Astra F Caravan - modzić ją?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 sie 2008, 9:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
Astra F Caravan - modzić ją?
Witam was serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum. Ogólnie rzecz biorąc jestem fanem Forda Escorta (posiadam takich dwa, z tym że jednego chcę sprzedać), ale w moim domu na równi z Escortami stoją Astry. Mój tato posiada takie dwie. Jedna to ściągnięta z niemiec F Caravan 1,7TD z oplowskim silnikiem w stanie 'idealnym', a druga to kupiona w 96 roku w salonie (!) w polsce przez niego taka sama Astra, tylko że biała ;P Z nią były liczne przygody, bo po 120 000 padł silnik.. Od 100 000 w wodzie zaczął pojawiać się olej i odwrotnie. Na nic zdały się rozliczne wymiany uszczelek, turbin (które padały jak muchy).. W końcu pewnego dnia turbina poleciała rurą wydechową (!) a silnik pracował na własnym oleju.. Remoncik kosztował ok 5000zł - tulejowanie bloku, planowanie głowicy, pierścienie - dosłownie GENERALKA! Wszystko sprawdzane oglądane w najlepszych warsztatach i co? Po remoncie znów olej w wodzie... Któryś ze speców określił żeliwo bloku za "jakieś dziwne" tak jakby "rzadkie". Skończyło się na wywaleniu silnika i kupnie 1,7D bez turbiny i na tym sprzęcie już smigamy parę lat. No i przechodzę do meritum sprawy - od ojca mogę dostać całkowicie za Free tą Astrę. Auto jest sprawne, wymaga paru poprawek lakierniczych ale nie gnije specjalnie (w końcu wyprodukowana w Niemczech), trochę zawias do naprawy ale ogólnie porusza się i wozi dość często mój tyłek. Ale jak wiecie, dusza młodego człowieka nie zadowoli się na dłuższą metę 50koniami (z których z 15zdechło już) i to w Dieslu (moje escorty mają 130 i 150ps). Tak więc w mojej głowce zrodził się pomysł - brać Astrę, odczyścić, zrobić drobny remont zawiechy i... no właśnie tutaj oczekuję jakiejś rady, podpowiedzi a może sprowadzenia do ziemi przez was - specjalistów w Astrach. Jaki silnik do niej swapnąć? c20xe? c20ne? c18xe? A może c20let? Który będzie najbardziej sensowny? Auto nie musi być praktyczne - chciałbym je wybebeszyć i zrobić maszynkę do kilowania chłopców w tatusiowozach. Jakie będą koszty takiej przekładki? Samych kosztów swapa nie liczcie bo to wykonam sam - za darmo, tylko chcę wiedzieć przy czym będzie najmniej kombinowania i co uważacie za najlepsze rozwiązanie. Może do któregoś skrzynia z 1,7 DTL opla podejdzie? Zawiecha i hamulce do jakiej mocy starczą? Czekam na podpowiedzi pozdrawiam!
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.." Colin McRae [*]
Ford Escort Team Polska Driver
Ford Escort Team Polska Driver
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Jeśli auto do kilowania to możliwości są dwie - C20xe (skrzynia F20) lub znacznie bo ponad 2x drożej - C20let (skrzynia F28), ewentualnie X20xev. Pozostają jeszcze kombinacje z C/X25xe. C20ne jest najsłabszy ale najtańszy i najwytrzymalszy. Możliwości są ogromne pod każdym względem. Obejrzyj autka Boombla lub Klapka.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 sie 2008, 9:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
a któryś z silników pojedzie na skrzyni z DTL? Jakie są różnice w przełożeniach? Może nawet by lepiej to jechało na skrzyni z diesla? Pytam teoretycznie, bo nie mam na ten temat zielonego pojęcia, w oplach mało siedzę.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.." Colin McRae [*]
Ford Escort Team Polska Driver
Ford Escort Team Polska Driver
-
- Posty: 1000
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostromecko
- Kontakt:
Masz diesla chcesz benzyne...Do przekladki masz wszystko, lacznie z wiazkami i to podejrzewam ze w calym aucie..Dlubania od cholery, kosztów tez..
Kupię błotnik przedni od strony kierowcy. Najlepiej w kolorze grafit.
- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków
- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Skrzynia się nie nada. Kompletny C20xe 150km w dobrym stanie (choć różnie to może być) ze skrzynią, wiązkami etc. kupisz za około 2500zł. Do tego zawiecha, hamulce, robota i w sumie wyjdzie z 5000. Trochę odzyskasz sprzedając stare graty. Let to conajmniej 2x tyle, zależnie od stanu silnika.
[ Dodano: 2008-08-22, 12:32 ]
No ale plus jest taki, że niewielu ma takie potężne silniki. Będziesz rządził na ulicach
[ Dodano: 2008-08-22, 12:32 ]
No ale plus jest taki, że niewielu ma takie potężne silniki. Będziesz rządził na ulicach
-
- Posty: 2153
- Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
- Imię: Kacperek
- Auto: Astra F
- Silnik: Ce20eNE
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz
-
- Posty: 337
- Rejestracja: 31 sty 2008, 9:56
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: C20NE na gazie nadal
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Oczywiście. Tyle że Corsa to nie Astra kombi a ne to nie xe. Niemniej Corsa ja37 to dzieło sztuki godne naśladowania.
- Jedras_GW
- Posty: 821
- Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
IMHO taka przekładka ma sens tylko w momencie kiedy masz mega zdrową budę, Wówczas najbardziej sensowne byłoby ściągnięcie jakiegoś zjedzonego rdzą caravana i przekładka całej mechaniki. W innym przypadku jest to kompletną głupotą z punktu widzenia kosztów. Jeśli buda jest średnia na jeża to weź od tatusia astrę, sprzedaj ją i kup sobie mocniejszą, lepiej na tym wyjdziesz.
Ja miesiąc temu sprzedałem swoje gołe 1.4 60KM, kupiłem X20XEV na fullu i jak narazie dopłaciłem kilkaset zł, to znaczy dostałem 5700 za poprzednie auto a to którym jeżdżę obecnie wyszło mnie jakieś 6300-6500. Swap wyszedłby na pewno dużo drożej.
Ja miesiąc temu sprzedałem swoje gołe 1.4 60KM, kupiłem X20XEV na fullu i jak narazie dopłaciłem kilkaset zł, to znaczy dostałem 5700 za poprzednie auto a to którym jeżdżę obecnie wyszło mnie jakieś 6300-6500. Swap wyszedłby na pewno dużo drożej.
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm
Astra H Z16XEP '04 77kkm
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 sie 2008, 9:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
Prawda taka że buda jest prawie ideał.. Tylko powierzchownie jakieś poprawki trzeba porobić, rdzewienie wynikające z przetarć/obić/głupoty.. Kosztów robocizny nie bierzcie pod uwagę, to będzie free.
[ Dodano: 2008-08-22, 22:05 ]
A da się jakiegoś diesla spasować do F np z astry G?
[ Dodano: 2009-03-23, 15:44 ]
Czas podnieść wątek..
Po wykonaniu swapa w moim Escorcie Cabrio (na 2.0 16v 150ps) nadszedł czas skupić siły na Asterce.. A więc. Robić z nią coś będę na pewno Już załatwiam alufelgi, myślę jak ją malować i chyba mam koncepcję. Ale pojawia się jeszcze pytanie - otóż chciałbym ją zglebić zawieszeniem - jaki zawias podpasować? Najchętniej same springi bym wymienił gdyż plan jest taki aby nie inwestować zbyt wiele a osiągnąć sensowny efekt. Obecnie oryginalne sprężyny są albo pęknięte albo sklepane bo siedzi dość nisko przodem (wiem wiem że tak jeździć nie można). No i myślę jaką glebę zastosować? -40? -60? No i najważniejsze - czy do caravana są inne sprężyny niż do reszty?
[ Dodano: 2008-08-22, 22:05 ]
A da się jakiegoś diesla spasować do F np z astry G?
[ Dodano: 2009-03-23, 15:44 ]
Czas podnieść wątek..
Po wykonaniu swapa w moim Escorcie Cabrio (na 2.0 16v 150ps) nadszedł czas skupić siły na Asterce.. A więc. Robić z nią coś będę na pewno Już załatwiam alufelgi, myślę jak ją malować i chyba mam koncepcję. Ale pojawia się jeszcze pytanie - otóż chciałbym ją zglebić zawieszeniem - jaki zawias podpasować? Najchętniej same springi bym wymienił gdyż plan jest taki aby nie inwestować zbyt wiele a osiągnąć sensowny efekt. Obecnie oryginalne sprężyny są albo pęknięte albo sklepane bo siedzi dość nisko przodem (wiem wiem że tak jeździć nie można). No i myślę jaką glebę zastosować? -40? -60? No i najważniejsze - czy do caravana są inne sprężyny niż do reszty?
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.." Colin McRae [*]
Ford Escort Team Polska Driver
Ford Escort Team Polska Driver