Strona 3 z 3

: 09 lip 2008, 7:09
autor: michalek206
marcinpsk, wielkie dzięki za linka,dzisiaj pisze do gościa ;)
wesoł, coś jest w tym co mówisz:) wczoraj rozmawiałem ze znajomym który startuje asterką w rajdach i potwierdził to co mówisz ;)
barteklodz, też ma po części rację , tylko chodzi też o to żeby element który się tuninguje nie był gorszy od fabryki .. podobają mi się oczywiście nacinki dziurki itp :P ale tak na serio mówiąc to nie jestem tak do końca do nich przekonany , sam nie wiem dlaczego , ale mam jakieś takie dziwne odczucia w stosunku do takich tarcz. Powiedzcie mi jeszcze jedno ... jeżeli tarcza jest nagrzana dosyć porządnie , to czy właśnie to że jest nacinana nie powoduje że tarcza jest mniej odporna na zniekształcenia ??

: 09 lip 2008, 8:09
autor: wesoł
michalek206 pisze:Powiedzcie mi jeszcze jedno ... jeżeli tarcza jest nagrzana dosyć porządnie , to czy właśnie to że jest nacinana nie powoduje że tarcza jest mniej odporna na zniekształcenia ??
Raczej w niewielkim stopniu bedzie to malo wplyw. Znaczący wpływ ma jakisc wykonania( materiał, technologia) oraz warunki eksploatacji( wjedziesz w kałuże po mocnym hamowaniu i moze byc po tarczy). Kuzynowi zalatwili nowe tarcze brembo na myjni w golfie 4 ale sam sobie winny prosto z trasy pojechal umyc auto bo komary byly na masce.

: 09 lip 2008, 16:58
autor: marcinpsk
Co do zuzycia klocków na tarczach nacinanych i nawiercanych to zuzywaja sie szybciej. Ale firmy ktore produkuja tarcze nacinane lub/i nawiercane robia tez specjalne klocki do nich o zmniejszonym stopniu scieralnosci a skutecznosc hamowania takiego zestawu jest widocznie wieksza od seryjnego zestawu.
Seryjnych tarcz od opc nie polecam bo sa wg mnie malo odporne na znieksztalcenia. Jedyny plus ich to to ze dobrze hamuja.

: 13 lip 2008, 23:01
autor: H4ns
skoro mowa o AG to czy nie pasują przypadkiem zaciski z vectry b ?

: 14 lip 2008, 7:40
autor: wesoł
Tak al epoliftowych w tym przypadku bo na 5 srub. dwa to to ze sa takie same wiec troche lipa bo w viki montowano tarcze tak jak w AG 256 i 280 mm. Chyba ze byly wieksze w wersjach i500( musial bym sprawdzic u kuzyna) ale tak jak sama nazwa wskazuje mialo tych aut wyjsc 500 szt ale wyszlo 1300 co i tak jest malo. Jedne wyjscie to jednak od QP z silnikiem Z20LET ale i tak nie bedzie tanio. Calosc do przekladki moze siegnac 2000 zl ( mowie o czesciach sprawnych ale uzywanych, no moze tarcze nowe i klocki a zaciski z demobilu) W sumie to nie ma potrzeby nawet robic takiej przekladki do silnika jaki ma michalek bo w Z22SE tez sa tarcze 280 mm i jakos daja rade. W jego przypadku mysle ze to zabieg wizualny bo wiadomo inaczej sie prezentuje taka tarcza na ladnej 17 czy 18 calowej feldze.

: 14 lip 2008, 20:47
autor: michalek206
wesoł, michalek przygotowuje się do swapa ;) i dlatego pyta o hamulce ;) najpierw muszę zadbać o bezpieczeństwo a później dopiero moc ... czyli tylko zaciski muszę dokupić ?? jakiś tam innych szpargołów nie ?? bo nie wiem co z tymi jarzmami itp ??

: 14 lip 2008, 21:04
autor: marcinpsk
jarzma tez na 100%

[ Dodano: 2008-07-21, 18:21 ]
michalek a moze taki zestawik sobie wsadzisz do astry...

[External Link Removed for Guests]