[Astra G] Tuning diesla. Chiptuning.

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Pawka87

Astro-maniak
Posty: 612
Rejestracja: 19 mar 2008, 16:24
Imię: Pawka
Auto: Kle kle kle diesel nic nie słyszę.
Silnik: Y17DT
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Zjednoczone Emiraty Kwidzyńskie / Księstwo Gdańskie
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: Pawka87 »

Na swoim przykładzie..

Dzwoniłem do Strefy Tuningu w Gdyni, podalem markę i model auta oraz dokładny typ silnika czyli 1.7 DTI 16v 75 koni (rok 2000) i po chwili ciszy w słuchawce bo chyba sprawdzał coś w programie, powiedzieli, że z tego silnika spokojnie mogą wyciągnąć 95 koni bez "uszerbku na jego zdrowiu" , sprawdzają najpierw stan techniczny silnika, oceniają czy stan techniczny nadaje się do podwyższenia mocy, robią testy i pomiary przed oraz po zwiększeniu mocy i sprawdzają, czy temperatua silnika i chłodzenie są odpowiednie.

Również się nad tym zastanawiam, ale czy to faktycznie nie skraca żywotności ?? Pytam bo nie chwaląc się, trafiłem na bardzo dobry egzemplarz Astry, bardzo zadbany z niedużym przebiegiem jak na diesla, i bdb stanem technicznym i to są słowa mechaników Opla. Nie potrzebuję aż 95 koni, ale 85 by spokojnie starczyło, żeby silnik był elastyczniejszy.

Nie wiem czy to tak pasuje wszystko, bo np. z banalnych różnic zauważalnych gołym okiem, słabsze Astry mają koła na 4 śruby, a te z mocniejszym silnikiem na 5, więc to chyba tez nie bez powodu.
Stay tuned ;)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie patrz ile koni wyjdzie tylko ile Nm bedzie i w jakim zakresie- idz w niutonometry. Kolega z forum QP chipowal AH 1.9 150 PS i najpierw zrobil ponad 180 koni a po miechu pojechal na zmiane na 164 konie i jak twierdzi jest lepiej i daje sie w koncu jezdzic.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

bodzio

Astro-maniak
Posty: 295
Rejestracja: 15 sty 2008, 1:17
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: bodzio »

Na kazdym forum ! w każdym takim temacie! wałkujesz te same 180KM...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

bodzioDTI pisze:Na kazdym forum ! w każdym takim temacie! wałkujesz te same 180KM...
Bo trzeba miec na czym tą czapke nosic i troszke sie znac, poradzic fachowcow, zapytac w kilku firmach chipujacych co i jak a potem mozemy rozmawiac.

RaD

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 maja 2008, 0:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań Pełen Doznań
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: RaD »

Czy chip`ował ktoś sliniczek 2,2 DTI 16V seryjnie 125 kM i moment obrotowy 280 Nm ???Jeśli tak to ile się dało wycisnąć?Słyszałem o 150 KM i 350 Nm...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

2.2 sie nie chipuje tylko boxem mozna podkrecic ale nie az na 150 koni tylko mniejwiecej okolo 143 (zalezy od kondycji silnika).
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

RaD

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 maja 2008, 0:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań Pełen Doznań
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: RaD »

[External Link Removed for Guests] odnośnie chip tuningu 2,2 dti...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

RaD pisze:[External Link Removed for Guests] odnośnie chip tuningu 2,2 dti...
Coprawda i ja moge sobi enapisac co mi sie podoba ale przeczytales na dole co napisali? Zacytuje:
"od 1170 zł (Ecobox)
od 1500 zł (Eco Program przez OBD)
od 1800 zł (specjalne rozwiązania oraz gdy programowanie przez OBD nie jest możliwe)"

i tak jest wlasnie w astrach bo zalezne jest to od rocznika silnika 2.2DTI a w astrach montowano je wlasnie od 2003 roku.

dubi

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 09 sty 2008, 17:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Z Góra/Szczecin
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: dubi »

a czy ktoś w końcu chipował silnik Y17DT 1.7 DTI produkcji isuzu, z roczników 1998 i wyższych?

Stwierdzenie, że idzie się w moc, albo w moment mija się z prawdą, bo (nie zagłębiając się dokładnie w mechanikę i zależności mechaniczno-matematyczne, oraz sprowadzając do najprostszej postaci) moc jest iloczynem momentu i prędkości obrotowej...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Widac ze malo wiesz o mechanice samochodowej. Liczy sie rozlozenie tej mocy czy momentu. Czasem bo agresywnym chipowanoiu nie idzie poprostu jezdzic bo trzeba czesto siegac do lewarka zmiany biegow no i w konsekwencji tez wiecej pali bo trzeba wysoko krecic silnik.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ