2,0 Dti(101km) Chip ile da mocy? czy warto?
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 19 maja 2008, 21:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
2,0 Dti(101km) Chip ile da mocy? czy warto?
Witam jak w temacie czy warto robic chip-a w astrze 2,0dti(101km) jaka jest cena i czy jest bezpieczny?
-
- Posty: 1626
- Rejestracja: 24 sty 2008, 20:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Kontakt:
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 31 gru 2007, 12:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Teoretycznie kązdy silnik po wyjeździe z fabryki ma rezerwę mocy. Były przypadki ze TDI miało miec 130 a wyjeżdżając z fabryki mialo juz 143:) Więc tak naprawde trzeba by zawieźć zizelka na hamownie i sprawdzić ile ma naprawdę. Koszt zalezy juz od Ciebie. Są różne fimry i różne czipsy. A czy jest bezpieczne... Wysilasz silnik tak czy siak. W związku z tym pielęgnacja jak w zegarku. Wszystkie wymiany płynów terminowa a nawet z wyprzedzeniem. Po każdej jeździe obowiązkowe chłodzenei turbałki poprzez prace na luzie przez minutkę albo dwie. No i zalewanie sprawdzonej ropy. Teoretycznie bezpieczny poziom wykorzystujący rezerwy o których juz pisałem to 20-30 koni. Momentu pójdzie w górę więcej. O tyle czipsem Ci podniosą. samochód będzie dymił troche wiecej i to tyle. ale zanim założysz warto by sprawdzic gruntownie silnik. Podnosimy moc w motorach idelanych. Założenie czipsa na nadgryziony zębem czasu lub niewłaściwym użytkowaniem motor zaowocuje inwestycją w nowy silnik albo remont kapitalny. W związkuz tym warto przemyśleć to wszystko 2 razy...
per ardua ad astra
-
- Posty: 1626
- Rejestracja: 24 sty 2008, 20:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Kontakt:
graba, coś mi sie zdaje że chyba więcej. Ze 110 robi sie bez wysiłku wielkiego 130 a nawet 140.
Kolega kupił teraz Seata Leona 1,9 TDI z mocą 105KM i założyli mu fabrycznego Chipa i teraz ma 135KM. Więc jesli nie ma różnicy w fabrycznym a zakładanym w innej firmie to przyrost mocy jest w granicach 30KM.
Ale zawsze zakładam że moge sie mylić.
Pozdrawiam :m
Kolega kupił teraz Seata Leona 1,9 TDI z mocą 105KM i założyli mu fabrycznego Chipa i teraz ma 135KM. Więc jesli nie ma różnicy w fabrycznym a zakładanym w innej firmie to przyrost mocy jest w granicach 30KM.
Ale zawsze zakładam że moge sie mylić.
Pozdrawiam :m
ŚMIERĆ JEZDZI SZYBKO -
DLATEGO TRZEBA BYĆ SZYBSZYM OD ŚMIERCI :d
DLATEGO TRZEBA BYĆ SZYBSZYM OD ŚMIERCI :d
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nie porownujmy diesli vaga bo to inny silnik ktory ma inna pompe no i tu jeszcze podales ze to leon z TDI PD wiec inna genaracja. z 1.9 TDI 90 konnego mozna smialo przekroczyc 200 koni. Ma niestety bardzo wydajna pompe co w oplu brakuje. Jak byś turbine nie zalozyl to i tak skonczy sie pompa- slaba wydajnosc. Moc jaka mozna wycisnac max to cos kolo 127 koni choć zradzaly sie przypadki przekroczenia 130 ale to nieliczne no i trudno to porownac bo wystarczy pasami bardziej docisnac auto na hamowni i wynik jest juz mniejszy sporo. Sporo rzeczy ma do gadania przy pomiarach. Dla mnie wazne jest zeby auto sie odpowiednio zachowywalo- lepeij miec troszke mniej koni ale pojść w moment obrotowy bo to odczujemy napewno. Sporo zalezy od programu , strojenia i kto to robi.Tomek1762 pisze:graba, coś mi sie zdaje że chyba więcej. Ze 110 robi sie bez wysiłku wielkiego 130 a nawet 140.
Kolega kupił teraz Seata Leona 1,9 TDI z mocą 105KM i założyli mu fabrycznego Chipa i teraz ma 135KM. Więc jesli nie ma różnicy w fabrycznym a zakładanym w innej firmie to przyrost mocy jest w granicach 30KM.
Ale zawsze zakładam że moge sie mylić.
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Chyba bardzo malo ASO sie specjalizuje w chipowaniu bo odrazu tez i gwarancja idzie do kosza auta. Zresta poczytaj to co napisalem wyzej. Nie da sie wiecej wycisnac z pompy VP44- z powodu jej slabej wydajnosci i tyle.graba pisze:jeśli wstawiałby chipa w ASO to 15-20 koni to max ile by z tego wycisneli
-
- Posty: 1562
- Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
- Imię: Artur
- Auto: AG
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
-
- Posty: 770
- Rejestracja: 26 maja 2007, 17:16
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Słupsk
jesli robisz w ASO to nie tracisz gwarancji...wesoł pisze:Chyba bardzo malo ASO sie specjalizuje w chipowaniu bo odrazu tez i gwarancja idzie do kosza auta.
na 100% bo przerabiałem temat ze swoją poprzednią Astrą...chociaż chip nie doszedł do skutku
była mowa...ja im płace...oni mi robią...i tylko dlatego, że robie w ASO to nie tracę gwarancji
Jeżeli trzeci dzień z kolei nie chce ci się pracować, to znaczy, że już środa