Obnizenie Samochodu

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
toziu

#11

Nieprzeczytany post autor: toziu »

ok dzieki :) jak cos bedzie na Ciebie hehe;) Oczywiscie zartuje dzieki za wszelka pomoc

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Jeżeli chodzi o zawieszkę EIBACHA to powiem Ci, że stoi ona nawet wyżej jak Koni jeśli chodzi pieniążki - jest droższy..... ztymże sprawa jest tego typu. CHłopaki z KONI nastawiają się na agresywną jazdę autem... natomiast eibach... jest to połączenie dynamiki jazdy Ulicznej + komfort jazdy. Zawieszka Eibacha jest preferowana "ulicznikom" :)

a Koni... to już typowo hardcore :)


można te dwie firmy porównać nastepująco:


szybkie sportowe auto Toyota SUpra - i komfortowa limuzyna spod znaku gwiazdy która ma tyle samo Koni co supra :)

// coś na tej zasadzie...


/ PS Ja proponuje spręzyny H&R lub A'PEXI, Czasami pojawiają się.. nówki sprężynki z tych firm.. i naprawdę nie wiele różniące się od sprezyn Weitec'a czy FK'a jeżeli chodzi o ceny, bo około 359 zł kosztują.. a te FK i weitec około 320 zł :) /pozdrawiam !

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

powiem tak: od zawieszenia i opon zależy Twoje bezpieczeństwo więc nie ma co oszczędzać
dlatego:
- nigdy nie przerabiaj seryjnych sprężyn czyli podcinanie albo ściskanie na ciepło
- nigdy nie kupuj używanego zawieszenia
- nigdy nie stosuj ścisków do sprężyn ani gum usztywniających bo to może skrócić żywotność sprężyny i doprowadzić do jej pęknięcia albo np ścisk może puścić i autko przy dużej prędkości może wypaść z drogi.

-staraj się nie stosować seryjnych amortyzatorów to sportowych sprężyn
dlaczego? a dlatego że standardowy amortyzator ma dłuższy skok przez co przy krótszych sportowych sprężynach nie pracuje w całym jego zakresie i szybciej się zużywa, no i cały taki zestaw nie spełnia prawidłowo roli sportowego zawieszenia

Ogólnie zwykłe amortyzatory można założyć do sportowych obniżających sprężyn, ale tylko max do -30 bo w tym zakresie jeszcze nie zniszczysz tak amortyzatora -40 i więcej już się do standardowych sprężyn nie nadaje i każdy kto się dobrze na tym zna powie Ci to samo

Te sprężyny do których podałeś link są dość dobre choć pewnie szybciej się zużyją niż jakieś firmowe. Jedynie co nie polecam to tych tanich amortyzatorów sportowych bo one bardzo szybko się zużywają i po roku będziesz musiał kupić nowe.

Ja do takich sprężyn -40 polecałbym usportowione amortyzatory Kayaba Ultra SR na które wg producenta można założyć sprężyny max -35mm - jak już cię chce to zrobić tanim kosztem oczywiście i nie kupując sportowych.

ogólnie kiedyś kolega Rudy_ się interesował niższą zawiechą i niestety taki porządny komplet trzeba liczyć z 1600zł tzn 600zł sprężyny i 1000zł sportowe amorki + do tego musisz mieć w stanie perfekcyjnym resztę zawieszenia bo szybciej się będzie zużywało

więc jak chcesz mieć zawieszenie na pokaz to kup sobie jakieś badziewie za małą kasę i do tego różaniec bo się przyda. jak chcesz sobie szybciej pojeździć i nie bać się wjeżdżać w zakręty to kup jakiejś dobrej renomowanej firmy a jak nie mas kasy to sobie po prostu odpuść bo nie można oszczędzać na bezpieczeństwie własnym i pasażerów

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Ahhh własnie dodam że KYB - kayaba jest to ... naprawdę świetna firma :) amorków :) CENA=JAKOŚĆ



/ Powiem Ci, że ja...zamiast kupywać spręzyny najpierw a potem amorki... to zrobiłem odwrotnie ;) najpierw amorki, a potem sprężyny, nie znam modelu KYB, ale wiem, że są gazowe, dopiero za jakiś czas kupie sobie sprężyny ... po prostu wiem... że w takiej kolejności amory dostają mniej.. aniżeli bym założył spręzyny na standardowe amory...

Kostek

Astro-maniak
Posty: 1399
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Marcin
Auto: Vectra C
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Kostek »

Ale mu amorki sa nie potrzebne. Mu zalerzy na obnirzeniu nie drogim kosztem, ja do tego doradzilem lekkie usztywnienie. Decyzja jakie sprezyny wybierze nalezy do niego, wszystko zalerzy od kasy i od tego czy bedzie jezdzil agresywnie czy normalnie.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

uwież mi jeśli nie chce wymieniac amortyzatorów 2 razy w roku to są mu potrzebne

kargul

Astro-maniak
Posty: 1000
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostromecko
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: kargul »

No to ja powiem tyle...Obcinanie sprezyn to glupota....Samochodem jezdzi sie jak taczka...Moze i jest obnizony ale ma zero amortyzacji a do tego amortyzatory dostaja po dupie...przy wpadnieciu w dziure ( nie musi byc wcale duza) gną sie felgi a po kierownicy czuc ze auto podskakuje...toziu, Zdecydowanie odradzam jak chcesz jezdzic bezpiecznie...

Klapek

Astro-maniak
Posty: 124
Rejestracja: 26 sty 2007, 17:17
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Klapek »

no enzo ma wszystkie sprężynki EIBACHA PRO-KIT -30mm i są rewelacyjne jak dla mnie :-)

no obcinanie to głupota bo przez obciecie ich nie utwardzisz przeciez a każda sportowa sprężyna która obniża auto to jest odpowiednio utwardzona aby się nie okazało że wsadzisz worek pyrów i auto dupskiem będzie szurac po betonie
enzo 0-100km/h 9,3s i 159m bez trakcji do 3-go biegu :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Klapek ile taki komplecik do Ciebie kosztował jeśli mogę zapytać?

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#20

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Dobra chłopaki może wprowadze trochę nowości albo i nie.... Które mogą zniechęcić kolegę odnośnie kupna spręzyn.....

Otóż powiem w skrócie tak.... przy motażu "sztywnego" zawieszenia czy utwardzonego... Karoseria zaczyna pracować.... BEZ ZASTOSOWANIA ROZPÓREK KIELICHÓW PRZEDNICH I TYLNYCH. - w przeciwnym razie zobaczysz różnicę między łączeniami blach po kilku miesiącach ;) /pozdrawiam !

ODPOWIEDZ