Sportowy filtr pow. i wydech przelot w 1.8 16v?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
mariocccp

Astro-maniak
Posty: 297
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: mariocccp »

Ja miałem w 1.4 8v sportową wkladke filtra powietrza + wydech całkowity przelot zwiekszenie spalania mozna wlozyc miedzy bajki. Prędzej jest ono mniejsze tylko trzeba umiec koszystac z tej elastyczności i zmieniac biegi przy 2500 obrotach a nie 4500 ;)

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

asterixs, chodziło mi o to z tym spalaniem że pali Ci więcej niż mi.. i to znacznie...a mam nie dość że 16v to jeszcze większą pojemność...a też mam stożek itp... może po prostu masz źle ustawiony gaz?? nie mówię Ci tego złośliwie tylko po prostu mnie to zainteresowało trochę ... co do dolotu to ja kupiłem dedykowany z rozbitej astry,nie pamiętam jaką on ma średnicę ale nie ma żadnych zwężek itp... chodzi o to żeby zachować średnicę wewnętrzą dolotu bo inaczej bardzo oddziaływujesz na moment obrotowy i często jest tak że możesz go obniżyć ... a żeby temu przeciwdziałać to zakłada się pojemnościowo zbliżony dolot do seryjnego... wszystkie inne zmiany pasiłoby zbadać na hamowni w celu zweryfikowania czy nie robisz szkody sobie ...
==========82%===========

asterixs

Astro-maniak
Posty: 84
Rejestracja: 07 mar 2008, 16:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Debe Wielkie
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: asterixs »

michalek206 pisze:wszystkie inne zmiany pasiłoby zbadać na hamowni w celu zweryfikowania czy nie robisz szkody sobie ...
nie rozumiem jakie szkody?? zdrowotne czy szkody na celu zwiazane z pozniejszymi naprawami?!
mam tez fajna strone na ktorej duzo sie dowiedzialem na temat STOZKOW i calego ich zastosowania mam nadzieje ze zachece do lektory w temacie sportowy filtr pow i wydech przelot w 1,8 16v[External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2008-10-20, 09:46 ]
[External Link Removed for Guests]
była Astra F jest Vectra B..
ale nadal mam sentyment do astry choc jezdze Vectra

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

...szkody sobie = swojej asterce ;) <- tak dla sprostowania ;)
co do stożków to są ok,jak planujesz dalsze mody , w zwykłej asterce nie ma zbytniego sensu przeprowadzać takich zmian,tym bardziej jak nic już więcej przy jej mechanice nie chce robić ...
==========82%===========

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: riko »

Kolego michałek-nie rozumiem jak nie planujesz dalszych modów to mam nie wkładać stożka-bzdura.Niektórzy wkładają i im styka a co mają dalej robić?Uważasz za nieodpowiednie włożenie jednego elementu tuningowego???
Caravan do końca...

asterixs

Astro-maniak
Posty: 84
Rejestracja: 07 mar 2008, 16:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Debe Wielkie
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: asterixs »

michalek206 pisze:w zwykłej asterce nie ma zbytniego sensu przeprowadzać takich zmian
twoje zdanie, lecz moglbym sie duzo rozpisywac na ten temat iz z serii mozna duzo zdzialac np wydech, strumienica, dolot itp to sa czesciowe czesci tuningu ktora jedna np zamontowana rzecz sprawi ze samochod nie bedzie taki jak z pod reki inzyniera i to jest juz tuning ;)
ja mam zamiar jeszcze montowac strumienice, srodkowy przelotowy no i sport.koncowy nie wiem ile kucy doda ale bedzie juz inaczej niz pzred modyfikacia..niektorzy bawia sie w swap ale to juz inna polka narazie nie moge sobie pozwolic na tego typu inwestycje bo w zyciu sa wazniejsze cele jak TUNING :lol: pozdrawiam
była Astra F jest Vectra B..
ale nadal mam sentyment do astry choc jezdze Vectra

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

riko, jak wiadomo stożek ma dużo minusów... podstawowym jest jego przepuszczalność brudu ... jeżeli nie jest Ci potrzebny stożek to po jakiego grzyba skracać żywotność auta... zrób test ... weź odczep dolot i palcem przejedz po powierzchni rury...jest na niej brudzik , lub też kwarc <- piasek jak kto woli ... i teraz.. jeżeli nie masz jakiś modów w aucie które wykorzystają potencjał stożka to po co go dawać ?? jeden element tuningowy i tak Ci przyrostów nie da lub bardzo nie odczuwalne. Po prostu moim zdaniem jak zmieniać takie rzeczy to po to żeby teraz lub w przyszłości się do czegoś przyczyniły pozytywnego a nie tylko dla tego żeby Twoja świadomość karmiła się napisem na opakowaniu stożka: +10 KM.Poza tym co może stykać w założeniu stożka? jego wygląd? czy może sam fakt że go posiadasz?? Powiem Ci tak... uważam że jeśli coś robić to z głową a nie tylko po to żeby było i ładnie "świeciło"
==========82%===========

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: riko »

Kolego MICHAŁEK ja tylko broniłem racji ASTERIXA bo on zamontował sobie stożek i cały dolot i przy instalacjii lpg jakoś mu to działa.Ja jedynie włożyłem wkład sportowy JR AIR FILTER bo na własnym aucie chciałem poczuć różnicę.Przy zakupie był już nasączony olejkiem więc wszystko powinno być ok a po roku używania czyściłem i ponownie naniosłem olej na filtr,więc jestem spokojny o silnik a moc-no cóż,powiem tak jest bardziej elastyczny.

[ Dodano: 2008-10-24, 23:02 ]
Piszesz o piasku i pewnie o zacieraniu się silnika ale to się tyczy tych koleszków,którzy kupili stożki za 35zł i ani myślą o zabezpieczaniu tych filtrów/nasączaniuu/.Sam czytałem w necie jak KTOŚ wypowiadał się,że ma stożek i jak się zabrudzi to kupuje nowy i po co czyścić,to jest dopiero głupota.Potem ludzie czytają takie porady i robą to samo...WIĘC chyba nasączanie jest robione z głową i ma na celu powstrzymanie brudu,i nie ma co się martwić...pozdrawiam
Caravan do końca...

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

riko, nie musisz nikogo bronić bo do rękoczynów na pewno nie dojdzie hihih :P
Oczywiście masz rację co do tego że jak już się stożek ma to trzeba o niego dbać,to naturalne ;)
==========82%===========

mariocccp

Astro-maniak
Posty: 297
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: mariocccp »

riko pisze:...jest bardziej elastyczny...
To własnie chcę osiągnąć, bo temu silnikowi stanowczo brakuje elastycznosci a już szczegolnie jak jest zimny.

ODPOWIEDZ