Czysty tlen - pytanie czysto teoretyczne

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Czysty tlen - pytanie czysto teoretyczne

#1

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Co by dało jak bym do dolotu włożył weżyk a na jego drugim końcu butlę z czystym tlenem?

Na logikę to musiało by coś to dać no bo z całego powietrza spala się tylko tlen a w składzie powietrza ma on tylko 20%.

Turbina w samochodzie spręża powietrze żeby na tłoki poszło więcej tlenu co odbija się na lepszym spalaniu mieszanki i większej mocy.

Tak więc na logikę powinno coś to dać nawet bez wzbogacania mieszaniki tylko zastanawia mnie czy są ku temu jakieś przeciwwskazania.

Jak myślicie? wolne myśli mile widziane :D

Tylko nie piszcie czy to się opłaca czy nie bo wiadomo tlenik ma swoją cenę ale to jest pytanie teoretyczne i ma być to rozmowa nad zaletami i wadami takiego rozwiązania

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

da Ci przede wszystkim tyle ze bez strojenia zrobisz sobie za uboga mieszanke i wypalisz zawory.

Usunięty użytkownik 3235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Z tego co wiem (chociaż z chemii dobry nie byłem) to im więcej tlenu tym szybszy jest proces spalania. Zależnie jakie będzie jego stężenie może doprowadzić to do samozapłonu i to wcale nie przy wysokich temperaturach, a to może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika.
Chyba dlatego wymyślono coś takiego jak N2O, który dopiero w wysokiej temperaturze spalania rozpada się na azot i tlen.

Są też jakieś patenty o sprężonym CO2, który po jego uwolnieniu (rozprężeniu) schładza powietrze do bardzo niskich temperatur.

Ale pomysł jest dość ciekawy...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Co by nie robil zeby wycisnac kilka koni wiecej to mieszanka musi byc stehiometryczna. Za duzo paliwa w mieszance to sie nie bedzie palic za duzo tlenyu to nie bedzie taz sie palic takie sa zasady niestety. Moglbym tu wyklad walnac na kilka stron ale w sumie to po co. Cala historia rozwoju od gaznika do najnowoczesniejszych silnikow z elektrycznymi zaworami itp opiera sie na coraz to lepszej kontroli dawki paliwa i powietrza aby byla jak najlepsza zaleznie od wielu czynnikow jak obciazenie silnika, obroty, temp, cisnienie atm i wiele innych czynnikow. W dieslu moze troche by dalo ale tez jest obawa o uszkodzenie silnika jak i tez wypalanie glowicy, zaworow, stopienie tłoków itd. Podczas drugiej wojny w silnikach samolotow byl nawet stosowany wtrysk wody co dawalo niemilosiernego kopa ale mozna bylo go stosowac tylko chwile. Wiadomo woda sie rozkladala na wodor i tlen przez odbieranie ciepla ( woda sie rozpada na pierwiastki w temp okolo 900 stopni) i reszta to juz wiadoma.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no widzę same fachowe odpowiedzi :D na to liczyłem bo zastanawiało mnie własnie czy sam tlen może coś dać - fakt faktem nie pomyślałem o tym że tlen zwiększa temperaturę spalania przecież.

nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie co do Waszych wypowiedzi. Pisząc co się może uszkodzić bierzecie pod uwagę że będzie to bezpośredni wtrysk tlenu zamiast powietrza czy po prostu zmieniona mieszanka powietrzna gdzie np tlenu zamiast ok 20% byłoby ok 30-40% ? Bo w sumie delikatna zmiena mieszanki powietrznej nie powinna zaszkodzić - przecież jak się uturbi silniczek to tlenu podczas spalania też jest więcej no nie?

Ciągne ten temat bo strasznie mnie to interesuje :D Jak znajdę tanio jakiegoś maluszka do trzeba będzie to przetestować :D najwyżej się silnik skończy :D a co za problem załatwić 3 kilową butlę i nabić ją tlenem :D

Usunięty użytkownik 5195

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5195 »

Ja napiszę tak: Jak będziesz miał więcej tlenu w takiej samej objętości powietrza, którą pobiera silnik, a nic nie zrobisz z ilością paliwa, to jego nadmiar będzie poprostu zbędny, bo dzięki niemu i tak nie będzie miało się co spalić. To tak mniej więcej to samo co wyżej pisał <b>wesoł</b> o stechiometryczności mieszanki.

Robcio

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
Imię: Robert
Auto: Astra F
Silnik: 1.8 16V X18XE
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Robcio »

jezeli ktos by chciał wdązyć sie bardziej w tą mieszanke stechiometryczna polecam ksiażke ... Piotr Zając, Leon Maria Kołodziejczyk "Silniki Spalinowe" posiadam taka ksiazke moge zrobic skany odnośnie spalań mieszanek jezeli to komuś pomoze .... ksiazka to dosc ładnie opisuje a wzorów chemicznych tez nie jest mało :)
Moja Asterka Hachback: [External Link Removed for Guests]
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]

GG: 4248226, tel. 505-816-217

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

mieszankę to wiadomo że trzeba wzbogacić. Sie malacza kupi sie przetestuje :D

WaldazZz

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: WaldazZz »

Joszi można spokojnie z Maluszkiem pokombinować, tylko wtedy będzie trzeba zrobić dokładne obliczenia i dobrać większą dysze paliwową do gaźnika.
Jak się to dobrze obliczy to powinno chodzić ok. ;D
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"

ac_schnitzer

Astro-maniak
Posty: 534
Rejestracja: 21 gru 2006, 22:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: ac_schnitzer »

ja stawiam piwko, ze tloki, zawory i gniazda zaworowe dlugo nei pociagna....


jak cos to moge robic ci joszi odwiert i wkrecic dysze od gazu, a ty podlaczysz sobie butle z tlenem ;)

ODPOWIEDZ