1.7dtl jak podkręcić turbine

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
mihas96

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2008, 14:59
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl+
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: mihas96 »

"konieczne, przecież Twoje auto na powietrze nie jeździ."

nio nie ale sprawność spalanej ropy by się zwiększyła-z tej samej ilości paliwa można uzyskać więcej energii przynajmniej tak mi się wydaje, tylko gdzieś słyszałem o utlenianiu się tłoków i dziurkach w nich itp...

ps. co dało by zrobienie katalizatora na przelotkę (przewiercić go kompletnie) a nawet zastosowanie strumienicy, filtr stożkowy lub wkładkę sportowa czy jest wo gulę bawić się w to sens czy nic nie poczuje bo mam kompletna serie mojej asi f z 1.7dtl

[ Dodano: 2008-11-05, 20:14 ]
aaa i jeszcze taka ciekawostka na którymś forum nawet nie wiem czy nie tutaj czytałem ze gościo do swojego turbodiesla podawał za filtrem gaz z zapalniczki i miało to efekt nitro :mrgreen: co o tym sądzicie, jako ciekawostkę też podam że czytałem na pewnym forum o przerobieniu diesla na gaz :mrgreen: bo laniem rzepaku to was chyba raczej nie zaskoczę :mrgreen:
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

mihas96 pisze:nio nie ale sprawność spalanej ropy by się zwiększyła-z tej samej ilości paliwa można uzyskać więcej energii przynajmniej tak mi się wydaje, tylko gdzieś słyszałem o utlenianiu się tłoków i dziurkach w nich itp...
sprawność by się powiększyła ale licz się z tym że po samym podniesieniu ciśnienia może Ci się autko dziwnie zachowywać. Np tracić moc przy określonych obrotach na wysokich biegach itd. Chłopaki to już przerabiali. Jak chcesz podnieść moc to już lepiej dać większą dawkę niż ciśnienie ;) Ja tak mam i jest git :D tyle że trochę przesadziłem z dawką bo potrafi zakopcić jak stary ursus jak jej wdepnę :D muszę trochę to skręcić :D

wywalenie kata odetka trochę wydech i jest szansa że turbinka będzie się nieco szybciej wkręcać.

filtr stożkowy raczej za dużo nie da, jedynie mniej będzie kopcić autko

Hary

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Hary »

co do podkrecania doładowania do spokojnie mozna 1.1 dawac. moja vb 1,7 nieraz na 1.5 jezdziła jak mi sie nudziło. jak podkrecłem samo doładowanie to spalanie minimalnie spadło. co do dziurek w tłokach itp to raczej benzyniaki a nie diesle. wezcie pod uwage że nowe tdi dci itp jak sie jedzie stałą mała predkoscią to sterownik niedaje prawie paliwa tylko powietrze, stąd takie małe spalania tych silników

mihas96

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2008, 14:59
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl+
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: mihas96 »

wiesz tylko czytałem że maks turbiny w isuzu to 1.25bara a doładowanie rzędu 1.7 jest jak dla mnie ciutkę duże bo raczej rzadko które autko ma tak w serii, a takie pytanie po podkręceniu turbinki i pompy w isuzu jakie jest spalanie bo diesel jest dobry bo mało pali a jak ma mi palić jak 2.0 benzyna i jechać jak morze 1.8 to muszę to rozważyć :mrgreen: a co do porównywania do kopcenia jak ursus to raczej średnie porównanie bo posiadam stary c-360 i nawet on tak nie kopci jak czasami astra przy odpalaniu i co dziwo jego zawsze można odpalić bez problemu chociaż ze ma już blisko 23 lata i remontu nigdy nie widział silnika a silnik nie posiada świec żarowych;p
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

mihas96 pisze:turbiny w isuzu to 1.25bara a doładowanie rzędu 1.7 jest jak dla mnie ciutkę duże
Nie liczy sie tylko cisnienie doladowania. Wazne jest jakie jest cisnienie pompowane prze turbine przy jakich obrotach silnika. Co innego dla turbiny dmuchnac 1,5 bara przy 2 tys obr silnika a co innego 1,2 bara przy 4 tys obr, bo walek turbiny w pierwszym przypadku bedzie mial cos kolo 100 tys obr a w drugim z 190 tys obr i w niedlugim czasie powie turbawka papa.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Hary

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Hary »

wesoł pisze:Co innego dla turbiny dmuchnac 1,5 bara przy 2 tys obr silnika a co innego 1,2 bara przy 4 tys obr,
dokładnie tak
wesoł pisze:w niedlugim czasie powie turbawka papa.
z tym sie niekoniecznie zgodze, zapewniając odpowiednie smarowanie i stygniecie po maksymalnym obciązeniu niepowinnismy sie bac usterki turbospreżarki
mihas96 pisze:a doładowanie rzędu 1.7 jest jak dla mnie ciutkę duże
watpie żeby bez ingerencji w pompe wtryskową, manipulując tylko zaworem waste gate uzyskasz 1.7 bara

mihas96

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2008, 14:59
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl+
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: mihas96 »

wiesz turbina to pikuś ciekawe jak na 1.7bara zareaguje silnik oprócz wzrostu mocy(uszczelka pod głowica,korbowody,wał korbowy a nawet głupie sprzęgło) wg mnie trzeba się liczyć że opel jednak pancernych silników nie robi jak i cała reszta....

[ Dodano: 2008-11-08, 11:50 ]
wiesz ja nigdy ie sadziłem że z swojej turbinki wicisnę 1.7bara-jak uzyskam1.2 to będzie duuużo a jak już będę podkręcał to do max 0.9 bo mi już niedługo wybije 300tys na liczniku a silnik remontu chyba nigdy nie widział dobrze że chociaż dopiero od 2lat jeździ po Polsce to mniej dziadowskiej ropy skopcił;p
[External Link Removed for Guests]

Hary

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Hary »

mihas96 pisze:zareaguje silnik oprócz wzrostu mocy(uszczelka pod głowica
najbardziej bałbym sie o uszczelke pod głowicą, jakbys korzystał z doładowani z głową to niema sie czego bac. wg mnie 1 bara spokojnie możesz dawac. moja vectra miała 500tys przebiegu i nic jej niebyło. 1.5 bara to miałem na 5tce przy 4 tys obr na min. a rzadko sie tak jezdzi. mi bardziej chodziło o to aby uzyskac ok 1 bara ale już od ok 2500obr

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Hary pisze:w niedlugim czasie powie turbawka papa.

z tym sie niekoniecznie zgodze, zapewniając odpowiednie smarowanie i stygniecie po maksymalnym obciązeniu niepowinnismy sie bac usterki turbospreżarki
JAk nie jak max obroty wirnika turbiny to 120 do 150 tys. Jak bedzie sie wkrecac na wyzsze to wiadomo ze szybciej sie wykonczy turbina.
Hary pisze:watpie żeby bez ingerencji w pompe wtryskową, manipulując tylko zaworem waste gate uzyskasz 1.7 bara
Co ma pompa do cisnienia doladowania to nie wiem bo nie ma nic wspolnego. Dwa to to ze skrecajac sztange od zaworu WG to zamykasz zawor i cisnienie bedzie podawane caly czas max ile tylko da turbia. ECU bedzie wychwytywac przeladowania i bedzie chcilo zmniejszyc cisnienie ale elektrozawor nie bedzie powodowal otwarcia WG (bo sztanga skrecona na maxa). Od ziwkszania cisnienia jest chiptuning bo to wlasnie zmiana programowa z ktora powoduje ze ECU otwiera WG nie przy cisnieniu 0,8 bara tylko powiedzmy 1,2 bara i to w calym zakresie obrotow silnika.

mihas96

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2008, 14:59
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl+
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: mihas96 »

wesoł zaczaiłeś że my tu gadamy o astrach I generacji gdzie w dieslu o ecu możesz zapomnieć a chip tuning się robi śrubokrętem bo nie ma kompa :mrgreen: a pompa ma bardzo dużo do ciśnienia bo jak zwiększymy ilość ropy to będzie więcej spalin a jak więcej spalin to turbo szybciej morze się kręcić i więcej doładować...

[ Dodano: 2008-11-09, 10:35 ]
dobra ale temat miał być jak podkręcić tą turbinę a nie gadamy o głupotach, interesuje mnie co jeszcze można zrobić alby ten silniczek lepiej chodził...
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ