Astra H 1.6 115. + Turbo

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Fuks

Astro-maniak
Posty: 556
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

Astra H 1.6 115. + Turbo

#1

Nieprzeczytany post autor: Fuks »

Witam,
Czy ktos zakladal turbo do Astra H 1.6 115KM?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 20:14 przez Fuks, łącznie zmieniany 1 raz.

Hendrix89

Astro-maniak
Posty: 406
Rejestracja: 29 sie 2008, 0:41
Imię: Michał
Auto: Astra
Silnik: 1,6
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Hendrix89 »

Ja będę pewnie wsadzał (jak kasa będzie) za 2 lata, jak mi się gwarancja skończy. I zrobię wydech i dolot.
Poza tym się troszkę interesowałem tematyką robienia turbo wcześniej.
Ogólnie jak szukałem to ciężko znaleźć kogoś kto wkładał do Twinporta turbo, ale za to słyszałem o udanych próbach w FSI i VTEC.

Usunięty użytkownik 3235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Panowie, była już o tym kiedyś rozmowa. Nie sugerujcie się (bo sądzę, że myśleliście o tym seryjnym 1.6T) tym, że Z16LET różni się od Z16XER tylko tym, że ma dołożone turbo. W rzeczywistości jest to całkiem inny silnik, ma wiele innych elementów (czyt. wzmocnionych).
Co prawda prawie do każdego silnika (o ile jest w bardzo dobrej kondycji) można założyć turbo, wszystko zależy jakiego rzędu moc chce się osiągnąć.
Moim zdaniem bez wymieniania większości rzeczy w silniku, max ciśnienie jakie można dać to 0.4 bara, dalej to już strasznie duży koszt.

Z tego co wiem to firma dBilas oferuje gotowe zestawy turbo do większości silników N/A w Astrze H, ale w kwocie około 4000 Euro. :roll:

Opel to niestety nie Honda, do której dość często wsadza się turbo / kompresor, to już jest inna bajka, większa dostępność do tego typu rzeczy, inna wytrzymałość motoru... :roll:

Hendrix89

Astro-maniak
Posty: 406
Rejestracja: 29 sie 2008, 0:41
Imię: Michał
Auto: Astra
Silnik: 1,6
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Hendrix89 »

Nie no, ja jakbym robił, to nie jakieś tam super wielkie turbo tylko w granicy do 0,8 i ze wzmocnieniem wielu elementów, przebudową dolotu, wydechu i robieniem elektroniki. Dlatego mówię, że jakby kasa była. Bo jakby nie było, to bym odpuścił. Tak samo, jak będę miał wtedy przebieg ponad 150 to też nie będę się w turbo bawił.

Awatar użytkownika
marecek

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2008, 13:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marecek »

...pytanie brzmi: po co zakładać turbo do 1.6, skoro można najpierw zapodać 2.0 z wydechem i będzie to samo co 1.6 + turbo, a na pewno mniej awaryjne i ścieżka przetarta? (a później w miarę rosnącego apetytu doktoryzować się w rzeźbieniu soft, a może i większego turbo?).

Denek

Astro-maniak
Posty: 142
Rejestracja: 13 sty 2008, 10:38
Imię: nie mam
Auto: Saab 9-3
Silnik: B234R
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole

#6

Nieprzeczytany post autor: Denek »

Pytałem już pół roku temu o to na forum i po dokładniejszym przemyśleniu i przeliczeniu kosztów jest to po prostu nieopłacalne.

4000 Euro za gotowy zestaw turbo to pomyłka. Zwłaszcza, że ostatnio na Allegro był nawet silnik z Astry OPC wraz z Turbo za 7000zł (2.0T). Do tego koszta innych części (zawieszenie, hamulce, sralala) i tak czy siak wyjdzie taniej i...lepiej.

[ Dodano: 2008-12-24, 22:05 ]
Dokładniej było o tym tutaj:
[External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2008-12-24, 22:09 ]
Albo taki silniczek:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Denek pisze:4000 Euro za gotowy zestaw turbo to pomyłka. Zwłaszcza, że ostatnio na Allegro był nawet silnik z Astry OPC wraz z Turbo za 7000zł (2.0T). Do tego koszta innych części (zawieszenie, hamulce, sralala) i tak czy siak wyjdzie taniej i...lepiej.
Potrzebne jest sporo gratow. Od pompki paliwowej co jest w baku, po poloski ( a sa strasznie drogie bo sa osmiokulowe -1000 zl/szt) tarcze hamulcowe i zaciski tez strasznie drogie (308mm), instalacja elektryczna najlepiej cala ,dobrze by bylo jeszcze miec kata z sonda lambda bo potem beda problemy z checkiem, skrzynia f23SRT tez droga, etc, etc.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Usunięty użytkownik 3235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

skrzynia f23SRT tez droga, etc, etc.
Przy tym silniku to chyba jest skrzynia M32WR :roll:

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

analyzer64 pisze:
skrzynia f23SRT tez droga, etc, etc.
Przy tym silniku to chyba jest skrzynia M32WR :roll:
Juz nie pamietam ale ta co podajesz to chyba w AH w dieslach 1.9 byla. LETy, LEHy i LERy to mialy te same bloki i 90 % czesci wiec i skrzynie chyba tez te same bynajmniej Z20let mial F23SRT.

Usunięty użytkownik 3235

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

F23SRT przecież jest skrzynią 5. biegową, z tego co wiem to była w AG, Zafirze A i Speedsterze, natomiast AH OPC (i nie tylko) mają już skrzynki 6.

ODPOWIEDZ