X18XE1 wydech, dolot i może jeszcze jakieś gifty
- bodek_n14
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 lip 2008, 20:28
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WN
- Kontakt:
X18XE1 wydech, dolot i może jeszcze jakieś gifty
Ogarniał ktoś temat zwiększania mocy tego silniczka. Kumpel ma Astrę II sportiva czy jakoś tak i zaproponowałem mu mały tjun.
Plan:
1. wydech ~2-2,2" (55-60mm) od kolektora na dwóch tłumikach (przelot i komorowo przelotowy)
2. CAI ze stożkiem w airboxie
Warto a może nie warto (różne silniki różnie reagują)? Jaki ewentualny przyrost (chyba bazowo jest 115KM, nie wiem ile niutonów)?
W japońcach, samo rozluźnienie wydechu daje ładny przyrost.
Plan:
1. wydech ~2-2,2" (55-60mm) od kolektora na dwóch tłumikach (przelot i komorowo przelotowy)
2. CAI ze stożkiem w airboxie
Warto a może nie warto (różne silniki różnie reagują)? Jaki ewentualny przyrost (chyba bazowo jest 115KM, nie wiem ile niutonów)?
W japońcach, samo rozluźnienie wydechu daje ładny przyrost.
- bodek_n14
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 lip 2008, 20:28
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WN
- Kontakt:
- croko87
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 lut 2008, 16:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
to juz trzeba zainwestowac w kolektor wydechowy sportowy co kosztuje gdzies tak 1700 zl srodkowy z kwaski przelotowy i tylni terz jakis przelotowy dobre doprowadzenie wiartru i powinno pomuc chyba ze masz kogos kto jeszcze podkreci delikatnie komputer to bedzie mial dobrego buta ten gosciu juz kombinowal z tym silnikiem cos [External Link Removed for Guests] sam z chcecia bym podkrecil u siebie ale brak funduszy narazie na to
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
- Imię: Michał
- Auto: astra,bmw
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hej zgodnie z wiadomością na PW , piszę co zrobiłem ja
U mnie jest troche inny silnik , bo z18xe czyli jednostka dysponująca seryjnie 125 koniami ale takim samym momentem jak Ty, w przyspieszaniu praktycznie różnic nie ma.
U siebie zmieniłem cały dolot i wylot , czyli:
-stożek w obudowie z karbonu i power rura zamiast seryjnej,
-kolektor 4-2-1 "a-la lexmaul " , metalowy kat o większej przepustowości Bosala, i na końcu mugen.
Co do mocy to ciężko mi to ocenić bo chce w niedługim czasie jechać na hamownie wtedy się szerzej wypowiem.
To co tutaj opisałem powinno dać Ci 10 kucy... możesz przerobić kolektor z 2,0 ten 4-2-1 , dorwiesz go za ok 150zł + flansza ok 100zł, potem musisz dać kata bo masz dwie sondy (190zł) no i na koniec to już do wyboru do koloru jeśli chcesz mieć trochę cichszy (bo w mojej konfiguracji jest "odrobinke" głośno) to możesz zapodać środkowy przelotowy michaela.Co do dolotu to jeśli chcesz ładować stożek to wybier jakiś w obudowie, i doprowadz powietrze chłodne do niego... możesz dolot zbudować sam z gotowych rurek alu lub też kupić dedykowany , cena wacha się w granicach 120 - 250 zł , potem najlepiej power rure zawinąć taśmą termo-izolacyjną , bo skurczybyk potrafi się zagrzać i po dłuższym katowaniu czuć czasem lekki spadek mocy (silnik oddaje ciepło i w komorze jest bardzo wys. temperatura). Co do późniejszych przeróbek to już zależy od tego ile masz $ , wałki to koszt ok. 1200-1400 + komputer 800 - 1200 , po wymianie tego już czuć petardę , natomiast po zrobieniu dolotu i wylotu samego , raczej mało poczujesz , i to tylko na wysokich obrotach także jak nie pałujesz auta do odcinki to nie wiem czy się to opłaca robić , ja na farta za cały wydech od kolektora po końcowy zapłaciłem w granicach 900 - 1000 , dokładnie nie pamiętam , efekt końcowy fajny
U mnie jest troche inny silnik , bo z18xe czyli jednostka dysponująca seryjnie 125 koniami ale takim samym momentem jak Ty, w przyspieszaniu praktycznie różnic nie ma.
U siebie zmieniłem cały dolot i wylot , czyli:
-stożek w obudowie z karbonu i power rura zamiast seryjnej,
-kolektor 4-2-1 "a-la lexmaul " , metalowy kat o większej przepustowości Bosala, i na końcu mugen.
Co do mocy to ciężko mi to ocenić bo chce w niedługim czasie jechać na hamownie wtedy się szerzej wypowiem.
To co tutaj opisałem powinno dać Ci 10 kucy... możesz przerobić kolektor z 2,0 ten 4-2-1 , dorwiesz go za ok 150zł + flansza ok 100zł, potem musisz dać kata bo masz dwie sondy (190zł) no i na koniec to już do wyboru do koloru jeśli chcesz mieć trochę cichszy (bo w mojej konfiguracji jest "odrobinke" głośno) to możesz zapodać środkowy przelotowy michaela.Co do dolotu to jeśli chcesz ładować stożek to wybier jakiś w obudowie, i doprowadz powietrze chłodne do niego... możesz dolot zbudować sam z gotowych rurek alu lub też kupić dedykowany , cena wacha się w granicach 120 - 250 zł , potem najlepiej power rure zawinąć taśmą termo-izolacyjną , bo skurczybyk potrafi się zagrzać i po dłuższym katowaniu czuć czasem lekki spadek mocy (silnik oddaje ciepło i w komorze jest bardzo wys. temperatura). Co do późniejszych przeróbek to już zależy od tego ile masz $ , wałki to koszt ok. 1200-1400 + komputer 800 - 1200 , po wymianie tego już czuć petardę , natomiast po zrobieniu dolotu i wylotu samego , raczej mało poczujesz , i to tylko na wysokich obrotach także jak nie pałujesz auta do odcinki to nie wiem czy się to opłaca robić , ja na farta za cały wydech od kolektora po końcowy zapłaciłem w granicach 900 - 1000 , dokładnie nie pamiętam , efekt końcowy fajny
==========82%===========
- bodek_n14
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 lip 2008, 20:28
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WN
- Kontakt:
Sory za zwłokę.
Ogólnie maja to być budżetowe i proste mody. Tylko wydech i dolot. Wydech również budżetowy, by Tomala, ze zwykłej stali, na środkowym przelocie i najwyżej jakimś komorowo przelotowym z Allegro na koniec. Dolot będzie albo airbox albo wkładka i zimne powietrze do seryjnej puchy. Namodziłem się już z dolotami u siebie i doszedłem do wniosku, że w stockowych autach to przerost formy nad treścią (przynajmniej w N14 GTI). Jedne silniki w miarę to tolerują, inne nie. Ciekawe jak z X18?
Tomala zrobi wydech (pospawa z kolanek lub dognie jeżeli będzie potrzeba) w cenie ~300zł + własne tłumiki. Razem 600-700zł.
Co do kata to czytałem, że w tym silniku jest jedna sonda więc poleciał by na samym początku. W Z18 są 2 sondy a w X18 jedna.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może 5-6KM i tyle samo niutonów da radę. Najpierw, niech się kumpel określi.
Jako ciekawostkę podam, że w moim Sunny zrobienie wydechu na rurze fi60 (fi56 wewn), na przelocie i komorowo przelotowym by Tomala dało +14KM/18Nm
Ogólnie maja to być budżetowe i proste mody. Tylko wydech i dolot. Wydech również budżetowy, by Tomala, ze zwykłej stali, na środkowym przelocie i najwyżej jakimś komorowo przelotowym z Allegro na koniec. Dolot będzie albo airbox albo wkładka i zimne powietrze do seryjnej puchy. Namodziłem się już z dolotami u siebie i doszedłem do wniosku, że w stockowych autach to przerost formy nad treścią (przynajmniej w N14 GTI). Jedne silniki w miarę to tolerują, inne nie. Ciekawe jak z X18?
Tomala zrobi wydech (pospawa z kolanek lub dognie jeżeli będzie potrzeba) w cenie ~300zł + własne tłumiki. Razem 600-700zł.
Co do kata to czytałem, że w tym silniku jest jedna sonda więc poleciał by na samym początku. W Z18 są 2 sondy a w X18 jedna.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może 5-6KM i tyle samo niutonów da radę. Najpierw, niech się kumpel określi.
Jako ciekawostkę podam, że w moim Sunny zrobienie wydechu na rurze fi60 (fi56 wewn), na przelocie i komorowo przelotowym by Tomala dało +14KM/18Nm
michalek206 masz jakies foty silnika ?
przymierzam sie właśnie do paru modyfikacji mojego X18XE1...
zaczynam od zmiany programu - przyrost w X18XE1 miedzy 8-15%, w tę srode jestem umowiony z elektronikiem...
chce tez cos pokombinowac z dolotem, ponoc bardzo istotnym elementem jest dokladne umiejscownenie filtra, aby jak najzimniejszy strumien powietrza trafial do silnika... tutaj trzeba juz robic dokladne pomiary i zmieniac polozenie filtra - przyrost od 1-4%
Z gorącym powietrzem mam powazne problemy, bo jak mi sie silnik rozgrzeje (wystarczy skatuje go przez 10sekund) to drastycznie traci na mocy ;/
mam stozek bez obudowy - wiec moze wystarczy obudowac stozek... - jak myślicie ?
robił ktoś coś podobnego ?
przymierzam sie właśnie do paru modyfikacji mojego X18XE1...
zaczynam od zmiany programu - przyrost w X18XE1 miedzy 8-15%, w tę srode jestem umowiony z elektronikiem...
chce tez cos pokombinowac z dolotem, ponoc bardzo istotnym elementem jest dokladne umiejscownenie filtra, aby jak najzimniejszy strumien powietrza trafial do silnika... tutaj trzeba juz robic dokladne pomiary i zmieniac polozenie filtra - przyrost od 1-4%
Z gorącym powietrzem mam powazne problemy, bo jak mi sie silnik rozgrzeje (wystarczy skatuje go przez 10sekund) to drastycznie traci na mocy ;/
mam stozek bez obudowy - wiec moze wystarczy obudowac stozek... - jak myślicie ?
robił ktoś coś podobnego ?
- croko87
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 lut 2008, 16:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
bo trzeba odgrodzic filr powietrza czyms np oslona termiczna jakac lub cos w tym stylu lub ewentualnie kupic filtr stozkowy w obudowie i doprowadzic dobry doplyw zimnego powietrza tylko nie przy ziemi !!!
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
Luk proponuje wsadzic ten stozek w airboxa z carbonu i doprowadzic do tego airboxa powietrze z grila, tak zeby jedyna droga dostawania sie powietrza byla droga prowadzaca od lapacza powietrza za grilem. Wtedy bedziesz mial efekt tzw. doladowania dynamicznego czego w przypadku nieobudowanego stozka nie ma.
Ponoc dobre sa te airboxy dedykowane do stozkow produkowane przez firme CDA albo SIMOTA (ale chyba to samo jest bo wygladaja identycznie).
Ten airbox wyglada tak:
[External Link Removed for Guests]
Tylko lapacz powietrza sobie wiekszy wstaw (np z vectry C z silnikiem diesla)
Co do dzialania to widzialem astre opc z x20xer ktora miala 173 km przy wstawionym tylko takim rozwiazaniu dolotu.
[ Dodano: 2008-07-21, 18:12 ]
Aha i chip to dopiero na koniec dawaj jak juz zrobisz sobie wszystkie mody mechaniczne bo wtedy wiecej z tego chipa wyciagniesz, a w szczegolosci jak juz bedziesz mial dobrze zrobiony dolot.
Ponoc dobre sa te airboxy dedykowane do stozkow produkowane przez firme CDA albo SIMOTA (ale chyba to samo jest bo wygladaja identycznie).
Ten airbox wyglada tak:
[External Link Removed for Guests]
Tylko lapacz powietrza sobie wiekszy wstaw (np z vectry C z silnikiem diesla)
Co do dzialania to widzialem astre opc z x20xer ktora miala 173 km przy wstawionym tylko takim rozwiazaniu dolotu.
[ Dodano: 2008-07-21, 18:12 ]
Aha i chip to dopiero na koniec dawaj jak juz zrobisz sobie wszystkie mody mechaniczne bo wtedy wiecej z tego chipa wyciagniesz, a w szczegolosci jak juz bedziesz mial dobrze zrobiony dolot.
MOJA ASTRA:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- bodek_n14
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 lip 2008, 20:28
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WN
- Kontakt:
Filtr stożkowy siedzący pod maską i nie umieszczony w airboxie to totalna porażka. Najlepsze rozwiązania to airbox lub CAI z błotnika.
Co do doładowania dynamicznego to nie wystarczy wyprowadzić rury dolotowej przed auto. Żeby ono zaistniało dolot musi mieć odpowiednią pojemność, konstrukcję i wyliczoną długość. Tam zachodzą zjawiska falowe (odbijanie fal powietrza od siebie i ich wzmacnianie) i aby następowało wzmacnianie fal muszą być spełnione odpowiednie parametry.
W te 13KM więcej na samym stożku to nigdy nie uwierzę. Takie rzeczy to tylko w erze...
Co do doładowania dynamicznego to nie wystarczy wyprowadzić rury dolotowej przed auto. Żeby ono zaistniało dolot musi mieć odpowiednią pojemność, konstrukcję i wyliczoną długość. Tam zachodzą zjawiska falowe (odbijanie fal powietrza od siebie i ich wzmacnianie) i aby następowało wzmacnianie fal muszą być spełnione odpowiednie parametry.
W te 13KM więcej na samym stożku to nigdy nie uwierzę. Takie rzeczy to tylko w erze...