dikser pisze:żeby nie zakładac nowego tematu to sie podłcze.otóż wpadła mi taka myś czy nie lepiej jest zrobić samemu z nierdzewki kolektor 4-2-1??pod jakis projekt??moze akurat ktoś ma taki projekt
Chcialbyś składac go z gotowych kolanek czy giąć rurę we własnym zakresie ? Ja moge wspomoc zdjeciami mojego kolektora, moim zdaniem jest wykonany wzorowo. Dla porownania daje rowniez zdjecie, wlasnie takiego kolektora wykonanego we wlasnym zakresie..
lub
papus81 pisze:Czy zwykły kolektor wydechowy można przerobić na 4-2-1 myślę tu o dorobieniu w miejscu gdzie sie kończy wyjścia na dwie rury które dopiero potem wchodzą w jedną? w ten sposób sonda zostałaby na swoim miejscu, ale czy to będzie ten sam efekt?
Przerobienie oryginalnego zeliwnego kolektora (jesli o nim mowa) na sportowe 4-2-1 raczej nie jest mozliwe Sam kiedys o tym myslalem ale skonczylo sie na zakupie dedykowanego z nierdzewki od firmy tuningowej. Bardzo ciezko jest zrobic porzadny kolektor 4-2-1 zeby dawal on wymierne korzysci zamiast szkodzic.
Lepiej szukac czegos na allegro pod konkretny silnik ew. kombinowac z flansza.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
dikser pisze:sa m robiłes ten kolektor??ładnie wyszedł
Chcialbym miec takie zdolnosci i mozliwosci Wtedy juz nic by nie stanelo mi na drodze aby osiagnac super dzwiek na 4 cylindrowym silniku o pojemnosci 1.4 l
papus81 pisze:czyli moge odciąć flansze i dospawać reszte?ale co wtedy z sondą?
Sonda przewaznie jest na koncu kolektora 4-2-1 czyli w miejscu gdzie dwie rury lacza sie w jedna. Tak jak na zdjeciu powyzej.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
dikser pisze:a moze pasował by kolektor od jakiejs hondy np. po przerobieniu flansz.bo kolektor uzywany lexa kosztuje 600zł a do hondy nowy 350
Tez o tym kiedys myslalem, ze do nowszych samochodow kolektory sportowe na allegro kosztuja kolo 400zl a do opelka 900zl.
Przerobka jednak moze okazac sie niemozliwa ze wzgledu na dlugosc rurek i ich ksztalt, trzeba by to towniez przerabiac, kwestia jak to zrobimy a takze jakim kosztem..
Co do tego kolektora do Hondy - jest tanszy bo z kwasowki, przy kolektorach z nierdzewki, sam material troche kosztuje - przynajmniej tak slyszalem.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
slow pisze:Co do tego kolektora do Hondy - jest tanszy bo z kwasowki, przy kolektorach z nierdzewki, sam material troche kosztuje - przynajmniej tak slyszalem.
na odwrót to kwasówka jest droższa od nierdzewki hmmmm musze sie zorientować u jakiegoś magika ile by mnie kosztowały rury,giecie i spawanie tego...
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz [External Link Removed for Guests]