Strona 1 z 2

Chip tuning Astry III 1.4 90 km :))

: 05 sie 2008, 20:00
autor: pablos321
Witam !
Pytanko :czy jest sens sie w to bawić jakie sa zalety(jeżeli w ogóle sa) i wady, koszty, eksploatacja, osiągi?

: 05 sie 2008, 20:24
autor: Usunięty użytkownik 3235
Też kiedyś nad tym myślałem, bo mamy te same silniki. Mi do szczęścia brakuje jakieś 15-20 KM, a chipem z tego się raczej nie da tyle wyciągnąć. Jeżeli miałbym się bawić z dłubaniem tego silnika, to najprędzej zdecydowałbym się na kompletny dolot firmy Dbilas - kolektor FlowTec + filtr FlowMaster. Sam kolektor wg producenta daje moc około 25KM. Tylko cena nowego wynosi prawie 1200 Euro...

Co innego chip tuning jakiegoś CDTI, tam przyrost mocy po samym chipie jest już znaczny.

: 05 sie 2008, 20:28
autor: pablos321
No własnie CDTI :), nie ma sensu pakowac 1200 jurów dla 20 koni, do 1000zł bym sie pobawił, ale cóż jak nie podnoczenie mocy silnika to moze czas sie zastanowić nad modyfikacją audio :](które i tak nie jest złe :)

: 05 sie 2008, 20:35
autor: Usunięty użytkownik 3235
Mówią, że każdy dodatkowy 1KM kosztuje 100zł ;) Jest jeszcze N2O ;) :lol:

Jeśli chodzi o audio, to bardzo dużo informacji na ten temat jest na [External Link Removed for Guests] i na [External Link Removed for Guests]

: 05 sie 2008, 21:03
autor: ja37
analyzer64 pisze:Mówią, że każdy dodatkowy 1KM kosztuje 100zł
Dokładnie tak jest.
Poza swapem, bo wtedy wychodzi ciut taniej - 1KM-70zł :mrgreen:

: 05 sie 2008, 21:30
autor: Usunięty użytkownik 3235
Widzę, że już taki trochę cennik się robi, ile dany konik kosztuje :mrgreen:

Dodam jeszcze, że cały system turbo do Z14XEP, też firmy dbilas kosztuje "tylko" niecałe 5000 Euro :lol: A deklarowana przez producenta moc po takim zabiegu wynosi około 180KM, czyli 2x więcej niż seria :lol:

: 05 sie 2008, 21:49
autor: pablos321
za 1000 Euro biore :D

: 06 sie 2008, 10:07
autor: Denek
analyzer64 pisze:Widzę, że już taki trochę cennik się robi, ile dany konik kosztuje :mrgreen:

Dodam jeszcze, że cały system turbo do Z14XEP, też firmy dbilas kosztuje "tylko" niecałe 5000 Euro :lol: A deklarowana przez producenta moc po takim zabiegu wynosi około 180KM, czyli 2x więcej niż seria :lol:
To teraz tylko czekać aż Euro spadnie :E
W sumie skoro Astra zostanie u mnie w rodzinie dłużej (za 2,5-3 lata bierze ją syn), to czemu nie. Byle by mi potem wszystkich słupów w mieście nie skasował.

: 07 sie 2008, 9:50
autor: Usunięty użytkownik 3235
Sorry ,że zrobię OT ale temat dotyczy poniekąd samego tuningu AH z silniczkiem Z14XEP. Wpadłem na coś takiego, przeglądając angielskie forum Astry H:


Jest to modyfikacja dolotu, polegająca na zmianie rury doprowadzającej powietrze do filtra, tą rurę zmienia się na taką od Vectry C

[External Link Removed for Guests]

A tutaj jest już modyfikacja obudowy filtra powietrza, tylko nie bardzo wiem co ten gość zrobił na 3 od końca zdjęciu :roll:
[External Link Removed for Guests]

Podobno, bez względu na to jaki jest silnik w AH, sporo daje zmiana obudowy filtra powietrza na pochodzącą od wersji OPC. Tak przynajmniej wywnioskowałem przeglądają tamto forum.

: 07 sie 2008, 13:12
autor: marcinpsk
Jakby kogos interesowalo to na tej aukcji jest kolektor dbilasa do x16xe i podejrzewam ze bedzie pasowal do Z16XEP albo Z14XE. Moze warto spytac niemca za ile by puscil sam kolektor.
Pisze ze ma tez do tego airboxa FlowMaster wiec mozna miec odrazu komplet.


[External Link Removed for Guests]