Śruby do alufelg
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Śruby do alufelg
Witam.
Właśnie do mnie jadą moje 15" alu. W związku z powyższym nasunęło mi się kilka pytań, chciałbym by koledzy mający u siebie alu mi odpowiedzieli:
1. Czy stosowaliście w alu dokładnie te same śruby co mieliście w stalówkach? Czy dłuższe, jeżeli tak, to jakiej długości.
2. Czy korzystacie ze śrub zabezpieczających?
3. Brakuje mi klucza do kół. Jaki lepiej sobie kupić: zwykły (oryginalny), [External Link Removed for Guests], krzyżowy czy [External Link Removed for Guests] ?
Właśnie do mnie jadą moje 15" alu. W związku z powyższym nasunęło mi się kilka pytań, chciałbym by koledzy mający u siebie alu mi odpowiedzieli:
1. Czy stosowaliście w alu dokładnie te same śruby co mieliście w stalówkach? Czy dłuższe, jeżeli tak, to jakiej długości.
2. Czy korzystacie ze śrub zabezpieczających?
3. Brakuje mi klucza do kół. Jaki lepiej sobie kupić: zwykły (oryginalny), [External Link Removed for Guests], krzyżowy czy [External Link Removed for Guests] ?
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontakt:
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 08 lut 2007, 23:02
- Imię: lukasz
- Auto: ASTRA H 2,0 T
- Silnik: 2,0lel
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: RAdom
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Piterro,
jeżeli chodzi o klucz to miałem ten krzyżowy i powiem ci ze sie do du*y nadawał... zwykły klucz do kół jaki był w standardzie i koniec. Na niego też można nakładać rure, a jak w trasie musisz zmieniać k0oło to możesz na niego stanąc i nie wyleci i nie porysuje felg.
Jeżeli chodz i śróby zabezpieczajace to warto je stosować, ale te dostępne w ogólnym obrocie są znane złodziejom i mają odpowiednie klucze, ale na łebków którzy zachcą urzyczyć felgi to będzie zabezpieczenie. można zrobić jakąś samoróbke, to naj bardziej żdziwi złodzieja i uniemożliwi zdjecie felgi.
jeżeli chodzi o klucz to miałem ten krzyżowy i powiem ci ze sie do du*y nadawał... zwykły klucz do kół jaki był w standardzie i koniec. Na niego też można nakładać rure, a jak w trasie musisz zmieniać k0oło to możesz na niego stanąc i nie wyleci i nie porysuje felg.
Jeżeli chodz i śróby zabezpieczajace to warto je stosować, ale te dostępne w ogólnym obrocie są znane złodziejom i mają odpowiednie klucze, ale na łebków którzy zachcą urzyczyć felgi to będzie zabezpieczenie. można zrobić jakąś samoróbke, to naj bardziej żdziwi złodzieja i uniemożliwi zdjecie felgi.
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nieprawda. Opel i np VW stosuje takie same sruby do stalowek i do alu. Mercedes zdaje sie dawal w komplecie przy zakupie auta sruby do jednych i do drugich. JEsli kupuje sie slu jakiejs innej firmy jak ta co robi dla opla( oryginalne oplowskie alu) to moze zaistniec taka potrzeba zastosowania innych śrub. Dosc czesto jest tak ze alu kupowane do VW maja w zestawie sruby bo VW stosuje sruby z łbem kulistym a wiekszosc marek auti alumek sie nastawila na sruby z łbem stozkowym. Kupowalem do polo alumy i do nich mam sruby tej samej dlugosci co te do alu ale te sa stozkowe.lolek pisze:do aluminiowych felg stosuje sie inne sruby niz do staluwek
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 lis 2007, 12:33
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ja powiem tak moje śruby do alusów są o ok 5mm dłuższe od seryjnych a co do łebka to się nie przyglądałem ale chyba też jest stożkowy jak w seryjnych śrubach
co do klucza to już się przekonałem że najlepiej mieć do alusów odpowiednią nasadkę i do tego pokrętło - oryginalny klucz jest na tyle wygięty że przy pomaganiu sobie rurką przesuwa się i niszczy lakier w tych gniazdach na śruby w alusach :/ Ja jak muszę to wożę sobie nasadkę, przedłużkę, pokrętło i kawałek metalowej rurki - dzięki temu wiem że nie poniszczę alusów a jak jeżdżę po samym mieście to zostawiam to w garażu bo i tak nie wożę ze sobą klucza do śrub zabezpieczających - już jeden zgubiłem dlatego drugi wolę trzymać w domu
co do klucza to już się przekonałem że najlepiej mieć do alusów odpowiednią nasadkę i do tego pokrętło - oryginalny klucz jest na tyle wygięty że przy pomaganiu sobie rurką przesuwa się i niszczy lakier w tych gniazdach na śruby w alusach :/ Ja jak muszę to wożę sobie nasadkę, przedłużkę, pokrętło i kawałek metalowej rurki - dzięki temu wiem że nie poniszczę alusów a jak jeżdżę po samym mieście to zostawiam to w garażu bo i tak nie wożę ze sobą klucza do śrub zabezpieczających - już jeden zgubiłem dlatego drugi wolę trzymać w domu