jeszcze dodał do wypowiedzi Juniora to że kata możesz dać metalowego o większym przelocie .. tz normalny ma 400 cpsi , a można zakupić taki 100 cpsi .Twój kolektor co do średnic rurek ma: 4-2-1 ; 4- 40mm , 2- 45mm , 1-50mm.
Co do zmieniania pojemności wydechu to śliska sprawa .. najlepiej robić to w profesjonalnej firmie.
JunioR, 2,2 cala to i tak dużo jak na 1,8 ... zauważ że w wolnossących musi być ciśnienie ... w 2,0 Turbo daje się 2,5 cala ... ja obecnie mam do złączki elastycznej 50 mm a potem wstawiłem 60mm ale zmieniam to , bo tylko w małym zakresie obrotów czuje kopa, a reszta obrotów tak jakby się zamuliła... teraz kupiłem kolektor 4-2-1 , do tego wstawiam metalowego kata , potem rurka 50mm do końcowego tłumika.
==========82%===========

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

michalek206, tuptusiu ^^ ztymże to nie jest tak, że do fabrycznego silnika który jest zajeżdżony wrzuciłem sobie wydech "Bo tak" ^^, wszystko ma ręce i nogi,, uwierz ;)

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

JunioR pisze:michalek206, tuptusiu ^^ ztymże to nie jest tak, że do fabrycznego silnika który jest zajeżdżony wrzuciłem sobie wydech "Bo tak" ^^, wszystko ma ręce i nogi,, uwierz ;)
hmm nie rozumiem o co Ci chodziło w tej wypowiedzi ?? nie neguje Twojego silnika a tym bardziej to jak zrobiłeś wydech :P nie nie nie :D hehehe
sugeruje tylko autorowi tego posta że zmienianie pojemności , czy to dolotu czy wylotu , to w silnikach wolnossących bardzo trudna sprawa ... i albo się uda albo nie ... :D
==========82%===========

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

michalek206 pisze:sugeruje tylko autorowi tego posta że zmienianie pojemności , czy to dolotu czy wylotu , to w silnikach wolnossących bardzo trudna sprawa ... i albo się uda albo nie ...
no a ja zasugerowałem, jakie kroki musiałby podjąć przy zwiększaniu średnicy wydechu :) - skrócić - bo to logiczne :) aby osiągnąć podobną pojemność :)

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

no tak .. pojemność pojemnością , ale jak ją zwiększysz to automatycznie spaliny tracą ciśnienie i spada siła ruchów falowych w wydechu , i np przy niskich obrotach możesz mieć delikatnie mówiąc muła ... i trudno sprawdzić to "domową" metodą .. bo np ktoś montuje wydech , traci na tym 2 albo 3 konie i nawet tego nie czuje .. za to sugeruje się dzwiękiem jaki ten wydech wydaje i myśli że zyskał na mocy ... staram się być ostrożny w słowach i nie neguje tego co napisałeś , mogę nawet powiedzieć że masz rację i fajnie to rozkminiłeś , ale z tego co gadam z chłopakami na street racing to każdy raczej ucieka od bawienia się w ten sposób wydechem ...
==========82%===========

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

michalek206 pisze:ale jak ją zwiększysz to automatycznie spaliny tracą ciśnienie i spada siła ruchów falowych w wydechu
Tak :) i dlatego... zamiast strumienicy.. montuje się zwężkę ventura .. tzn venturiego.. który wytwarza cisnienie takie jak by istniał katalizator, ale tak naprawdę jest przelotowy...

- może źle to ubrałem w słowa, ale mam nadzieje iż wiadomo o co mi chodzi :)

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

a skąd wiesz czy zastosowana zwężka działa poprawnie :) przecież nikt Ci tego nie przeliczy ;) poza tym zauważ że nikt kto profesjonalnie tuninguje wolnossaka nie montuje takich gadżetów ... dlaczego ??
==========82%===========

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Mozna tez troszke zwiekszyc srednice wydechu od kolektora razem ze srodkowa rura z usunietym tlumikiem srodkowym. Koncowy pozostawic seryjny albo zastosowac taki co ma nie zaduzo srednice zwlaszcza jak przelotowy jest.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ