[Astra G] Tuning diesla. Chiptuning.
-
- Posty: 612
- Rejestracja: 19 mar 2008, 16:24
- Imię: Pawka
- Auto: Kle kle kle diesel nic nie słyszę.
- Silnik: Y17DT
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Zjednoczone Emiraty Kwidzyńskie / Księstwo Gdańskie
- Kontakt:
Na swoim przykładzie..
Dzwoniłem do Strefy Tuningu w Gdyni, podalem markę i model auta oraz dokładny typ silnika czyli 1.7 DTI 16v 75 koni (rok 2000) i po chwili ciszy w słuchawce bo chyba sprawdzał coś w programie, powiedzieli, że z tego silnika spokojnie mogą wyciągnąć 95 koni bez "uszerbku na jego zdrowiu" , sprawdzają najpierw stan techniczny silnika, oceniają czy stan techniczny nadaje się do podwyższenia mocy, robią testy i pomiary przed oraz po zwiększeniu mocy i sprawdzają, czy temperatua silnika i chłodzenie są odpowiednie.
Również się nad tym zastanawiam, ale czy to faktycznie nie skraca żywotności ?? Pytam bo nie chwaląc się, trafiłem na bardzo dobry egzemplarz Astry, bardzo zadbany z niedużym przebiegiem jak na diesla, i bdb stanem technicznym i to są słowa mechaników Opla. Nie potrzebuję aż 95 koni, ale 85 by spokojnie starczyło, żeby silnik był elastyczniejszy.
Nie wiem czy to tak pasuje wszystko, bo np. z banalnych różnic zauważalnych gołym okiem, słabsze Astry mają koła na 4 śruby, a te z mocniejszym silnikiem na 5, więc to chyba tez nie bez powodu.
Dzwoniłem do Strefy Tuningu w Gdyni, podalem markę i model auta oraz dokładny typ silnika czyli 1.7 DTI 16v 75 koni (rok 2000) i po chwili ciszy w słuchawce bo chyba sprawdzał coś w programie, powiedzieli, że z tego silnika spokojnie mogą wyciągnąć 95 koni bez "uszerbku na jego zdrowiu" , sprawdzają najpierw stan techniczny silnika, oceniają czy stan techniczny nadaje się do podwyższenia mocy, robią testy i pomiary przed oraz po zwiększeniu mocy i sprawdzają, czy temperatua silnika i chłodzenie są odpowiednie.
Również się nad tym zastanawiam, ale czy to faktycznie nie skraca żywotności ?? Pytam bo nie chwaląc się, trafiłem na bardzo dobry egzemplarz Astry, bardzo zadbany z niedużym przebiegiem jak na diesla, i bdb stanem technicznym i to są słowa mechaników Opla. Nie potrzebuję aż 95 koni, ale 85 by spokojnie starczyło, żeby silnik był elastyczniejszy.
Nie wiem czy to tak pasuje wszystko, bo np. z banalnych różnic zauważalnych gołym okiem, słabsze Astry mają koła na 4 śruby, a te z mocniejszym silnikiem na 5, więc to chyba tez nie bez powodu.
Stay tuned
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nie patrz ile koni wyjdzie tylko ile Nm bedzie i w jakim zakresie- idz w niutonometry. Kolega z forum QP chipowal AH 1.9 150 PS i najpierw zrobil ponad 180 koni a po miechu pojechal na zmiane na 164 konie i jak twierdzi jest lepiej i daje sie w koncu jezdzic.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 295
- Rejestracja: 15 sty 2008, 1:17
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 maja 2008, 0:56
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań Pełen Doznań
- Kontakt:
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 maja 2008, 0:56
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań Pełen Doznań
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Coprawda i ja moge sobi enapisac co mi sie podoba ale przeczytales na dole co napisali? Zacytuje:RaD pisze:[External Link Removed for Guests] odnośnie chip tuningu 2,2 dti...
"od 1170 zł (Ecobox)
od 1500 zł (Eco Program przez OBD)
od 1800 zł (specjalne rozwiązania oraz gdy programowanie przez OBD nie jest możliwe)"
i tak jest wlasnie w astrach bo zalezne jest to od rocznika silnika 2.2DTI a w astrach montowano je wlasnie od 2003 roku.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 sty 2008, 17:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Z Góra/Szczecin
- Kontakt:
a czy ktoś w końcu chipował silnik Y17DT 1.7 DTI produkcji isuzu, z roczników 1998 i wyższych?
Stwierdzenie, że idzie się w moc, albo w moment mija się z prawdą, bo (nie zagłębiając się dokładnie w mechanikę i zależności mechaniczno-matematyczne, oraz sprowadzając do najprostszej postaci) moc jest iloczynem momentu i prędkości obrotowej...
Stwierdzenie, że idzie się w moc, albo w moment mija się z prawdą, bo (nie zagłębiając się dokładnie w mechanikę i zależności mechaniczno-matematyczne, oraz sprowadzając do najprostszej postaci) moc jest iloczynem momentu i prędkości obrotowej...
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Widac ze malo wiesz o mechanice samochodowej. Liczy sie rozlozenie tej mocy czy momentu. Czasem bo agresywnym chipowanoiu nie idzie poprostu jezdzic bo trzeba czesto siegac do lewarka zmiany biegow no i w konsekwencji tez wiecej pali bo trzeba wysoko krecic silnik.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG