Swapowanie Dieselków :) Prosze o rade :)

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry

Czy swap diesla ma sens??

tak
5
29%
nie
5
29%
w sumie to nie wiem :)
7
41%
 
Liczba głosów: 17

Gość

Swapowanie Dieselków :) Prosze o rade :)

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam :)
Jestem nowy i błagam o wyrozumiałość... może mało szukałem ale nie znalazłem w każdym razie :P

Mam astre F 1,7D... ale nie o nią sie rozchodzi ;)

Jak wróce z anglii i sprzedam Puzie :( to chce kupi astre F ale tym razem 1,7TD (oplowskim a nie znam oznaczeń jak narazie) z klimą itp :) musze narazie przekulać na 1,7 może z roczek bo środków nie mam dużych... lecz w przyszłym roku znowu wybywam do anglii więc chciałbym urządzić sobie swapik :)

Moje pytanie takie :) w astrze G widziałem taki sam silnik... wiec silniki z Astry G powinny pasować :) i pytanie :) czy do Astry F pasuje silnik 2,0 lub 2,2 diesel (oczywiście turbo) z astry g?? Czy wszystkie zaczepy silinika, łapy itp by pasowaly?? Jaka skrzynia by pasowała do tego?? Czy jest jakaś 6-biegów?? Czy obeszło by sie bez wymiany półosi?? A jeśli wymiana to na jakie z jakiego modelu itp :) Czy bardzo sie wiązka różni?? Bo z tego co słyszałem (może to zwykla przechwalka kolegi albo coś) to że silniki w oplach sa na tyle podobne że nie trzeba szczególnie ingerować w wiązke... Ale podejrzewam że kit... więc w jaką sie zaopatrzyc?? Czy te 2,0 i 2,2 są żeliwne i ciężkie i czy trzeba by było zawias zmienić?? Czy przydały by sie też zatem większe hamulce?? Jeżeli zawias to czy do Astry F caravan dostane gwint?? A jak nie to co polecacie innego żeby nie było za nieskie ale sztywniejsze??



Temat będzie dlugi i burzliwy :) ale z góry dziękuje za pomoc :)

A dlaczego diesel?? Mam 18 lat i na codzień mało kasy... A po powrocie z anglii mam zwykle sporo kasy na jednorazowe wydatki :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

2.2 DTL ma 125koni :/ to już lepiej wsadzić ten 1.9 który też kosztuje masę kasy a ma 150koni

kubik_cdti

Astro-maniak
Posty: 395
Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: kubik_cdti »

Tak naprawde,to swapowanie nowych silników to nei hop-siup.Bo poza rzeźbą mechaniczna,czeka Cię rzeźba z elektroniką.Bez kompa,zegarów imo,często nawet bez abs czy esp nie daje się jeździć.
Pozdr.
[External Link Removed for Guests]

Bixenony tańczą tańczą tańczą tańczą tańczą tańcza tańczą tańczą Bixenony

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No wyobrażam sobie że nie jest to chop siup. Dlatego pisałem o silnikach praktycznie bliźniaczych :P

Chociaż może napiszcie... Czy lepiej sie bujac tym 1,7??

A jakbym miał brać 1,7 to który?? Mam tego bez turbo i strasznie mało pali... i dlatego myślalem o tym oplowskim... doradźcie.. Isuzu?? Opel?? z góry thx ;)

[ Dodano: 2008-08-01, 23:31 ]
Ale też prosze o kontynuacje tematu... bo mnie bardzo ciekawi ze strony teoretycznej :)

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

co do wyboru silnika to było sporo. jeżeli z turbo to lepiej isuzu. ale to też bywa różnie.

Co do swapiku, to jeżeli byś chciał wywalić worek kasy to mozesz robić ;) ale w tedy masz autko naprawde ciekawe i na kilka lat ;). ( w sumie sam bym z chęcią zrobil u siebie swap :P ) Ale niestety z G cała wiazka elektryczna musi iść do przekładki, bo tam już jest komp.
[External Link Removed for Guests]

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

zobaczymy czy nie kupie czegoś innego :P bo z oplem mialem dużo problemów... tak samo z puzią 406 :( gdyby puzie 405 byly z klimą z silnikiem diesla to biore odrazu... ale że nie ma w polsce takich fajnych egzemplarzy to padł wybór na opla :)

a ile pali taki isuzu?? bo nie umiem znaleźc :( mam prblem ze znakami na kompie i dlatego mi czasem nie szuka :(

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To juz zrob swapa na silnik od VW golfa 4 nie bedzie strasznie drogi bo kompletny mozna dostac za 4-5 tys zl.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

A przypasuje?? bo to największy problem... :P

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Powiem CI tak i tak bedizesz rzeźbił wiec czy to bedzie 10 % wiecej to nie ma znaczenia. bo wydech nie bedzie pasowal, dolot tez wiec chyba lepiej zakupic dodbt silnik i do tego w rozsadnej cenie jak sie pakowac w 2.0 DTH itp. Koles wlazyl silnik od golfa 4 do starego toledo i nawet widzielm ze nie przekladal hamulcow i zawieszenia tylko wymienil na lepsze klocki i tarcze. Wiem ze seat to teraz juz WAG ale wczesniej nie bylo az takich podobienstw.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

wesoł pisze:od golfa 4 do starego toledo
wesoł pisze:WAG ale wczesniej nie bylo az takich podobienstw.
I tu cie kolego musze zmartwić...

Seat toledo I gen jest na bazie golfa II ( czy w sumie jetty czyli golfa w sedanie ) i w tolkach były normalnie montowane silniki TD jak i TDI z grupy VW... więc podszedł bez problemu.

Wiem bo byl to jeden z samochodów które rozwarzałem... Wszystkie seaty któe wyszły w innych budach po 1990 są na bazie VW

ODPOWIEDZ