Zegary Astra F
- drmad
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 cze 2008, 17:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Zegary Astra F
Witam!
Mam zamiar zmienić podświetlenie zegarów w swojej Astrze F. Na youtube trafiłem na taki film [External Link Removed for Guests] i to mnie zaciekawiło. Czy ktoś wie jak to zrobić? Może ktoś już coś takiego robił. Każda rada jest dobra.
Mam zamiar zmienić podświetlenie zegarów w swojej Astrze F. Na youtube trafiłem na taki film [External Link Removed for Guests] i to mnie zaciekawiło. Czy ktoś wie jak to zrobić? Może ktoś już coś takiego robił. Każda rada jest dobra.
- BrOdA25
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lip 2008, 23:59
- Imię: Michał
- Auto: Asttra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ja zmieniłem podświetlenie zegarów u siebie i do podświetlenia wskazówek użyłem 2 diod . Jeśli chodzi Ci o efekt przejścia z jasnego na czerwony to wydaje mi się, że jak włożysz 2 diody różnego koloru to powinien być taki efekt właśnie. Tylko pewnie trzeba je jakoś oddzielić, żeby kolory sie nie mieszały cały czas, chyba że nie będzie Ci to przeszkadzać
-
- Posty: 2153
- Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
- Imię: Kacperek
- Auto: Astra F
- Silnik: Ce20eNE
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 mar 2008, 15:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zblewo
- Kontakt:
Niech się wypowiedzą fachowcy od elektroniki, ale ja to widzę tak:
Wyższe obroty = wyższe napięcie na obrotomierzu. Różnica niewielka (zapewne max. kilkaset mV), ale gdyby dobrać odpowiedni rezystor, puścić sygnał z obrotomierza na tranzystor sterujący to mógłbyś uzyskać taki efekt, że przy wyższych obrotach zapalałyby się dodatkowe diody.
Przedstaw ten problem na jakimś forum elektronicznym, napewno podadzą Ci jakiś schemat.
Wyższe obroty = wyższe napięcie na obrotomierzu. Różnica niewielka (zapewne max. kilkaset mV), ale gdyby dobrać odpowiedni rezystor, puścić sygnał z obrotomierza na tranzystor sterujący to mógłbyś uzyskać taki efekt, że przy wyższych obrotach zapalałyby się dodatkowe diody.
Przedstaw ten problem na jakimś forum elektronicznym, napewno podadzą Ci jakiś schemat.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
- Auto: Astra f Combi
- Silnik: 1,6 SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Ślesin
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
jak dla mnie to w obu przypadkach jest za to odpowiedzialny jakiś modół i dioda dwukolorowa ( tak na chłopski prosty rozum ) do wskazówki musi być przymocowany jakiś czujnik elektroniczny wykrywajacy położenie.
O ile w pierwszym przepadku mamy płynne przejscie i ten czujnik musi mieć kilka położeń pośrednich między dwoma skrajnymi punktami ( w tym wypadku bardą niebieską bądż czerwoną )
To w drógim wypadku wystarczy że będzie działał jak zwykły włącznki jak wskazówka osiąga pewne obroty, w tedy jest on zwierany, napięcie idze na jakiś przekaźnik który podaje napięcie na drógi kolor diody ( mogą być też żarówki )
O ile w pierwszym przepadku mamy płynne przejscie i ten czujnik musi mieć kilka położeń pośrednich między dwoma skrajnymi punktami ( w tym wypadku bardą niebieską bądż czerwoną )
To w drógim wypadku wystarczy że będzie działał jak zwykły włącznki jak wskazówka osiąga pewne obroty, w tedy jest on zwierany, napięcie idze na jakiś przekaźnik który podaje napięcie na drógi kolor diody ( mogą być też żarówki )
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
- Imię: Ryszard
- Auto: Astra g kombi
- Silnik: 1.6/16v lpg
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Budy Barcząckie
- Kontakt:
Koledzy,jestem elektrykiem a nie elektronikiem ale ja to widzę tak...Kupujesz obrotomierz oddzielny do montarzu z szift lightem-taka lampka.Proste podłączenie-obrotomierz jest schowany i służy jako moduł i potrzebujemy z niego jedynie przewodów do lampki które to podłączamy do czerwonego zestawu diod w podświetleniu.Jeżeli zastosujemy przekażnik to mamy zmianę podświetlenia podczas wysokich obrotów.LOGICZNE ale kombinowania jest w tym trochę.
Caravan do końca...
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 11 maja 2008, 17:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Młynka
- Kontakt:
jeśli chodzi to ten drógi filmik to można by wykożystać kontaktron i wkleić go pod tarcze a na wskazówce przykleić jakiś mały magnesik neodymowy kontaktron ma 2 wyjścia i 1 wejście do wejścia podpinamy zasilanie a do wyjścia normalnie zamkniętego białe diody a do normalnie otfartego czerwone. ale mi sie zdaje że to trzeba jednak na jakimś tranzystorze zrobić (chyba sie to nazywa przeżutnik)
Elektrownia wiatrowa to jest to