Zegary Astra F

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
drmad

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 cze 2008, 17:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Zegary Astra F

#1

Nieprzeczytany post autor: drmad »

Witam!
Mam zamiar zmienić podświetlenie zegarów w swojej Astrze F. Na youtube trafiłem na taki film [External Link Removed for Guests] i to mnie zaciekawiło. Czy ktoś wie jak to zrobić? Może ktoś już coś takiego robił. Każda rada jest dobra.

Awatar użytkownika
BrOdA25

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2008, 23:59
Imię: Michał
Auto: Asttra H
Silnik: Z16XER
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: BrOdA25 »

Ja zmieniłem podświetlenie zegarów u siebie i do podświetlenia wskazówek użyłem 2 diod . Jeśli chodzi Ci o efekt przejścia z jasnego na czerwony to wydaje mi się, że jak włożysz 2 diody różnego koloru to powinien być taki efekt właśnie. Tylko pewnie trzeba je jakoś oddzielić, żeby kolory sie nie mieszały cały czas, chyba że nie będzie Ci to przeszkadzać

Szegi

Astro-maniak
Posty: 2153
Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
Imię: Kacperek
Auto: Astra F
Silnik: Ce20eNE
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz

#3

Nieprzeczytany post autor: Szegi »

drmad, polecam zajrzeć tutaj [External Link Removed for Guests] i tutaj [External Link Removed for Guests]
, ale nie wiem czy na taką zmianę podświetlenia znajdziesz tu recepte. Ale zajrzyj :!:
[External Link Removed for Guests]
--------------------------------------------------------------

remiq88

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2008, 15:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zblewo
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: remiq88 »

Niech się wypowiedzą fachowcy od elektroniki, ale ja to widzę tak:
Wyższe obroty = wyższe napięcie na obrotomierzu. Różnica niewielka (zapewne max. kilkaset mV), ale gdyby dobrać odpowiedni rezystor, puścić sygnał z obrotomierza na tranzystor sterujący to mógłbyś uzyskać taki efekt, że przy wyższych obrotach zapalałyby się dodatkowe diody.
Przedstaw ten problem na jakimś forum elektronicznym, napewno podadzą Ci jakiś schemat.

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

[External Link Removed for Guests]
cos takiego lepiej niech ktos powie jak zrobic

[ Dodano: 2008-08-21, 21:23 ]
albo chociaż samo jak z ta strzałką od predkściomierza jak tak fajnie na niebiesko świeci
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

jak dla mnie to w obu przypadkach jest za to odpowiedzialny jakiś modół i dioda dwukolorowa ( tak na chłopski prosty rozum ) do wskazówki musi być przymocowany jakiś czujnik elektroniczny wykrywajacy położenie.

O ile w pierwszym przepadku mamy płynne przejscie i ten czujnik musi mieć kilka położeń pośrednich między dwoma skrajnymi punktami ( w tym wypadku bardą niebieską bądż czerwoną )

To w drógim wypadku wystarczy że będzie działał jak zwykły włącznki jak wskazówka osiąga pewne obroty, w tedy jest on zwierany, napięcie idze na jakiś przekaźnik który podaje napięcie na drógi kolor diody ( mogą być też żarówki )
[External Link Removed for Guests]

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: riko »

Koledzy,jestem elektrykiem a nie elektronikiem ale ja to widzę tak...Kupujesz obrotomierz oddzielny do montarzu z szift lightem-taka lampka.Proste podłączenie-obrotomierz jest schowany i służy jako moduł i potrzebujemy z niego jedynie przewodów do lampki które to podłączamy do czerwonego zestawu diod w podświetleniu.Jeżeli zastosujemy przekażnik to mamy zmianę podświetlenia podczas wysokich obrotów.LOGICZNE ale kombinowania jest w tym trochę.
Caravan do końca...

dziaba20

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2008, 17:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Młynka
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: dziaba20 »

jeśli chodzi to ten drógi filmik to można by wykożystać kontaktron i wkleić go pod tarcze a na wskazówce przykleić jakiś mały magnesik neodymowy kontaktron ma 2 wyjścia i 1 wejście do wejścia podpinamy zasilanie a do wyjścia normalnie zamkniętego białe diody a do normalnie otfartego czerwone. ale mi sie zdaje że to trzeba jednak na jakimś tranzystorze zrobić (chyba sie to nazywa przeżutnik)
Elektrownia wiatrowa to jest to

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

remiq88 pisze:Przedstaw ten problem na jakimś forum elektronicznym,
Mamy elektronika na forum....Cyber duck pomoże wybrnąć z tego...
I jeszcze jedno :!: Nie oglądacie filmów do końca :?: Wyraźnie pisze, że na stronie jest więcej info...a jeszcze więcej mail-em...Pozdro...

pawelk

#10

Nieprzeczytany post autor: pawelk »

[External Link Removed for Guests]
tutaj sie gosciu napracowal

ODPOWIEDZ