Swapowanie Dieselków :) Prosze o rade :)

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry

Czy swap diesla ma sens??

tak
5
29%
nie
5
29%
w sumie to nie wiem :)
7
41%
 
Liczba głosów: 17

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4897
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

A wiedziales ze silnikow 1.9 TDI jest 22 rodzaje nie liczac tych na pompowtryskach no i innych pojemnosci. No i nie jest to az tak wazne bo wazne jest to zeby sie zmiescil,tak czy siak bedziesz musial robic przeglacd zeby do puscic cie do ruchu z innym silnikiem. noi TDI z golfa 3 to kapec stary ktory ciezko jeszcze odpala w stosunku do TDI z golfa4 bo ma bezposredni wtrysk. W golfie 3 byly montowane silnika 1Z (ahu) i AFN) pierwszy jest z roku 1991 z audi B4.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

wesoł pisze:A wiedziales ze silnikow 1.9 TDI jest 22 rodzaje nie liczac tych na pompowtryskach
To ze rodzajów jest sporo to widać, co pięć minut inne moce mają, ale nie licze tego...
wesoł pisze:1Z (ahu) i AFN
No i dokładnie te same były w toledo
wesoł pisze:noi TDI z golfa 3 to kapec stary ktory ciezko jeszcze odpala
No niestety, ale silniki które są w F-kach odpalają podobnie. Ale w sumie TDI z golfa IV poza ceną to wiele tródniejszy chyba nie będzie we włożeniu ?
wesoł pisze:bedziesz musial robic przeglacd zeby do puscic cie do ruchu z innym silnikiem
No i silnik mocniejszy, można by pomyśleć przy okazji o zmianie hamulcy z tyłu na tarcze, a z przodu na większe tarcze. W końcu zatrzymywać sie też trzeba.


a propo seata to te z początku tal 90-tych:

toledo = jetta
ibiza = polo
cordoba = polo clasic ( w sedanie ono było i chyba sie clasic nazywało )
cordoba kombi = polo kombi
inca = cady
alchambra = scharan ( ostatnio moglem je porównać life, tylko sie znaczkiem różniły )

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4897
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Tak byly w toledo ale te silniki akuratnie byly montowane w golfie 4 bo to jakjuz wspominalem stare kapcie bez bezposredniego wtrysku. A tak n a amrginesie to mam tez wlasnie polo 6N a kuzyn mial sharana a teraz ma alhambre i fakt to s a te same auta tak jak ford galaxy ( tyle ze tam juz nie pasuja blachy a ale silniki maja tez TDI)
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

wesoł, wiadomo VW do "przystawek" dawało starsze technologie, w końcu ratowali przystawki, teraz sie pozmieniało troche, al;e ciagle sytuacja podobna.

Ale powracając do meritum. jeżeli by silnik jakoś wszedł, to do razu dobrze było by skrzynie wymienić co zwiększa koszt.

Pozostaje elektronika... bo tam jest pełno kompów... czy jak by brać nowszego tdi, to czy nie było by problemu z sterowaniem gazem ( bo pedał gazu już na linke nie jest, jak sie nie myle ) i hamulce. zmiana pompy z serwem.
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

to od razu jakiegoś anglika na przekładkę albo dachowańca :D w takim wypadku to wychodzi najkorzystniej

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4897
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Cobrettii pisze:Ale powracając do meritum. jeżeli by silnik jakoś wszedł, to do razu dobrze było by skrzynie wymienić co zwiększa koszt.

Pozostaje elektronika... bo tam jest pełno kompów... czy jak by brać nowszego tdi, to czy nie było by problemu z sterowaniem gazem ( bo pedał gazu już na linke nie jest, jak sie nie myle ) i hamulce. zmiana pompy z serwem.
Oczewiscie silnik musi byc z osprzetem- skrzynia , wiazki , komp nie inaczej a takze pedal gazu. Hamulce mogly by zostac ale beda troszk eslabe i sie beda przegrzewac- w koncu chcesz montowac mocniejszy i dynamiczny silnik nie po to zeby jezdzic jak emeryt.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Gość

#17

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No niby tak :) w sumie jeżeli mam zacząć tuning czegokolwiek to bym zaczął od zawieszenia i hamulców... Jeżeli chodzi o wydech jakiego kolwiek silnika to mój tata jest spawaczem :) już w puzi miałem wydech z nierdzewki :)

[ Dodano: 2008-08-04, 23:51 ]
Najbardziej sie boje akcji ze skrzynią biegów i półosiami... a potem do tego dochodza piasty :P i inne badziewia ktore mi np w puzi nie pasowały przy swapie :( a niby skrzynie były te same...

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

v@chu pisze:Najbardziej sie boje akcji ze skrzynią biegów i półosiami... a potem do tego dochodza piasty i inne badziewia ktore mi np w puzi nie pasowały przy swapie a niby skrzynie były te same...
Niestety ale to jest bardziej niż pewne ze będą problemy Myśle że koszt 5k pln z silnikiem z golfa IV to minimalna cena za taką przyjemność.
[External Link Removed for Guests]

Gość

#19

Nieprzeczytany post autor: Gość »

mhm :P nie dobrze :P A jakieś inne silniki diesla z grupy opel wchodzą?? nie wiem jakie są jeszcze fajne silniki...

Albo czy jest pod ten silnik 1,7 jakaś skrzynia 6 biegów?? Bo w sumie widziałem corse 1,3 diesel ze skrzynią 6 biegów... to dużo by w aucie zmieniło ;)

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

v@chu, jeżeli coś kombinowac to naj mniej problemu było by z 1.7 dtl i z którymś 2.0 z astry G póki nie były jeszcze zbyt rozbudowane te silniki. ale w tymn wypadku kupujesz 1.7 TD ( isuzu ) i masz prawie 90 koni ( katalogowe ).

skrzynia 6 byla by ciekawa :D sam bym może i nad taką pomyślał. na pewno mogła by zmniejszyć spalanie.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ