Czysty tlen - pytanie czysto teoretyczne
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Czysty tlen - pytanie czysto teoretyczne
Co by dało jak bym do dolotu włożył weżyk a na jego drugim końcu butlę z czystym tlenem?
Na logikę to musiało by coś to dać no bo z całego powietrza spala się tylko tlen a w składzie powietrza ma on tylko 20%.
Turbina w samochodzie spręża powietrze żeby na tłoki poszło więcej tlenu co odbija się na lepszym spalaniu mieszanki i większej mocy.
Tak więc na logikę powinno coś to dać nawet bez wzbogacania mieszaniki tylko zastanawia mnie czy są ku temu jakieś przeciwwskazania.
Jak myślicie? wolne myśli mile widziane
Tylko nie piszcie czy to się opłaca czy nie bo wiadomo tlenik ma swoją cenę ale to jest pytanie teoretyczne i ma być to rozmowa nad zaletami i wadami takiego rozwiązania
Na logikę to musiało by coś to dać no bo z całego powietrza spala się tylko tlen a w składzie powietrza ma on tylko 20%.
Turbina w samochodzie spręża powietrze żeby na tłoki poszło więcej tlenu co odbija się na lepszym spalaniu mieszanki i większej mocy.
Tak więc na logikę powinno coś to dać nawet bez wzbogacania mieszaniki tylko zastanawia mnie czy są ku temu jakieś przeciwwskazania.
Jak myślicie? wolne myśli mile widziane
Tylko nie piszcie czy to się opłaca czy nie bo wiadomo tlenik ma swoją cenę ale to jest pytanie teoretyczne i ma być to rozmowa nad zaletami i wadami takiego rozwiązania
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
Z tego co wiem (chociaż z chemii dobry nie byłem) to im więcej tlenu tym szybszy jest proces spalania. Zależnie jakie będzie jego stężenie może doprowadzić to do samozapłonu i to wcale nie przy wysokich temperaturach, a to może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika.
Chyba dlatego wymyślono coś takiego jak N2O, który dopiero w wysokiej temperaturze spalania rozpada się na azot i tlen.
Są też jakieś patenty o sprężonym CO2, który po jego uwolnieniu (rozprężeniu) schładza powietrze do bardzo niskich temperatur.
Ale pomysł jest dość ciekawy...
Chyba dlatego wymyślono coś takiego jak N2O, który dopiero w wysokiej temperaturze spalania rozpada się na azot i tlen.
Są też jakieś patenty o sprężonym CO2, który po jego uwolnieniu (rozprężeniu) schładza powietrze do bardzo niskich temperatur.
Ale pomysł jest dość ciekawy...
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Co by nie robil zeby wycisnac kilka koni wiecej to mieszanka musi byc stehiometryczna. Za duzo paliwa w mieszance to sie nie bedzie palic za duzo tlenyu to nie bedzie taz sie palic takie sa zasady niestety. Moglbym tu wyklad walnac na kilka stron ale w sumie to po co. Cala historia rozwoju od gaznika do najnowoczesniejszych silnikow z elektrycznymi zaworami itp opiera sie na coraz to lepszej kontroli dawki paliwa i powietrza aby byla jak najlepsza zaleznie od wielu czynnikow jak obciazenie silnika, obroty, temp, cisnienie atm i wiele innych czynnikow. W dieslu moze troche by dalo ale tez jest obawa o uszkodzenie silnika jak i tez wypalanie glowicy, zaworow, stopienie tłoków itd. Podczas drugiej wojny w silnikach samolotow byl nawet stosowany wtrysk wody co dawalo niemilosiernego kopa ale mozna bylo go stosowac tylko chwile. Wiadomo woda sie rozkladala na wodor i tlen przez odbieranie ciepla ( woda sie rozpada na pierwiastki w temp okolo 900 stopni) i reszta to juz wiadoma.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
no widzę same fachowe odpowiedzi na to liczyłem bo zastanawiało mnie własnie czy sam tlen może coś dać - fakt faktem nie pomyślałem o tym że tlen zwiększa temperaturę spalania przecież.
nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie co do Waszych wypowiedzi. Pisząc co się może uszkodzić bierzecie pod uwagę że będzie to bezpośredni wtrysk tlenu zamiast powietrza czy po prostu zmieniona mieszanka powietrzna gdzie np tlenu zamiast ok 20% byłoby ok 30-40% ? Bo w sumie delikatna zmiena mieszanki powietrznej nie powinna zaszkodzić - przecież jak się uturbi silniczek to tlenu podczas spalania też jest więcej no nie?
Ciągne ten temat bo strasznie mnie to interesuje Jak znajdę tanio jakiegoś maluszka do trzeba będzie to przetestować najwyżej się silnik skończy a co za problem załatwić 3 kilową butlę i nabić ją tlenem
nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie co do Waszych wypowiedzi. Pisząc co się może uszkodzić bierzecie pod uwagę że będzie to bezpośredni wtrysk tlenu zamiast powietrza czy po prostu zmieniona mieszanka powietrzna gdzie np tlenu zamiast ok 20% byłoby ok 30-40% ? Bo w sumie delikatna zmiena mieszanki powietrznej nie powinna zaszkodzić - przecież jak się uturbi silniczek to tlenu podczas spalania też jest więcej no nie?
Ciągne ten temat bo strasznie mnie to interesuje Jak znajdę tanio jakiegoś maluszka do trzeba będzie to przetestować najwyżej się silnik skończy a co za problem załatwić 3 kilową butlę i nabić ją tlenem
Ja napiszę tak: Jak będziesz miał więcej tlenu w takiej samej objętości powietrza, którą pobiera silnik, a nic nie zrobisz z ilością paliwa, to jego nadmiar będzie poprostu zbędny, bo dzięki niemu i tak nie będzie miało się co spalić. To tak mniej więcej to samo co wyżej pisał <b>wesoł</b> o stechiometryczności mieszanki.
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
- Imię: Robert
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
jezeli ktos by chciał wdązyć sie bardziej w tą mieszanke stechiometryczna polecam ksiażke ... Piotr Zając, Leon Maria Kołodziejczyk "Silniki Spalinowe" posiadam taka ksiazke moge zrobic skany odnośnie spalań mieszanek jezeli to komuś pomoze .... ksiazka to dosc ładnie opisuje a wzorów chemicznych tez nie jest mało
Moja Asterka Hachback: [External Link Removed for Guests]
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]
GG: 4248226, tel. 505-816-217
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]
GG: 4248226, tel. 505-816-217
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 534
- Rejestracja: 21 gru 2006, 22:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: