2,0 Dti(101km) Chip ile da mocy? czy warto?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
2.0Dti16V101km

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

2,0 Dti(101km) Chip ile da mocy? czy warto?

#1

Nieprzeczytany post autor: 2.0Dti16V101km »

Witam jak w temacie czy warto robic chip-a w astrze 2,0dti(101km) jaka jest cena i czy jest bezpieczny?

Tomek1762

Astro-maniak
Posty: 1626
Rejestracja: 24 sty 2008, 20:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tomek1762 »

2.0Dti16V101km, Z tylu koni to jakieś 120 będziesz mieć z tego co wiem.
No i oczywiście sie opłaca :m Zawsze to wiecej mocy i momentu :m :P
ŚMIERĆ JEZDZI SZYBKO -
DLATEGO TRZEBA BYĆ SZYBSZYM OD ŚMIERCI :d

Fw 190

Astro-maniak
Posty: 72
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Fw 190 »

Teoretycznie kązdy silnik po wyjeździe z fabryki ma rezerwę mocy. Były przypadki ze TDI miało miec 130 a wyjeżdżając z fabryki mialo juz 143:) Więc tak naprawde trzeba by zawieźć zizelka na hamownie i sprawdzić ile ma naprawdę. Koszt zalezy juz od Ciebie. Są różne fimry i różne czipsy. A czy jest bezpieczne... Wysilasz silnik tak czy siak. W związku z tym pielęgnacja jak w zegarku. Wszystkie wymiany płynów terminowa a nawet z wyprzedzeniem. Po każdej jeździe obowiązkowe chłodzenei turbałki poprzez prace na luzie przez minutkę albo dwie. No i zalewanie sprawdzonej ropy. Teoretycznie bezpieczny poziom wykorzystujący rezerwy o których juz pisałem to 20-30 koni. Momentu pójdzie w górę więcej. O tyle czipsem Ci podniosą. samochód będzie dymił troche wiecej i to tyle. ale zanim założysz warto by sprawdzic gruntownie silnik. Podnosimy moc w motorach idelanych. Założenie czipsa na nadgryziony zębem czasu lub niewłaściwym użytkowaniem motor zaowocuje inwestycją w nowy silnik albo remont kapitalny. W związkuz tym warto przemyśleć to wszystko 2 razy...
per ardua ad astra

graba

Astro-maniak
Posty: 770
Rejestracja: 26 maja 2007, 17:16
Imię: Piotrek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Słupsk

#4

Nieprzeczytany post autor: graba »

z tego co wiem to chip daje dieslowi od 10 do 15 koni
Jeżeli trzeci dzień z kolei nie chce ci się pracować, to znaczy, że już środa ;)

Tomek1762

Astro-maniak
Posty: 1626
Rejestracja: 24 sty 2008, 20:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Tomek1762 »

graba, coś mi sie zdaje że chyba więcej. Ze 110 robi sie bez wysiłku wielkiego 130 a nawet 140.
Kolega kupił teraz Seata Leona 1,9 TDI z mocą 105KM i założyli mu fabrycznego Chipa i teraz ma 135KM. Więc jesli nie ma różnicy w fabrycznym a zakładanym w innej firmie to przyrost mocy jest w granicach 30KM.

Ale zawsze zakładam że moge sie mylić.

Pozdrawiam :m
ŚMIERĆ JEZDZI SZYBKO -
DLATEGO TRZEBA BYĆ SZYBSZYM OD ŚMIERCI :d

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Tomek1762 pisze:graba, coś mi sie zdaje że chyba więcej. Ze 110 robi sie bez wysiłku wielkiego 130 a nawet 140.
Kolega kupił teraz Seata Leona 1,9 TDI z mocą 105KM i założyli mu fabrycznego Chipa i teraz ma 135KM. Więc jesli nie ma różnicy w fabrycznym a zakładanym w innej firmie to przyrost mocy jest w granicach 30KM.

Ale zawsze zakładam że moge sie mylić.
Nie porownujmy diesli vaga bo to inny silnik ktory ma inna pompe no i tu jeszcze podales ze to leon z TDI PD wiec inna genaracja. z 1.9 TDI 90 konnego mozna smialo przekroczyc 200 koni. Ma niestety bardzo wydajna pompe co w oplu brakuje. Jak byś turbine nie zalozyl to i tak skonczy sie pompa- slaba wydajnosc. Moc jaka mozna wycisnac max to cos kolo 127 koni choć zradzaly sie przypadki przekroczenia 130 ale to nieliczne no i trudno to porownac bo wystarczy pasami bardziej docisnac auto na hamowni i wynik jest juz mniejszy sporo. Sporo rzeczy ma do gadania przy pomiarach. Dla mnie wazne jest zeby auto sie odpowiednio zachowywalo- lepeij miec troszke mniej koni ale pojść w moment obrotowy bo to odczujemy napewno. Sporo zalezy od programu , strojenia i kto to robi.

graba

Astro-maniak
Posty: 770
Rejestracja: 26 maja 2007, 17:16
Imię: Piotrek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Słupsk

#7

Nieprzeczytany post autor: graba »

jeśli wstawiałby chipa w ASO to 15-20 koni to max ile by z tego wycisneli
Jeżeli trzeci dzień z kolei nie chce ci się pracować, to znaczy, że już środa ;)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

graba pisze:jeśli wstawiałby chipa w ASO to 15-20 koni to max ile by z tego wycisneli
Chyba bardzo malo ASO sie specjalizuje w chipowaniu bo odrazu tez i gwarancja idzie do kosza auta. Zresta poczytaj to co napisalem wyzej. Nie da sie wiecej wycisnac z pompy VP44- z powodu jej slabej wydajnosci i tyle.

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#9

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Niektóre gwarancję pozwalają na chipowanie auta. Np. Seata można chipować, tylko że jakaś tam procedura musi być zachowana. Niestety już teraz nie pamiętam o co dokładnie chodziło.
Obrazek

graba

Astro-maniak
Posty: 770
Rejestracja: 26 maja 2007, 17:16
Imię: Piotrek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Słupsk

#10

Nieprzeczytany post autor: graba »

wesoł pisze:Chyba bardzo malo ASO sie specjalizuje w chipowaniu bo odrazu tez i gwarancja idzie do kosza auta.
jesli robisz w ASO to nie tracisz gwarancji...

na 100% bo przerabiałem temat ze swoją poprzednią Astrą...chociaż chip nie doszedł do skutku

była mowa...ja im płace...oni mi robią...i tylko dlatego, że robie w ASO to nie tracę gwarancji
Jeżeli trzeci dzień z kolei nie chce ci się pracować, to znaczy, że już środa ;)

ODPOWIEDZ