Blow Off Sound

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Miki

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 13 mar 2008, 17:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Psary k. Będzina
Kontakt:

Blow Off Sound

#1

Nieprzeczytany post autor: Miki »

Witam ! :)
Mam pytanie odnośnie tego dźwięku ;) [External Link Removed for Guests] Czy mam rację, że ten dźwięk wydaje zawór upustowy ? Wiem, że montuje się go w autach z turbosprężarką i zabezpieczają układ dolotowy przed skutkami wzrostu ciśnienia powietrza występującymi po zamknięciu przepustnicy. Przynajmniej tak pisało na jednej z aukcji allegro ;p Jakby taki dźwięk wydawała moja asterka to uhh ;D Pozdro !

Gość

#2

Nieprzeczytany post autor: Gość »

w dieslu to niemożliwe

MariuszMax

Astro-maniak
Posty: 179
Rejestracja: 16 sty 2008, 16:29
Imię: Mariusz
Auto: ASTRA J
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Jemappes
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: MariuszMax »

barteklodz, mozliwe, aczkolwiek mozna nie osiagnac dokladnie tego samego dzwieku

Miki, na youtube wpisz w wyszukiwarke "dti blow off" i znajdziesz corse 1.7 DTI
[External Link Removed for Guests]
Sniezka [External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam wszystkich widzianych

Miki

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 13 mar 2008, 17:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Psary k. Będzina
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Miki »

dzięki MariuszMax, powiem Ci, że i tak ta Corsa daję radę, no sam powiedz ;D Mi to nie dało spokoju i znalazłem coś takiego [External Link Removed for Guests], jutro zacznę lekturę, bo rano do szkoły ehh ;]

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

ludzie ;] bov - blow off valve spełnia swoje funkcje tylko w turbo dokladanym ;] czyli w uturbianych autach... bo fabrycznie jest westgate... który spuszcza cisnienie

w dieslach są turbiny .. z łopatkami o zmiennej geometrii więc tam bov jak najbardziej zbędny ;]

kiedyś też ktoś pisał czym się różnią turbiny w dieslu i benzyniaku - własnie tym ;] zmiennośc geometrii łopatek... bo gdyby były takie same to... na cholere kupywać w sklepie skoro można wziąć z rozbitego diesla ;]

pozdrawiam.

chomak

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 14 lut 2008, 2:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: chomak »

luźno się podczepiając dodam, że już nie tylko diesle mają zmienną geometrię... najnowsze turbo 911 tez może się taką turbiną poszczycić, a o ile mi wiadomo na ropę to ono nie smiga :D:D
"This car is 100% Death Proof... Only to get the benefit of it, honey... you really need to be sitting in my seat...!"

Słowackiego Time Trial

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

chomak pisze:dodam, że już nie tylko diesle mają zmienną geometrię... najnowsze turbo 911 tez może się taką turbiną poszczycić
...a kolega ma porsche 911 ? czy zdezelowaną astre z pseudo turbo ? ;) prosze was ;] zanim coś napiszecie to pomyślcie - gdzie mi tu z porsche wyjeżdżacie skoro PAN pyta sie o BOVa do astry...

to tak jak bym chciał zmienić szybę na asferyczną - a ktoś mi wyskoczy z txt, że w oplach signum są produkowane fabrycznie ;] PO CO MI TAKIE INFO ?

Miki

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 13 mar 2008, 17:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Psary k. Będzina
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Miki »

czyli turbo w dieslu nie ma tego 'zaworu bezpieczeństwa' DV ? No bo ten Bov wsadza się w jego miejsce .. Piszę na tamtej stronie, że można też założyć z zastosowaniem 'T-pipe’ów', czyli trójników, które montuje się w układzie dolotowym.

No i jak to jest, że wsadzili ten Bov do diesla ? (mówię tu o fimiku, co pojawił się wcześniej :) )
Proszę o wyrozumiałość, bo w tej kwestii jestem zielony, będę wdzięczny jak mnie ktoś poprawi ;]

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

UHm... wsadzili do diesla bova - bo to nie problem :)
Miki pisze:czyli turbo w dieslu nie ma tego 'zaworu bezpieczeństwa' DV
ma, jest też westgate lub coś na styl tego... sam dokladnie nie wiem, ale jedno jest pewne bov-diesel NIE, w dieslu w dolocie potrzebne jest ciśnienie, Turbo diesle się właśnie tym charakteryzują że mają moment i są dosyć czułę na gaz - i po co to psuć... wstawiając BOVa który spuszcza powietrze z dolotu po każdym odjęciu gazu, gdzie potem po naciśnięciu ta turbina znowu musi to pompować ? tymbardziej, że turbinka nie dostaje po dupie tak jak w benzyniaku ?

w benzyniaku dokladane turbo .. jest na tej zasadzie - jest turbo i dolot ;] turbo pompuje... pompuje dużo atmosfer i nagle przepustnica zostaje zamknieta... i żeby cisnienie nie wychamowało turbiny co było by dla mnie tragiczne ^^ - no przesadzilemz tym tragicznym - to blov off valve spuszcza to ciśnionko...

to tak w skrócie.. bo sam dokladnie się nie znam na tym... ale myślę - że to przekona Cie do tego, że jeżeli chcesz BOVa to kup benzyne turbo :)

a druga kwestia taka że to wiocha - dezel i bov ? prosze was ^^ ... to tak jak w benzyniakach te wistlery - gwizdki - ... imitujące turbinę :D PHehhe...

turbina ... daje cisnienie na niskich obrotach diesla.. i co chwila będzie strzał z bova...

gdzie...w benzyniaku .. ta turbina pompuje na wyższych obrotach.. - ale to już kwestia taka.. estetyczna ^^

Miki

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 13 mar 2008, 17:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Psary k. Będzina
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Miki »

Dosyć ładnie to przedstawiłeś ;] Faktycznie jak to opisałeś, to wieś :) Myślałem, że turbiny w dieslu i w benzynie mało się różnią i ten Bov będzie chronić turbo i przy tym 'wschhh' :) Jeszcze mnie nurtuje jedna sprawa, to jeśli wsadzisz Bova do diesla, to może mieć negatywny wpływ na turbine ?

No i dzięki w ogóle ;))

ODPOWIEDZ