Astra H 1.6 115. + Turbo
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
- Silnik: 1.4 XFT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Polska
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Astra H 1.6 115. + Turbo
Witam,
Czy ktos zakladal turbo do Astra H 1.6 115KM?
Pozdrawiam.
Czy ktos zakladal turbo do Astra H 1.6 115KM?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 20:14 przez Fuks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 406
- Rejestracja: 29 sie 2008, 0:41
- Imię: Michał
- Auto: Astra
- Silnik: 1,6
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ja będę pewnie wsadzał (jak kasa będzie) za 2 lata, jak mi się gwarancja skończy. I zrobię wydech i dolot.
Poza tym się troszkę interesowałem tematyką robienia turbo wcześniej.
Ogólnie jak szukałem to ciężko znaleźć kogoś kto wkładał do Twinporta turbo, ale za to słyszałem o udanych próbach w FSI i VTEC.
Poza tym się troszkę interesowałem tematyką robienia turbo wcześniej.
Ogólnie jak szukałem to ciężko znaleźć kogoś kto wkładał do Twinporta turbo, ale za to słyszałem o udanych próbach w FSI i VTEC.
Panowie, była już o tym kiedyś rozmowa. Nie sugerujcie się (bo sądzę, że myśleliście o tym seryjnym 1.6T) tym, że Z16LET różni się od Z16XER tylko tym, że ma dołożone turbo. W rzeczywistości jest to całkiem inny silnik, ma wiele innych elementów (czyt. wzmocnionych).
Co prawda prawie do każdego silnika (o ile jest w bardzo dobrej kondycji) można założyć turbo, wszystko zależy jakiego rzędu moc chce się osiągnąć.
Moim zdaniem bez wymieniania większości rzeczy w silniku, max ciśnienie jakie można dać to 0.4 bara, dalej to już strasznie duży koszt.
Z tego co wiem to firma dBilas oferuje gotowe zestawy turbo do większości silników N/A w Astrze H, ale w kwocie około 4000 Euro.
Opel to niestety nie Honda, do której dość często wsadza się turbo / kompresor, to już jest inna bajka, większa dostępność do tego typu rzeczy, inna wytrzymałość motoru...
Co prawda prawie do każdego silnika (o ile jest w bardzo dobrej kondycji) można założyć turbo, wszystko zależy jakiego rzędu moc chce się osiągnąć.
Moim zdaniem bez wymieniania większości rzeczy w silniku, max ciśnienie jakie można dać to 0.4 bara, dalej to już strasznie duży koszt.
Z tego co wiem to firma dBilas oferuje gotowe zestawy turbo do większości silników N/A w Astrze H, ale w kwocie około 4000 Euro.
Opel to niestety nie Honda, do której dość często wsadza się turbo / kompresor, to już jest inna bajka, większa dostępność do tego typu rzeczy, inna wytrzymałość motoru...
-
- Posty: 406
- Rejestracja: 29 sie 2008, 0:41
- Imię: Michał
- Auto: Astra
- Silnik: 1,6
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Nie no, ja jakbym robił, to nie jakieś tam super wielkie turbo tylko w granicy do 0,8 i ze wzmocnieniem wielu elementów, przebudową dolotu, wydechu i robieniem elektroniki. Dlatego mówię, że jakby kasa była. Bo jakby nie było, to bym odpuścił. Tak samo, jak będę miał wtedy przebieg ponad 150 to też nie będę się w turbo bawił.
- marecek
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 paź 2008, 13:26
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 13 sty 2008, 10:38
- Imię: nie mam
- Auto: Saab 9-3
- Silnik: B234R
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Opole
Pytałem już pół roku temu o to na forum i po dokładniejszym przemyśleniu i przeliczeniu kosztów jest to po prostu nieopłacalne.
4000 Euro za gotowy zestaw turbo to pomyłka. Zwłaszcza, że ostatnio na Allegro był nawet silnik z Astry OPC wraz z Turbo za 7000zł (2.0T). Do tego koszta innych części (zawieszenie, hamulce, sralala) i tak czy siak wyjdzie taniej i...lepiej.
[ Dodano: 2008-12-24, 22:05 ]
Dokładniej było o tym tutaj:
[External Link Removed for Guests]
[ Dodano: 2008-12-24, 22:09 ]
Albo taki silniczek:
[External Link Removed for Guests]
4000 Euro za gotowy zestaw turbo to pomyłka. Zwłaszcza, że ostatnio na Allegro był nawet silnik z Astry OPC wraz z Turbo za 7000zł (2.0T). Do tego koszta innych części (zawieszenie, hamulce, sralala) i tak czy siak wyjdzie taniej i...lepiej.
[ Dodano: 2008-12-24, 22:05 ]
Dokładniej było o tym tutaj:
[External Link Removed for Guests]
[ Dodano: 2008-12-24, 22:09 ]
Albo taki silniczek:
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Potrzebne jest sporo gratow. Od pompki paliwowej co jest w baku, po poloski ( a sa strasznie drogie bo sa osmiokulowe -1000 zl/szt) tarcze hamulcowe i zaciski tez strasznie drogie (308mm), instalacja elektryczna najlepiej cala ,dobrze by bylo jeszcze miec kata z sonda lambda bo potem beda problemy z checkiem, skrzynia f23SRT tez droga, etc, etc.Denek pisze:4000 Euro za gotowy zestaw turbo to pomyłka. Zwłaszcza, że ostatnio na Allegro był nawet silnik z Astry OPC wraz z Turbo za 7000zł (2.0T). Do tego koszta innych części (zawieszenie, hamulce, sralala) i tak czy siak wyjdzie taniej i...lepiej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG