zmiana tarcz na większe...

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
H4ns

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 06 lip 2008, 23:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: H4ns »

jak ja w mojej f-ce zmieniałem na wentyle to wystarczyło zmienić kopyto, tarcze, i felgi na14 wszystko pasuje wkońcu opel to opel :D

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

H4ns pisze:jak ja w mojej f-ce zmieniałem na wentyle to wystarczyło zmienić kopyto, tarcze, i felgi na14 wszystko pasuje wkońcu opel to opel :D
Nie mowimy o AF tylkoo AG no i nie o zmianie z niewentylowanych na wentylowane tylko na wieksze.

Trzeba bedzie zmienic zaciski i tarcze reszta pasuje bo kolega ma silnik 1.8 a tam sa na 5 śrub i od OPC bedzie pasowac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

Nie napisal ze ma na 5 srub kola. Pozatym widzialem astry z silnikiem 1,8 z kolami na 4 sruby produkowane w Polsce.
MOJA ASTRA:
[External Link Removed for Guests]

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

mam 5 ;) także tu lajt , czyli jak rozumiem muszę kupić zaciski od opc, a co z jażmem i zwrotnicą ?? mogą zostac te które mam ?? czy też muszę dokupić od opc ?? Powiem wam że szukam już od kilku dni i nic a nic nie mogę znaleźć .. tzn tarcze i klocki to lajcik, jakieś ATE i brembo się znalazło eleganckie , tylko martwię się całą resztą wrr ;/
==========82%===========

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

marcinpsk pisze:Nie napisal ze ma na 5 srub kola. Pozatym widzialem astry z silnikiem 1,8 z kolami na 4 sruby produkowane w Polsce.
Wlasnie tyle juz mi razy wciskano ten kit a nawet w motoryzacujnym Ci powiedza jakie ma 1.8 jak spytasz, ze chcesz kupic tarcze. Niby tez podobnie jest z tymi tarczami w silnikach 2.0 diesel ale jakos sie nie spotkalem z tym.

Wracajac do sprawy michalka to najwiekszy problem to zaciski bo ciezko bedzie dostac cos z uzywki a nowe to majatek takjak i i tarcze. Im wieksze tarcze tym cena robi sie malo przystepna.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

Jarzma tez musisz wymienic na takie od opc. Były nawet calkiem niedawno na allegro. Co do zwrotnic to nie jestem w stanie powiedziec. Bedziesz zakladal tarcze 308 mm nacinane lub nawiercane czy gladkie? Bo ja bede kupowal do siebie nacinane i nawiercane Turbo Groove (jedne z najlepszych tarcz) to mozna wziac odrazu 4 sztuki.

[ Dodano: 2008-07-08, 08:26 ]
tyle ze ja widzialem i widuje prawie codziennie astre z tarczami na 4 sruby i silnikiem 1,8 bo gosciu ode mnie z pracy taka jezdzi i jest pierwszym wlascicielem, wiec nie bylo nic kombinowane. A auto ma z fabryki w gliwicach.
MOJA ASTRA:
[External Link Removed for Guests]

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

ja chciałbym ATE nacinane, bez dziur , bo od znajomych się dowiedziałem że bardzo się zmniejsza żywotność klocków przy tych o których mówisz, a nie jest dużo lepsza , za to dużo droższa , te o których ja mówię wytrzymują spokojnie 750 C, do tego kolocki,albo greenstaff albo ferodo ds2000-2500,ja chciałbym to kupować jakoś we wrześniu ;)
Nie pamiętasz może w jakiej mniej więcej cenie były te jarzma ??
Wesoł , u was tam czasem na AQ nie ma ktoś jakiejś rozbitej bertonki ??:)
==========82%===========

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

ATE nie robi tarcz mm nacinanych!!! Wiem bo sie sporo dopytywalem bo chcialem ATE na przod nacinane. Brembo tak samo nie robi. Zimermann robi tylko nawiercane w tym rozmiarze.
Na allegro jest coupe turbo na czesci na sprzedaz. Gosciu od tej aukcji sprzedaje wiec zapytaj o zaciski, jarzma itp:

[External Link Removed for Guests]
MOJA ASTRA:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Jesli moge cos powiedziec na temat hamulcow ( w końcu pisalem prace inż. na ten temat) to odrazu powiadam wam ze na nacinanych, nawiercanych tarczach hamowanie jest duz salabsze to raz a klocki sa scinane tez dosc szybko. Moja rada " nie warto" jedynie fajnie wygladaja i nic poza tym. Kupcie ATE standard w rozmiarze 308 bo tylko takie wystepuja albo mniejsze (280mm) ATE POWER DISC i do tego POWER PADsy tez ATE i bedzie gites. Jesli wam nie pasuja z jakiegos powodu kolcki ate to green staff albo black staff bo redy czy jeszcze twardsze sa juz masakryczne i zajezdza tarcze. Turbo Groove tez moge smialo polecic ale wszystko tez zalezy od portfela.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Gość

#20

Nieprzeczytany post autor: Gość »

ja nie pisałem żadnej inżynierki i z doświadczenia ci powiem że na suchym to się zgodzę że hamowanie jest delikatnie (praktycznie nie odczuwalne) słabsze ale gdy tarcze zamokną bądź będą chlapnięte błotkiem to różnica jest kolosalna na nacinanych .
Masz hamulec pod nogą cały czas bez zbędnego wstępnego oczyszczania przed hamowaniem .
Jeśli chodzi o klocki to jak się ktoś zdecydował na takie tarcze to musi się pogodzić z większymi kosztami, w końcu tuning to skarbonka bez dna :P
Doświadczenie głównie ze sportu motocyklowego

ODPOWIEDZ